Itopya

ITOPYA?

“itopya.com, IT sektörüne yeni bir perakende zinciri; güçlü e-ticaret anlayışı ile sektöre farklılık kazandıracak güçlü adımlar ve tecrübeli personeller ile müşteri memnuniyeti odaklı çalışmayı prensip edinmiş bir markadır.”

Hedefimiz gerek profesyonel IT çözümleri gerekse Gaming ürünlerde çok kısa sürede lider firma konumuna yükselmek ve IT çözümlerinde her ihtiyaca cevap verecek yapıda, kaliteli ve müşteri odaklı; kişisel kullanıcılardan kurumsal şirketlere teknoloji ihtiyacı olan her kullanıcıya en iyi çözüm için en iyi avantajları sunmaktadır. Verdiğimiz hizmetin bilincinde olarak, pazarladığımız ürünleri gerek satış ve gerekse teknik destek ekibimizle, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza değer katarak sunmaktayız. Daima mutlu müşteri, mutlu personel.”

Ana odağımız?

ITOPYA’yı, organik tarafında görünürlüğünü artırmak için yol haritası oluşturmak ve kullanıcıları memnun edecek en trend IT e-ticaret platformu hale dönüştürmek.


Site içerisindeki teknik SEO sorunları

  • Kategori URL yapıları: URL yapılarını yeniden kurgulamak gerekti. URL sonlarında karışıklık yaratan /islemci-3.html gibi ibareleri tamamen kaldırıp, yerine /bilgisayar-parcalari/ana-parcalar/islemci/ şeklinde bir yapıda geçerek, eskiden kalan tüm URL yapılarını 301 komutu ile yönlendirerek bir süre sürecin oturmasını bekledik.
  • Ürün URL yapıları: Ürünlerin URL-lerinde gereksiz “---” (tireler) mevcuttu. Doğal olarak bu durum URL-nin uzun olmasına yol açıyordu ve buna bir çözüm bulmamız gerekti. Biz de kısa bir sürede yazılımsal tarafta bu durumu “-” (tek tire) haline getirdik.
  • Breadcrumb: Ürün listeleme ve ürün detay sayfalarında breadcrumb şemasını entegre ettik: http://take.ms/SYg6m Ürün URL-leri oldukça uzun oldukları için Google arama sonuçlarında “…” şeklinde görünecekti. Bunu önlemek adına Breadcrumb entegre ettik.
  • Marka filtrelemesi: İşlemci, Anakart gibi ürünlerin markalarını özel hale getirmemiz gerekiyordu; çünkü insanlar marka ile arama yapmayı daha çok tercih ediyor. Buna göre “İşlemci” kategorisine gittiklerinde marka filtrelemesinde “AMD” veya “Intel” seçerse başlık ve açıklama ona göre değişiyor.

Örneğin;

https://www.itopya.com/amd/islemci/ - girildiğinde sadece “AMD İşlemci…” başlığını verir.

https://www.itopya.com/intel-amd/islemci/ - girildiğinde “AMD, Intel İşlemci…” başlığını verir.

https://www.itopya.com/bilgisayar-parcalari/ana-parcalar/islemci/ - girildiğinde sadece “İşlemci…” başlığı verir.

  • Tarama hataları: Sunucu kaynaklı, erişime kapalı sayfalar ve 404 gibi sorunları tespit ederek, tüm bu süreci hızlıca tamamladık. Özellikle 404 hata sayfaları üzerinde alakalı sayfalara yönlendirme sürecinde oldukça büyük bir emek sarf edildi.
  • 404 Hata sayfası: 404 hata sayfaları oldukça basitti. Beyaz bir ekran: http://take.ms/mxdYy Bunu değiştirmemiz gerekti ve özel bir 404 hata sayfası oluşturarak (http://take.ms/PzVi7) kısa bir bekleyişten sonra anasayfaya yönlendirilmesini sağladık. Bu sayede, 301 yönlendirme sürecini tamamladıktan sonra yine kullanıcı karşısına gelecek olan hata sayfalarından arındırmış olduk.
  • Duplicate Content: Kopya içerikleri benzersiz hale getirmemiz gerekti. Yüzlerce sayfanın başlığı, açıklaması ve diğer meta tag’ları aynıydı. Her bir sayfaya özel şablon oluşturarak hepsinin kendine ait meta tag’ı olmasını sağladık.
Kullanıcı Deneyimi (UX) süreci
  • Dizayn ve Teknik Analiz Raporu:
    • Ziyaretçi olarak ürüne puanı verilmek istendiğinde hiçbir işlem gerçekleştirilmeden sadece sayfa yenileniyordu. Buna bir uyarı vermek gerekti ve biz de "Oy kullanmak için lütfen üye olunuz" şeklinde bir uyarı verilmesini önerdik.
    • Bazı ürünlerde görseller mevcut değildi. Ürünler tıklandığında altında da "benzer ürünler" bulunduğu için kullanıcılara kötü bir imaj veriyordu. Dolayısıyla bu ürünleri tespit ederek revize edilmesi için bildirimde bulunduk.
    • Kullanıcıların ürünlere yazdığı yorumlarda değindik. Üründe bir yorum olmasına rağmen slider şeklinde aynı yorum tekrar ediyordu. Buna bir çözüm olarak şöyle bir şey düşündük: tıklayınız.
    • Üyelik açmayan kullanıcılar üst ve alt menüdeki "İstek Listesi" linkini tıkladıklarında boş bir sayfa ile karşılaşıyorlardı. Bu sayfa normalde sadece üyelere özel bir sayfa olduğu için uyarı vermemiz gerekti ve şöyle bir çözüme ulaşıldı: tıklayınız.
    • Aynı şekilde üye olmayan kullanıcılar sepet sayfasına gittiklerinde sadece "Giriş yap" butonu ile karşılaşıyorlardı. Giriş yap tıkladıktan sonra kaydı olmayan kullanıcıların tekrar "kayıt olmak için tıklayınız" butonu tıklamaları gerekti. Kullanıcıları yormamak adına bu durumu Sepet sayfasında "Giriş yap veya Kayıt ol" şeklinde değiştirdik: tıklayınız.
  • Veri Analizi:
    • UX Veri analizinde; Saat ve Gün performansı, mobil performansı, iniş sayfaları, tüm trafik kaynakları ve genel sayfa analizleri baz alınarak analiz gerçekleştirilir ve ona göre datalara göre en uygun olabilecek öneriler verilir.
Site Dışı SEO Süreci
  • Anahtar kelime: Odaklanmamız gereken kitle belirlememiz gerekiyordu. Site henüz daha bebek olduğu için “long tail” anahtar kelimelere yönelmemizin çok daha doğru olacağını düşündük ve başlarda sırf uzun aramalı anahtar kelimelere yöneldik. Marka ismi arama kalitesini artırmak adına belirlediklerimiz ile birlikte 30 adet anahtar kelime ve türevlerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şubat ve Haziran 2017 ayları arasındaki sıralama karşılaştırmasına bu e-tablo’dan inceleyebilirsiniz.
  • Gerek rakiplerin uyguladığı referanslara göre, gerekse bizim marka için en uygun gördüğümüz kaynakları dahil ederek belirli aralıklarla kategori ve marka bazlı kelimelere referans bağlantı desteği sağlıyorduk. Özellikle 25 Mart 2017 tarihinde açılan ITOPYA Mağazası için yapılan viral çalışmalar, ölçümlerimize göre referans tarafında oldukça büyük bir pay ile trafik getirdi.
Lokal SEO
  • Haritalar: ITOPYA markası çok fazla tanınmıyordu. Dolayısıyla arama motorlarında “itopya” yazıldığında öneri olarak “ütopya” aranması gösteriliyordu. Arama motorların markamızı daha iyi tanıması açısından bir strateji uygulamamız gerekti ve bu konuda Lokal SEO’yu öncelik olarak tercih ettik. Google My Business ve Yandex Haritalar’da kayıtları gerçekleştirerek marka ile ilgili tüm bilgileri ekledik.
Sosyal Medya
  • Lokal SEO’da marka için gerçekleştirdiğimiz PR çalışmasını sosyal medya tarafında da uygulamamız gerekiyordu. Facebook, Twitter, Instagram başta olmak üzere diğer tüm sosyal medya hesaplarımızı en etkin olabilecek şekilde aktif tutmaya başladık. Bu sayede insanlar ITOPYA markasını sosyal medya üzerinden de duymaya, beğenmeye paylaşmaya ve yorumlamaya başladı.

5 Aylık Serüvende Neler Yaşadık?

Google Analytics Organik Aramalar

İtopya Analytics

10 Eylül 2016 – 31 Ocak 2017 ile 1 Şubat – 24 Haziran 2017 tarihleri arasında organik oturumlar %1.754 arttı!

SearchMetrics SEO Görünürlüğü

İtopya SearchMetrics

SEMrush Tahmini Organik Trafik Artışı

İtopya SEMrush

Google (Haziran 2017) Rekabet İstatistikleri Anahtar Kelime Grubu Öncesi (02/02/2017) Sonrası (23/06/2017)
720 gaming bilgisayar -100 2
5.400 bilgisayar parçaları 58 3
14.800 bilgisayar toplama -100 4
4.400 gaming klavye 61 4
2.400 bilgisayar toplama sihirbazı -100 4
2.900 msi ekran kartı 44 4
720 nvidia ekran kartı fiyatları -100 4
480 intel anakart -100 4
320 amd ekran kartı fiyatları -100 4
720 amd anakart -100 5
3.600 msi anakart -100 6
3.600 gaming kulaklık 48 7
12.100 ekran kartı fiyatları -100 7
22.200 oyun bilgisayarı -100 11
14.800 bilgisayar kasası -100 11
590 harici disk fiyatları -100 12
90.500 bilgisayar -100 14
8.100 ram fiyatları -100 16
8.100 monitör fiyatları -100 16
6.600 ssd fiyatları -100 17
1.900 msi notebook -100 19
12.100 mekanik klavye -100 19
140 disk fiyatları -100 21
12.100 gaming mouse -100 22
480 amd işlemci fiyatları -100 23
1.900 asus ekran kartı 80 23
1.900 asus ekran kartı 80 23
320 intel işlemci fiyatları -100 28
2.900 asus anakart -100 30
2.900 en iyi bilgisayar -100 -100
9.900 güç kaynağı -100 -100

SEO Süreç Yönetimi

Roman ADAMİTA

Webtures ile yükselmeye hazır mısınız?

Elindeki ürünü pazarlamak, internet sitesine ziyaretçi sağlamak