5 Önemli E-Ticaret Stratejisi ve İşinize Etkileri

Ömer Kaçar

Dijital Pazarlama

5 Önemli E-Ticaret Stratejisi ve İşinize Etkileri

Bu yazıda sizinle 5 önemli e-ticaret stratejisi ile işletmenize sunabileceğiniz katkıları inceleyeceğiz.

Teknolojinin gelişmesiyle ve dijital dönüşümle birlikte herkesin elinde küçük bir sanal alışveriş merkezi var. Yeni uygulamalar, online mağazalar ve e-ticaret siteleri, sadece birkaç tıkla istediğimiz ürün ve hizmetlere erişmemizi sağlıyor. Arabanız yolda mı kaldı? Sorun değil. Uygulamayı açıp çekici çağırabilirsiniz. Ya da acil bir ürüne mi ihtiyacınız var? Hemen telefonunuzu açın ve sipariş verin. Böyle bir ortamda e-ticaret, her geçen gün daha da güçleniyor. Fakat zamana ayak uydurabilmek için izlemeniz gereken bazı e-ticaret stratejileri var.

1. Çok Kanallı Pazarlama

E-ticaret stratejisi konusunu ele aldığımızda, en önemli bileşen birden fazla kanal kullanarak pazarlama gerçekleştirmek oluyor. Tüm kullanıcıların kullandıkları ve satın alma davranışı gerçekleştirdiği kanallar farklıdır. Kimileri laptop ile alışveriş yaparken, kimileri de akıllı telefonundaki uygulamaları tercih etmektedir. Bu durum da çok kanallı pazarlama stratejilerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur.

Bu pazarlama türünde, online mağazanızda sattığınız ürünlerin farklı cihaz ve ekran türlerinde sorunsuz bir şekilde görüntülenmesi gerekmektedir. Kullanıcılar bilgisayar ya da tablet kullanırken, ürün görsellerini ve açıklamalarını net bir şekilde görmelidir. Mobil cihazlarda yaşanan ekrana sığmama gibi durumlar, e-ticaret sitenizin başarısını önemli oradan düşürecektir. Pazarlama yaparken tüm kanalları değerlendirin ve her birine göre optimize edilmiş hizmetler sunun.

2. Özgün İçerik Paylaşımı

Günümüzde içerik, online hizmet veren tüm işletmeler için olmazsa olmaz bileşenlerden biridir. Söz konusu e-ticaret siteleri olduğunda ise içeriğin önemi daha da artmaktadır. E-ticaret stratejisi oluştururken, içerik hazırlama ve içerik paylaşımını stratejinizin merkezine yerleştirmeniz gerekir. Ürünlerinizin özelliklerini ön plana çıkaran tüm içerikler, online dünyada ün kazanmanıza ve işlerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır.

İçerik hazırlama ve planlama sürecinde dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır. Bunlardan birincisi, sunduğunuz ürünlerle ilgili içerik hazırlamaktır. Diğeri ise belirli aralıklarda paylaşım yapmaktır. Eğer uzun süre paylaşım yapmazsanız, kullanıcılar sizin aktif olmadığınızı düşünür. Bu durumda ise rakip firmaları tercih edebilirler. Sosyal medyanın dinamik yapısına ayak uydurun ve içeriği e-ticaret stratejisi ile zenginleştirin.

3. Sosyal Medya Etkileşimi

İçerikten sonra diğer bir önemli konu ise sosyal medya etkileşimidir. Kullanıcılar, artık sosyal medya üzerinde gördükleri popüler ürünlere yönelmektedir. Bu nedenle mümkün olduğu kadar sosyal medya üzerinde var olmaya çalışın. Doğru bir hedef kitle oluşturarak etkileyici pazarlama kampanyalarıyla görünürlüğünüzü üst düzeye çıkarın. Aynı zamanda reklam bütçenizin önemli bir kısmını da sosyal medya kanalları üzerinden yapacağınız reklamlara ayırabilirsiniz. Geleneksel basılı reklamlarla karşılaştırıldığında Instagram ve Twitter gibi kanallar üzerinden verilen reklamların etkileri daha fazla olmaktadır.

4. Kişiselleştirilmiş Hizmetler

Eğer müşterileriniz sunduğunuz ürün veya hizmetten memnun değilse, e-ticaret kariyeriniz başlamadan bitebilir. Herkesin her şeyden anında haberdar olduğu bir dünyada müşteri memnuniyeti oldukça önemli bir hâl almıştır. Memnun olmayan bir müşteri size büyük zararlar verebilir. Bu müşteriye karşı elinizde 10.000 tane memnun müşteri olsa bile.

Ama bu noktada izleyebileceğiniz bir e-ticaret stratejisi var. Müşteri hizmetlerinizi kişiselleştirerek, müşteri memnuniyeti seviyenizi önemli oradan artırabilirsiniz. Yapmanız gereken şey, müşterinizi dinlemek ve sorununa özel, onu memnun edecek çözüm seçenekleri sunmak. Google Analytics gibi ölçüm araçlarını kullanarak müşterilerinizin sitenizdeki hareketlerini izleyebilirsiniz. Daha sonra indirim kuponu ya da ‘bir alana bir hediye’ gibi kampanyalarla müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz.

5. Video ile İçerik Pazarlama

E-ticaret stratejisi olarak vereceğimiz son madde, tüm online işletmelere uygun olmayabilir. Video ile içerik pazarlaması, son zamanlarda sıklıkla yapılmaktadır. YouTube gibi video yayın kanalları üzerinden ürünlerinizi kolaylıkla tanıtabilirsiniz. Eğer ürününüz video ile içerik pazarlamasına uygun değilse, görsel ya da metin ile içerik pazarlaması yöntemlerini de kullanabilirsiniz.

Yorumları Oku (2)

  1. Kısa V Öz

    Sosyal medya maddesine kesinlikle katılıyorum. İnsanlar özellikle sürü psikolojisi ile ürün alıyor. Ürün paylaşılan durumun altına gelen yorumlar ürün ile ilgili müşterinin karar verme evresini kesinlikle çok önemli derecede etkiliyor

    Cevapla
  2. Kubilay Kaya

    Bakalım , girmek istediğim bir sektör bayağı bilgilendirici olmuş ..Üzerinde biraz daha kafa yoracağım bir konu sanırım ..

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.