E-İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?

E-İhracat, bir ülkede üretilen malın, başka bir ülkedeki bireysel alıcıya, sanal ortam aracılığı ile satılmasıdır.

En basit hali ile bilinen ihracat işleminin, internet tabanlı uygulanan halidir. Ancak “toplu” satışı gerçekleştirilen ürünler için değil, “mikro” tabiri ile tekli satışı gerçekleştirilen ürünler için kullanılan bir tabirdir.

Bir ürünün satış işleminin “mikro” kategorisinde değerlendirilebilmesi açısından sağlanması gereken en önemli özelliklerin başında; ilgili ürünün KDV’siz satış fiyatının en fazla 7.500 Euro olması ve ağırlığının da en fazla 150 kg olmasıdır.

Dolayısıyla ilgili şartlar karşılandığında, ürünün satışı için resmi geçerliliği olan ve “KDV’siz” fiyatı ile belgesinin düzenlenerek satışın gerçekleştirilmesi gerekir. Bu fatura belgesinin düzenlenebilmesi için ise öncelikli olarak E-Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) alınması gerekmektedir. Bu beyanın edinilmesi işlemi de yine sanal ortamda gerçekleştirilmektedir.

Klasik İhracat ile E-İhracat Tanımı Arasındaki Farklar

Tıpkı; ticaret, mağaza, POS cihazı gibi kavramların sanal ortamda “e-ticaret, e-mağaza ya da sanal mağaza ve sanal POS cihazı” şeklinde adlandırılmaya başlanması gibi, fiziksel ortamda gerçekleştirilen ihracat işlemi de, sanal ortamda “e-ihracat” olarak tanımlanmaktadır.

Ancak buna karşın klasik ihracat tanımı ile e-ihracat tanımlarının tamamen aynı olmadığına da dikkat çekmek gerekir.

Çünkü geleneksel ihracat işlemlerinde çok daha katı kurallar ve bu kurallara bağlı olarak bariz işlem süreci farklılıkları söz konusudur. Ancak e-ihracat çok daha esnek bir ihracat modelini yansıtmaktadır.

E-İhracat Yapmak, Neden Gerekebiliyor?

e-İhracatın gerekli olmasına neden olabilecek temelde iki farklı ticari durum söz konusudur.

  1. Malın ülkemizde üretiliyor olması ve yurtdışına pazarlanması
  2. Malın yurtdışından getiriliyor olması ancak üzerine kar eklenerek, farklı ülkelere satışının hedefleniyor olması.

Temel olarak ihracat, ülkemizde “döviz girdisi” açısından fayda sağladığından dolayı, devlet pek çok açıdan bu tarz girişimleri desteklemekte ve teşvik etmektedir. Nitekim KDV’nin alınmıyor olması da bu destek ve teşvik avantajlarından birisidir.

Elbette ki e-ihracat kavramının temelde yurtdışında bulunan “bireysel” müşteriler için yapılan ve “mikro” kavramına uyan satış faaliyetleri için geçerli olduğunu dikkate almak gerekiyor.

Bu tanım ile birlikte ticaret dünyasında işletmeler ve girişimciler daha çok karlı çıkmaları mümkün olmaktadır.

E-İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır? İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

E-İhracat SEO web sitesi veya pazar yerleri içerisinde satış yapan işletmelerin satış oranları arttırmak, geliştirmek için yapılan SEO Optimizasyonlarının tamamına Elektronik İhracat SEO denir. İhracatta ana amaç satış olacağından, işletmelerin bu ihtiyaçlarına göre optimizasyon çalışmaları yapılmaktadır. Yapılan bu çalışmalar satış

webtures

Webtures

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader