2017’nin Dijital Pazarlama Trendleri

2017’nin Dijital Pazarlama Trendleri

2017 hedefine göre 4.12 Milyar dolara ulaşacağı ön görülen giyilebilir teknolojiler pazarı ileride herkesin tercih edeceği bir pazarlama ve reklam yöntemine dönüşecektir. 2016 verilerine göre ise giyilebilir teknoloji ürünlerinin satış hacmi 100 milyon lirayı geçtiği söyleniyor.

Lokasyon Pazarlama

Mobil pazarlama stratejilerinin masaüstü pazarlamayı geride bırakmasının ardından markaların isteklerinde sırada lokasyon bazlı hedefleme imkânı bulunuyor. Bu durumda uygulamaların lokasyon belirleme özelliklerini ön planda tutarak hedef kitle verileri topladığı da saklanamaz bir gerçek haline gelmiştir.

Chatbotlar

Siri ile ünlenen chatbotlar aslında pazarlama alanında da etkili bir öneme sahiptir. Sipariş alma sürecinden, toplantı ayarlamaya, yardım ve destek konularına kadar birçok yazılım botu dijital pazarlamada da aktif olarak rol alacak gibi gözüküyor.

Youtuberlar

Özellikle canlı yayın ve video içerikleri hazırlayan Youtuberlar da etkili bir dijital pazarlama aracı olarak kullanılmaya başlandı. Önümüzdeki yıllarda ise bu potansiyelin yeni bir sektör doğuracağından eminiz. Yapılan araştırmalara göre 18-24 yaş aralığında olan kişilerin %69’u youtuberların videolarından esinlenerek ürün satın almaya karar verdiğini onaylıyor.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu

Mevcut potansiyeli optimize ederek dönüşüm oranlarını arttırmak kendi içinde birçok ayrı segmente ayrılsa da önümüzdeki yıllarda bu optimizasyon işlemlerinin bir mesleğe dönüşeceği düşünülüyor. Mevcut potansiyel üzerinden sağlanan geri dönüşler örneğin %50 ise aynı potansiyel optimize edilerek %80 oranına kadar çıkarıldığı kanıtlandı. Tabi bu süreçte sıkı A/B testleri yapılarak verilerin doğru analiz edilmesi de gerekiyor.

Profesyonel reklam hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için burayı ziyaret edebilirsiniz.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.