5 Maddede Sosyal Medyada Yanıtlama (Responding) Stratejisi Oluşturma!

5 Maddede Sosyal Medyada Yanıtlama (Responding) Stratejisi Oluşturma!

Sosyal medyada içerikleriniz ve paylaşımlarınız kadar önemli olan bir diğer öğe de yanıtlarınız. (Responding)Sosyal medyada markanıza gelen sorulara verdiğiniz cevaplar, insanlarla iletişim kurma şekliniz onlara markanız hakkında bir fikir verecektir. Bu yüzden insanlara verdiğiniz yanıtlarda doğru bir iletişim tonu ve yanıtlama stratejisi geliştirmeniz gerekir.

Markanızın iletişimini en doğru şekilde yapmanız için 5 maddede yanıtlama stratejisi oluşturma.

Marka Kimliğine Uygun Bir Strateji Belirle

Yanıtlama stratejiniz marka kimliğinizden ve dijital stratejinizden kopuk olamaz. Marka kimliğiniz doğrultusunda nasıl bir dil strateji geliştireceğinizi, nasıl bir dil kullanmanız gerektiğini, ne tür sorulara cevap verip- vermeyeceğinizi belirleyin. Yorumları gizleme, silme, cevaplama konusunda belirli bir yaklaşım geliştirin. Yanıtlarınız ve yaklaşımınız konusunda kendinize bir kılavuz hazırlayın. Yanıtlarınız gönderilerinizle ve içerik takviminizle uyumlu olmalı; sıcak samimi içerikler paylaşıp, gülücükler- kalpler koyuyorsanız insanlara bürokratik bir dilde cevap vermeniz yadırganacaktır. Bu yüzden yanıtlarınız içeriklerinizle paralel olmalı.

Çözüm Odaklı Yaklaşın

Sosyal medya artık bir çözüm merkezi haline geldi. Bu yüzden insanları hızlı ve doğru bir şekilde bilgilendirmeniz ve onların sorunlarını çözmeniz çok önemli. İnsanlar cevap alamayınca markanıza karşı olumsuz bir algıya kapılacaktır. Sinirlenecek ve markanızı sosyal medyada insanlara şikayet edecektir.

  • Numara ve linke yönlendirmektense çözebiliyorsanız o anda çözün ya da bilgilendirin. (mecra içinde çözüm)
  • Küfür ve hakaret içermedikçe her soruya cevap verin
  • Yorum gizleme ve silme konusunda bir standart belirleyin. Küfür ve hakaret içermeyen yorumların gizlenmesi ve silinmesi insanları daha çok rahatsız eder.
  • Sizi eleştiren birine cevap verirken iki kez düşünün; kriz yaratabilirsiniz ve daha sonra bu krizi yönetmek daha zor olabilir.

Monitoring Yapın

Doğru bir yanıtlama stratejisi için hedef kitlenizi dinlemeye-izlemeye, markanızla ilgili konuşulanlardan haberdar olmaya özen göstermeniz gerekir. Monitoring araçlarıyla sayfanız dışında da markanız hakkında konuşulan şeyleri hızlı bir şekilde cevaplayın. İnsanlar bu şekilde bir cevap aldığında şaşıracaktır ve markanızı takdir edeceklerdir. Markanıza ve yaptığınız işe uygun anahtar kelimeler çıkartarak potansiyel müşterilerinizle iletişime geçin.

Cevaplarınıza Duygu Katın

Kimse her soruya otomatik cevaplar veren bir robotla konuşmak istemez. Yanıtlarınızda karşınızdaki kişiye bir insanla iletişime geçtiğini hissettirin. Cevaplarınız klasik otomatik yanıtlar yerine kişiye özel duygu içeren yanıtla olsun.

Yaratıcı Olun

İnsanlara sosyal medya diline ve marka kimliğinize uygun yaratıcı cevaplar verin. Cevaplarınızda emoji ve gıf kullanmak sizi sıradanlıktan kurtarabilir. İnsanlar eğlenceli, yaratıcı cevaplarınızı gördüğünde markanıza karşı olumlu bir algıya sahip olacaktır. Gündemi, sosyal medya dilini takip edin ve “yaratıcılığınızı konuşturun.”

Bir önceki yazımız olan B2B ve B2C Pazarlama Nedir? başlıklı makalemizde B2B Nedir, B2B Örnekleri ve B2B Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital PazarlamaSosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.