5 Kolay Adımda Rekabet Analizi Nasıl Yapılır?

Webtures

Dijital Pazarlama

5 Kolay Adımda Rekabet Analizi Nasıl Yapılır?

Eski kahve kutularından küpeler yapıp pazarlamıyorsanız, sizinle benzer bir ürün veya hizmet sunan başka şirketler de var.

Rakipleriniz üzerinde üstünlük sağlamak günlük hayatın bir parçası, ama kendinize sorun. Rakiplerinize üstünlük sağlamaya ne kadar hazırlandınız?

Gelen teklifleri bilmek yeterli değildir.

Yeni yazılım ve teknolojilerin ortaya çıkmasıyla birlikte, pazarlamacılar ve işletme sahipleri rekabet stratejileri hakkında her zamankinden daha fazla bilgi sahibi. Bir adım önde olmak için düzenli olarak kapsamlı bir rekabet analizi yapmak son derece önemli.

Aşağıda, HubSpot’ta arkadaşlarımız tarafından paylaşılan ayrıntılı bir rekabet analizi için beş adımlık bir süreç bulunmaktadır.

HubSpot gibi bir yazılım kullanarak, rakiplerinizle ilgili tüm bilgilerin kolayca elde edilebileceğini unutmayın. Aslında, rakiplerinizin web site puanlarını görebilirsiniz ve kendinizinkiyle karşılaştırabilirsiniz.

Rakipleri Araştırmak Neden Önemlidir?

Rekabetçi araştırma veya rekabetçi zeka, rakip firmalar hakkındaki bilgilerin toplanması ve analiziyle ilgilenen bir stratejik araştırma alanıdır. Rakiplerinizin neler yaptığını ve finansal gücünüze ne tür bir tehdit olduğunu bulmanız için gereklidir.

Rekabetçi araştırmalar tamamen yasaldır, sadece mali alandaki dosyalardan Hoovers ve Dun & Bradstreet gibi şirketlerden derlenen raporlar ve kamuya açık bilgileri toplar.

Şirketlerle ilgili makaleleri yerel gazetelerde veya Nexis dosyasında da bulabilirsiniz. Çevrimiçi veri tabanları, ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu ve Standard & Poor’s ve PR Newswire gibi haber kaynakları gibi kaynaklardan temin edilebilir ve bu yazıda açıklayacağımız gibi, şirketler hakkında bilgi bulmak için arama motorlarını kullanabilirsiniz.

Rekabetçi Analizinizi Nasıl Yapabilirsiniz?

En İyi On Rakibinizi Tanımlayın

Her şirket, tahammül edemediği rakiplere sahiptir. Ne yaparsanız yapın, her zaman fikirlerinizi kullanır ve potansiyel müşterilerinizi çalarlar. Yerel, ulusal veya uluslararası bir şirketseniz şirketinizde özellikle satış ve pazarlama ekiplerinde en iyi rakiplerinizi çıldırtan ve şirketinizi farklı kılan insanlar olabilir.

Ulusal bir şirketseniz, aynı liderlerin peşinde koşan yüzlerce hatta binlerce şirketle rekabet ediyorsunuz.

Belki rakiplerinizin tam olarak kim olduklarıyla ilgili pek bir fikriniz yoktur. Rekabet ettiğin bir şirket elbet vardır. Ama bu şirketin dışındaki dünyada kaybolabilirsin.

Rakiplerinizi tanımak için biraz yardıma ihtiyacınız varsa, Google’ı kullanmak harika bir seçenektir. Sunduğunuz hizmet veya ürün türünden birkaçını basitçe Google’da aratırsanız, muhtemelen en iyi rakiplerinizden birkaçı arama ekranında çıkacaktır.

En iyi rakiplerinizin kim olduğunu keşfetmek için bir başka harika yol da SEM Rush gibi çevrimiçi uygulamaları kullanmaktır. SEM Rush, diğer şirketlerin anahtar kelimenize göre sıralandığı ve bunlara karşı sizin nasıl bir duruşunuz olduğunu gösteren bir yazılımdır.

2. Rakibinizin İçeriğini Analiz Edin ve Karşılaştırın

Rakiplerinizi belirledikten sonra, rekabet analizinize başlayabilir ve ne tür içerikler yayınladıklarını daha iyi anlamak için derin bir araştırma yapıp takip edebilirsiniz.

İçeriğin analiz edilmesi, rakiplerinizden daha iyi performans elde etmenize yardımcı olacak fırsatları değerlendirmenize yardımcı olabilir. Rakipleriniz ne tür içerikler oluşturmaya odaklanır? Blog mu? Durum çalışmaları mı? Premium içerik mi?

Farklı içerik türleri:

  • Blog gönderileri
  • Beyaz kitap
  • e-kitaplar
  • Videolar
  • Web Seminerleri
  • Podcast
  • Slaytlar / Power point sunumları
  • Görsel içerik
  • SSS
  • Makaleler
  • Basın yayın
  • Haberler
  • Durum çalışmaları
  • Alıcı rehberleri

İçeriği bulduktan sonra rakibinizin kalitesini belirleyebilir ve en önemlisi kendi içeriklerinizle ve kalitenizle karşılaştırabilirsiniz. Yeni içerikleri nasıl kullandıklarını, eklediklerini ve güncellediklerini ve hangi konuları sıklıkla tartıştıklarını araştırmanız çok önemli. Sizin yapmadığınız bir şey yapıyorlar mı?

Rakiplerinizin hangi içerik türünü ve içeriklerin kalitesini öğrenmeniz size daha fazla çaba göstermeniz alanla ilgili bilgi verir ve farklı bir bakış açısı sunar.

Rakipleriniz tutarlı bir şekilde vaka çalışmaları yayınlıyorsa, bu, şirket liderlerinizi rakiplerinize kaybetme nedeninizin bir parçası olabilir.

Potansiyel müşteri, şirketinizle çalışmanın nasıl bir şey olduğunu bilmek ister. Vaka çalışmaları tek başına önemli değil. Rakibinizin bloglarına da yakından bakın.

Rakipleriniz haftada üç kez blog gönderisi oluşturuyorsa, alakalı konular hakkında daha sık blog yapmanız şirket sitenizin daha fazla trafik oluşturmasını sağlayabilir. Daha fazla içerik eklemek istediğiniz için blog yapmayın, eklediğiniz içerik yeterince ilgi çekici değilse trafik oluşturmaz.

3. Rakiplerinizin SEO Yapısını Analiz Edin

Bu zamana kadar, rakipleriniz sizinle aynı türde içeriğe sahiptiler, sitelerini sık sık güncellediler ve harika bir kaliteye sahipler. Peki sizden farklı olarak ne yapıyorlar?

SEO’larının yapısı farklı olabilir.

Şirketinizin bir bloğu varsa, SEO yapınızın ne kadar önemli olduğunu zaten biliyorsunuzdur. Rakiplerinizin ürettiği içeriğe dair bir rekabet analizi gerçekleştirirken, o içeriğin SEO yapısını da kontrol etmek faydalıdır.

Rakipleriniz anahtar kelimeleri nasıl kullanıyorlar?

  • Sayfa başlıkları
  • URL mimarisi
  • H1 Etiketleri
  • İçerik
  • İç bağlantılar
  • Resim alt metni

İçeriğin yalnızca SEO yapısını değil, rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri kullandığını da kontrol etmelisiniz.

Yüksek aranma istatistiği olan anahtar kelimeler kullanırsanız sitenizdeki trafik artacaktır. Ayrıca, rakiplerinizin anahtar kelimelerine bakarak, anahtar kelimeler listenize yeni kelimeler ekleyebilirsiniz.

4. Rakibinizin Sosyal Medya Entegrasyonlarına Bakın

Bir şirketin sosyal medyadaki varlığı ve verdiği izlenim her geçen gün daha da önemli hale geliyor ve her şirket farklı sosyal medya platformlarını farklı alanlarda kullanıyor. Sosyal medya ağları, şirketlerin kullanıcılar ve hayranlarıyla etkileşim kurması için harika bir yoldur.

Ayrıca, bu siteler sahip olduğunuz içerikleri paylaşmanıza yardımcı olur.

Rakip analizinizin bir sonraki adımı, rakiplerinizin sosyal medyayı nasıl kullandığını ve bu kullanım şeklini ürünlerini pazarlamalarına nasıl entegre ettiklerini öğrenmektir.

Rakiplerinizin sosyal medyada hesabı olup olmadığı dışında profillerini ne kadar etkili kullandıklarını da öğrenmeniz gerekir.

Nasıl bilgiler paylaşıyorlar? Hiç paylaşıyorlar mı? İnsanlar onları takip ediyor mu? Kapak fotoğrafları ve profil fotoğrafları var mı?

Rakiplerinizin profillerini kontrol ederken kendinize sormanız gereken tüm sorular bunlar. Sadece bir profili olduğu için sayfaların sürekli güncellenmesi ve yeni içerik eklenmesi anlamına gelmez.

Rakiplerinizin harika sosyal medya profilleri var mı? Eğer yaparlarsa, sadece sayfayı çabucak tıklatmazlar, yaptıkları şeyden öğrenirler. Varlığınızı oluşturmanıza yardım etmek için kullanabileceğiniz ve fikir alabileceğiniz şeyler var mı?

Belki de bir şirket doğrudan bir rakip olamaz, ancak sektörünüzde önemli içerikler geliştiren ve geliştiren, sektörünüzde etkisi büyük insanları öğrenmenize olanak sağlayabilir.

5. Geliştirilebilecek Alanları Tanıyın

Rekabetçi bir analiz yaptıktan sonra, rakiplerinizin neler yaptığına dair keskin fikirleriniz olur.

Her bir rakibiniz hakkında topladığınız tüm bilgileri tek tek inceleyin ve geliştirilip değiştirilmesi gereken belirli alanları belirleyin. Rakiplerinizi inceledikten sonra, geliştirmeniz gereken hiçbir şey olmadığını söyleyemezsiniz.

İçerik oluşturma, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya etkileşimi hakkında geliştirebileceğiniz önemli alanları yalnızca tanımakla kalmayacak, aynı zamanda şirketinizin potansiyel müşterileri, blog okuyucuları/aboneleri ve sosyal medya varlığını belirlemesine de yardımcı olabilirsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.