Adım Adım İçerik Pazarlama Takvimi Hazırlama<span class=4header" class="img-responsive">

Ülviye Suna 24 Ocak 2018

Dijital Pazarlama

Adım Adım İçerik Pazarlama Takvimi Hazırlama4header

İçerik Takvimi Nedir?

İçerik takvimi; bir web sitesi, blog, sosyal medya hesabı vs. için oluşturulan yazı, fotoğraf, video gibi öğelerin fikir aşamasından yayınlanma ve daha sonra performans analizine kadar çeşitli metriklerini takip etmek için hazırlanan bir takvimdir.

Kimler İçerik Planlama/Pazarlama Takvimini Kullanmalıdır?

İşi içerikle ilgili olan herkes bu takvimi kullanabilir.

  • Yazarlar
  • Sosyal medya uzmanları
  • Bloggerlar
  • Youtuberlar
  • İçerik pazarlama uzmanları vs.

Ancak içerik takviminde yer alan metrikler değiştirilerek farklı profesyonel alanlara da uyarlanabilir. Burada önemli olan düzenli bir planlama yapmak ve üretilen çıktının değerini arttırıp hayata geçen işten alınan verimi ölçmektir. Ölçümlemenin ardından ürünü geliştirmek için alınacak aksiyonlar belirlenir ve bu süreç bir döngü halinde devam eder:

Planlama – Yaratım Süreci – Yayınlama – Ölçümleme – Alınacak Aksiyonların Belirlenmesi

İçerik Planlama Takvimi Nasıl Hazırlanır?

#1  Tarih Aralığına Dikkat!

İçerik takviminizi hazırlarken öncelikle planlamanızı hangi tarih aralığında yapacağınızı doğru bir şekilde belirlemeniz gerekir.

Haftalık mı yoksa aylık mı ilerlemek istiyorsunuz? Eğer içerik ürettiğiniz alan siyasi ve politik  ya da hava koşulları gibi gündelik değişebilen olaylardan etkilenmiyorsa bu takvimi daha uzun bir tarih aralığı için hazırlayabilirsiniz.

Ancak bir haber sitesinin içerik takvimini hazırlıyorsanız; bu takvimin günlük hatta anlık olarak yenilenmesi ve buna uygun aksiyonlar alınması gerekecektir.

#2  Ekibinizi Tanıyın.

İçeriği planlayıp yayına hazır hale getirecek ekip kaç kişi? Bu ekip inhouse mu çalışıyor, yoksa outsource olarak mı destek alıyorsunuz?

Ekibinizi oluşturan kişilerin uzmanlık alanları neler? Kim hangi alanlarda çıktı üretecek? Metni kim yazacak, redaksiyonu kim yapacak, fotoğrafları kim düzenleyecek, videoyu kim çekecek?

Belirlenen zaman diliminde kim ne kadar iş üretecek? Bu noktada gerçekçi hedefler koyduğunuzdan emin olun, aksi taktirde hazırladığınız takvimin hep gerisinde kalırsınız.

#3 Planlamaya Sadık Kalabileceğiniz Bir Takvim Hazırlayın.

“Hangi içerik ne kadar zamanda yayına hazır hale gelir?” Bu başlık altında kendinize ve tabii ki ekibinize sormanız gereken en önemli sorulardan biri budur.

Plaza dili ile söylemek gerekirse deadline‘lara ne kadar sadık kaldığınızı bilmek, takvimdeki aksamaların önüne geçecektir.

#4 Doğru Hedefler Tanımlayın.

  • Neden içerik üretiyorsunuz?
  • Amacınız websitenize trafik sağlamak mı yoksa satış yapmak mı?
  • Hedef kitleniz sizden ne bekliyor?
  • Paylaştığınız içeriğin insanlar üzerinde nasıl bir etki yaratmasını hedefliyorsunuz?

Bu ve benzeri sorulara vereceğiniz cevaplar içerik takvimi hazırlama aşamasında sizlere, ulaşmak istediğiniz amacı belirlemenizde yardımcı olacaktır.

Etkili Bir İçerik Takvimde Olması Gereken Metrikler Nelerdir?

Zamanlama ile ilgili metrikler:

  • Planlama tarihi
  • Yayınlanma tarihi
  • Ölçümleme yapılan tarih aralığı

İçerikle ilgili metrikler:

  • İçeriğin nerede yayınlanacağı: Blog – Forum – Ürün sayfası – vb.
  • İçeriğin türü: İnfografik – Makale – Liste – Video – Galeri – Röportaj – Email – vb.
  • İçeriğin bağlı olduğu kategori: SEOSEM – CRO – Sosyal Medya – İçerik Pazarlama – vb.
  • İçeriğin sahibi/içeriği hazırlayan kişi: Ülviye Suna – Blogger – Sizden gelenler – Konuk yazar – Ajans vb.
  • İçeriğin son durumu: Fikir aşaması – Araştırma aşaması – Yazım aşaması – Yayında
  • İçeriğin hedef kitlesi: Acemi – Uzman – Prof. – vb.
  • İçeriğin amacı: Eğlendirmek – Eğitmek – Dönüştürmek – İnandırmak
  • İçeriğin hedef kitleye vaadi: Fiyat – Hız – Kalite – Güven – vb.

Not: İçerik takvimindeki metrikler ihtiyaca göre değiştirilebilir, eklemek, çıkartmalar yapılabilir. Çalıştığınız alana göre filtreler farklılaşabilir.

İçeriklerinizi Ölçmeyi Unutmayın!

Baştan sonra içerik planlamanızı yaptınız ve ortaya çıkardığınız ürünü (yazı, video, vs.) hedef kitleniz ile paylaştınız.

Ya sonra?

Yayınladığınız içeriğin kimlere ulaştığını, ne kadar paylaşıldığını, en başta içeriğinizi hazırlarken belirlediğiniz satış, trafik vs. gibi hedeflerinizin ne kadarının gerçekleştiğini merak etmiyor musunuz?

Merak ettiğinizi düşünerek içerik takviminde yer vermeniz ve ölçmeniz gereken metriklerden bazılarını sıralamak istiyorum:

  • Trafik
  • Hemen Çıkma Oranı
  • Dönüşüm
  • Paylaşım – Etkileşim

Aksiyon Planınızı İçerik Takviminize Taşıyın!

Ölçtüğünüz değerler sonrasında yeni hazırlayacağınız içeriklerle ilgili alacağınız aksiyonları belirleyin.

Bu aksiyonlar;

  • İçerik uzunluğunu arttırmak – kısaltmak
  • Call to action, harekete geçiren ifadelere yer vermek
  • Görsel veya video konseptini değiştirmek
  • Paylaşılan zamanı değiştirmek gibi çok basit şeyler olabilir.

 

Yorumları Oku (1)

  1. Bence işin en zor kısmı bu takvimi oluşturabilmekte. Ekip içerisindeki liderin veya yöneticinin bu takvimi hazırlamaktan başka bir işi yokmuş gibi görünebiliyor. Gerçekten de birçok etkeni bir araya getirebilmek ve sorunsuz çalışmasını sağlamak zor. Başarılı bir içerik akış takvimi örneği bulanan yazılarınız da olacak mı? Olursa çok sevinirim.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.