Adwords Nedir ?

Adwords Nedir ?

Adwords bir çok kişi tarafından merak edilen ancak bir türlü tam olarak kavranamayan bir kelimedir. Adwords dünyanın en büyük arama motoru unvanına sahip google ile ortak geliştirilen bir kavramdır. Google ile ilişkilidir diyebiliriz. Bu durumu şu şekilde açıklayacak olursak kısaca reklam işi de diyebiliriz. Bu duruma açık arttırmalı reklam sistemi adını da verebiliriz. Bu değişik ve son zamanlar da sıkça kullanılan bir yöntemdir.

 

Bu sistemde web site sahipleri google arama motorunun uygun görerek vermiş olduğu reklamları yayımlayarak tıklama başına para getirisi sağlayan bir durumdur. Adwords sisteminde her kelime açık arttırma yöntemi ile alınır ve reklam olarak sergilenir. Açık arttırmalı reklam sistemi asını alma sebebi de bu durumdan kaynaklanmaktadır.

Bu reklamlar için belirli bir bedel ödemek zorunda olduğumuzu söylemiştik. Bu bedel neye göre belirlenir diye merak edenlere hemen bir açıklama getirelim. Bu bedel satın alınan reklamın türüne ve yayımlanacak olan web sitenin kalitesine göre belirlenmektedir. Aslında adil bir sistem olarak çalışmaktadır. Adwords reklamları çeşitli çekilerde insanların huzuruna sunulabilmektedir.

Genel olarak 3 şekilde karşımıza çıkmaktadır. Bu çeşitler resimli videolu ve metin reklamları şekilde karşımıza çıkmaktadır. Bu çeşitlendirme de fiyatlandırmayı temel olarak etkilemektedir. Bir çok web site sahipleri tarafından kullanılmakta olan bu reklam verme alma yöntemi tıklama başına iyi paralar kazandırabilen popüler bir yöntem olarak bilinmektedir.

Bir önceki yazımız olan Reklam başlıklı makalemizde Reklam Nasıl Olmalıdır ve Reklam Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.