Webtures

A’dan Z’ye E-İhracat

E- İhracat

Türkiye’de küçük veya orta ölçekli bir işletme işletiyorsanız, internet alt yapınızı hazırladıktan sonra siparişlerinizi ve ürünlerinizi müşterilerinize gönderebilirsiniz. Peki ya bir gün Türkiye dışından bir sipariş alırsanız ne olacak? Müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılamak ve kendinizi korumak için ihracat hakkında bilmeniz gerekenler nelerdir? Veya belki de ürünlerinizi diğer ülkelerde satma fırsatlarını duydunuz ve ne yapacağınızı bilmek istiyorsunuz. E- ihracat ve daha fazlası için yazımızı okumaya devam edin.

E-ihracat’ın Temelleri

Hiç şüphe yok ki uluslararası işletme birçok işletme için potansiyel olarak kazançlı bir alandır. Tüm dünyadaki potansiyel müşterilerinizi düşünün. Bu gerçekten inanılmaz!

Çoğu işletme sahibi için, kendini yabancı bir pazarda sunmak karmaşık ve zaman alıcıdır. Bununla birlikte, E- ihracat meraklısı iş adamları için şirketin büyüklüğü ne olursa olsun uluslar arası iş yapmak nispeten daha kolay olabilir. Ancak nakliye, gümrük işlemleri, elektronik sözleşmeler ve işlemlerle ilgili konularla ilgilenmeniz gerekecektir.

E-İhracat Nedir?

İhracat, ticaret veya satış için yabancı bir ülkeye mal veya hizmet gönderme veya taşıma uygulamasıdır.

E-ihracat, yabancı ülkelerde bulunan müşterilerden çevrimiçi sipariş alma ve işleme uygulamasıdır.

İhracat yapmak için interneti nasıl kullanabilirsiniz?

İnternet, geleneksel ihracat yaklaşımlarına göre bazı avantajlar sunuyor. Diğer ülkelerde fiziksel bir varlığa ihtiyaç duymadan, dünyanın dört bir yanından çok sayıda potansiyel müşteriye ulaşmakla kalmaz, aynı zamanda:

Ürün veya hizmet tekliflerinizi müşterinin bulunduğu lokasyona göre özelleştirebilirsiniz
Web sitenize özel bağlantılar sunarak, web sitenizi farklı pazarlar için yerelleştirebilir ve kişiselleştirebilirsiniz.
Pahalı ve zaman alıcı müşteri hizmetleri hizmeti sunmak yerine elektronik müşteri desteği sunun veya bunun yerine e-posta ile yardımcı olun.
Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin özelliklerini ve avantajlarını açıkça belirtin.
Ayrıca, web siteniz, ürünlerinizin uluslararası standartlara nasıl uyduğunu ve şirketinizin sahip olduğu politikaları (örneğin, fiyatlandırma, nakliye ve iade politikaları) hakkında bilgi iletmek için harika bir platformdur.

E-ihracat potansiyelinizi değerlendirin

Çok fazla zaman, emek ve para harcamadan önce E-ihracat, mevcut operasyonlarınızı ve ürün tekliflerinizi yansıtmak için biraz zaman ayırın. Bu değerlendirme aşaması daha sonra baş ağrılarından kaçınmanıza yardımcı olacak ve sizi E-ihracat için yapmanız gerekenler konusunda eğitecektir.

E-İhracat Potansiyelinizi Değerlendirirken Neler Düşünmelisiniz:

İşletmeniz yerel operasyonlarında ne ölçüde başarılı?
Ürününüz çok fazla servis yardımı gerektiriyor mu?
Ürününüz birçok pazarda ve kültürde geniş çekiciliğe sahip mi?
Ürününüzü daha geniş bir müşteri tabanına hitap edecek şekilde değiştirmek zorunda kalacak mısınız?
Ödeme alınana kadar üretim ve nakliye masraflarını nasıl finanse edeceksiniz?
Şirketiniz finansal yardım almaya uygun mu?
Hem mevcut yerli müşterilerinize hem de yeni yabancı müşterilerinize hizmet verme kapasitesine sahip misiniz?
Dış pazarlardaki (örneğin etiketleme, içerik ile ilgili) çeşitli düzenlemelere uyması için ürününüzde değişiklikler yapmanız gerekecek mi?
Ürününüzü taşıma maliyeti rekabetçi fiyatlamayı bir sorun haline getirir mi?

Yukarıdaki sorulara verdiğiniz yanıtlar yönetilebilir görünüyorsa, diğer adıma geçin.

Ürünlerinizi dış pazarlar için değiştirin

Bir dış pazara girmeden önce, ürünlerinizin mevcut formlarına uygun olduğundan emin olmanız gerekir. Dış pazarlarınızdaki zevkleri ve tercihleri ​​ve ürünleriniz için geçerli olan belirli yabancı yönetmelikleri dikkate almanız gerekir. Bunların ülkeye göre değişeceğini unutmayın, bu nedenle ürünlerinizi sattığınız dış pazarları sınırlandırmanız gerekebilir.

Değiştirmeniz gerekebilecek bazı ürün özellikleri şunlardır:

Ürünün adı
Etiketleme
Ürünün kendisi

İpucu: Uluslararası Standardizasyon Örgütü’nün (ISO) yönergeleri hakkında bilgi edinin.

E-ihracatla ilgili yasal sorunları araştırın

Çeşitli iç ve dış düzenlemelere uygun olduğunuzdan emin olmak için uluslararası hukukta uzmanlaşmış bir avukata danışmalısınız. Dünya Gümrük Örgütü web sitesi, dünya çapında gümrük idaresi web sitelerine bağlantılar sağlayacaktır.

Ürününüzün gideceği ülkeye göre uygulanan vergi oranlarını bulmak için ürününüzün Harmonize Sistem (HS) kodunu bilmeniz gerekir. Ürünün HS kodunu, Export HS Kod Arama ‘da arayarak bulabilirsiniz.

Yurtdışına satmak için web sitenizi kullanın

İnternet, sınırlı kaynakları olan KOBİ’ler için kritik bir satış aracıdır. E-ihracatta size yardımcı olabilecek İnternet kullanımı için aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun.

Web sitesi: Yüksek kaliteli bir web sitesi, potansiyel müşteriler ve diğer ortaklar için olumlu bir görüntü yansıtır.

Çoklu dil: Tüm hedef pazarlarınızla iletişim kurmak için web sitenizi çok dilli yapmalısınız

Ürün Bilgisi: Uluslararası müşterileriniz için ve gerektiğinde birden fazla dilde size özel bilgiler sağlamanız yararlı olabilir.

Araştırma: Müşterileriniz ve tercihleri ​​hakkında bilgi edinin. Potansiyel müşterileriniz ve uluslararası ortaklarınız hakkında çevrimiçi olarak araştırma yaparak çok şey öğrenebilirsiniz.

Zamanında geribildirim yapın: Sorulara zamanında yanıt verebileceğinizden emin olun.

Paketleme: Ürünleriniz tüm ihracat süreci boyunca birkaç kez el değiştireceğinden, hedefe güvenli ve hasarsız ulaşması için yeterince sağlam paketlendiğinden emin olmanız gerekir.

Etiketleme: Göndereceğiniz ülkenin standartlarına uygun olarak etiketleme ürününüzün daha hızlı müşteriye ulaşmasını sağlar.

Sigorta: Gönderdiğiniz ürünleri sigortalayarak, yatırımınızı hasara, kayba, hırsızlığa ve hatta gecikmeye karşı koruyabilirsiniz.

Ödeme alın

Ürünlerini yurtdışına ihraç eden birçok işletme için ödeme yöntemi 30 ila 90 günlük kredi süresine sahip açık hesaptır. “Açık hesap”, ödemeyi yapmadan önce malları göndermeyi veya hizmetleri sunmayı kabul ettiğiniz anlamına gelir. Bu yöntemin temel avantajı basit ve minimum evrak ile yapılabilmesidir. Ancak, alıcının kredi risklerine maruz kalırsınız yani alıcı ödemeyi reddederse, ne sebeple olursa olsun paranızı alamayabilirsiniz.

Bir E-ihracat danışmanına danışın

Hiç kuşkusuz ilk defa E-ihracat yapanlar veya yapmak isteyenler nasıl ilerlemesi gerektiğini bilmediğinden çoğu zaman büyük pastadan pay alamamaktadırlar. Bu süreçte başından sonuna kadar bir danışmandan yararlanmanız son derece önemlidir. Sizler de ürününüzü Dünyaya satmak için bir E-ihracat danışmanından yardım alın.

    Yorumları Oku (1)

    1. Çok güzel bir anlatım olmuş elinize sağlık :)

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.