2019 Mobil Pazarlama Trendleri

Webtures

2019 Mobil Pazarlama Trendleri

Mobil teknolojiyi yakından takip etmek ve eğilimlerin önünde olmak önemlidir. Bu teknik güncellemeler pazarlamacıların yakından takip etmesi gereken gelişmelerdir. Bu gelişimi takip edebilmeniz için yeni yıl yaklaştıkça mobil manzarasına bir göz atacağız. 2019’da öne çıkacak en iyi mobil teknoloji trendleri nelerdir?

Artırılmış gerçeklik (AR)

Artırılmış gerçeklik

İPhone 8 ve İPhone X üzerinde nefes kesici yeni AR (artırılmış gerçeklik) demoları gösteren Google ve Apple gibi büyük gibi markalar, AR’ın 2019’un oyunu olacağının bir kanıtı gibi. Ancak, AR mobil teknolojisi, işlevselliğini iş için diğer uygulamalara da genişletmeye devam edecektir. Holografik sunumlar ve interaktif seminerler, bu teknolojinin mobil platformlara nasıl genişleyebileceğinin sadece birkaç örneğidir.

Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerinin sadece son teknoloji oyun uygulamaları için geçerli olduğu günler artık geride kaldı. Real Strike ve Pokemon Go gibi uygulamalar kesinlikle AR tabanlı oyunların potansiyelini gösteriyor olsa da, artırılmış gerçeklikle desteklenen uygulamaların kullanımı hem alanda hem de tüketici alanında genişlemeye devam ediyor.

Gelecek yılın başında, AR/VR tabanlı uygulamaların toplam sayısı 5 milyarın üzerine çıkacak. Geliştiriciler, son kullanıcılara daha sürükleyici, yenilikçi 360 derece deneyim sunma ihtiyacını anlamışlardır ve bu nedenle de AR modüllerini uygulamalarına dahil etmek için katılım düzeylerini artırmaya çalışıyorlar.

Yapay Zeka

yapay zeka

Yapay zeka (AI) için geliştiriciler bir dizi mobil uygulamada daha fazla kullanım alanı bulmaktadır. Al, geliştiricilerin geliştirme aşamasında güvenlik sistemlerini korumalarına yardımcı olur. Teknoloji, güvenlik açıklıklarını meydana gelmeden önce tahmin etmelerini sağlar. Bu teknoloji, yapay zekanın ödeme ve ödeme güvenliğini geliştirildiği e-ticarette özellikle kullanışlıdır.

Yapay zekanın uygulama içi kullanımı da vardır. Sesli komutların verimliliğini artırır ve cihazınızda çalıştırmadan önce aldığınız kararları tahmin eder. Yapay zeka mobil platformlardaki pazarlamacılar için verimliliği artırır. Facebook’un pixel’i gibi teknoloji ile, pazarlamacıların doğrudan ilginizi çekecek ürün ve hizmetleri haber akışınıza yönlendirmelerine olanak tanır.

Yerleşik yapay zeka desteği ile mobil uygulamalar 2019 ve sonrasında daha da yaygınlaşacak. Şu anda Google Asistant, Siri ve Amazon Alexa gibi akıllı dijital asistanlar yol gösteriyor. Robotların günlük faaliyetlerdeki etkisi gelecekte önemli ölçüde artacaktır.

Bulut uygulamaları

bulut uygulamaları

Bulut, uygulama geliştirme için ilerlemesi gerekli olan bir teknolojidir. Yapay zeka, makine öğrenimi ve IOT (Nesnelerin İnterneti) kullanımı içeren uygulamalar büyük hacimlerde depolama alanı gerektirir. Tüm bu ilgili verilerin sunucularda barındırılması pratik ve masrafsızdır. Bu nedenle, bulut bu depolama sorununa bir çözüm sunar. Mobil kullanıcılar ayrıca, büyük hacimli veriler gerektiren uygulamaları kullanmak için cihazlardan depolama kapasitesine sahip değildir.

Müşterilerden teknoloji profesyonellerine herkes, bulut teknolojisini ve kolektif yaşamlarımızı nasıl etkilediğini duydu. Günümüzde bulut bilişim, sonunda mobil uygulamalarla yerini buldu. Şimdi doğrudan buluttan veri alan ve akıllı telefonunuzun dahili belleğinde minimum yer alan güçlü mobil uygulamalar bekleyebiliriz.

Uygulama güvenliği için Blockchain

Uygulama güvenliği için Blockchain

Mobil uygulamaların %75’i temel güvenlik testlerini bile geçmeyecekti. Destek olarak, bir HP çalışması, %70,6 uygulamaların harici depolama alanına erişebileceğini ve %94,7 uygulamaların kayıt yöntemleri içerdiğini belirtmektedir. Bilgisayar korsanları, hassas ve gizli bilgileri çalmak için mobil uygulamalardaki bilinen güvenlik açıklarını kullanma eğilimine devam edeceklerdir.

Modern dünya giderek daha da hareketli hale geliyor ve bu da şirket güvenliği için yeni trendler oluşturuyor. Kullanıcılar akıllı telefonlarında ve diğer cihazlarında gizli verileri besledikleri ve yönettikleri için mükemmel güvenli önlemlerine ihtiyaç duyarlar. 2019 yılında geliştiriciler mobil uygulamalarda yerleşik güvenlik özellikleri oluşturmaya daha fazla dikkat edecektir. Güvenliği sağlayan ve kullanıcı bilgilerini koruyan ana teknoloji, blockchain şifrelemesi olacaktır.

Pazarlamacıların üzerinde düşünmesi gereken şey, bu eğilimlerin iş faaliyetleriniz için mobil olarak ne anlama geldiğidir. Rakiplerinizden önce ilgili güncellemeleri ve eklemeleri gerçekleştirdiğinizden emin olmak için plan yapmalısınız. Gerekli araştırmaları yaparak, bu trendlerin ulaşılabilir hale getirilmesi için çoktan yapılmış olan birçok çözümü bulacaksınız.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.