Adwords Reklam Pazarlaması

Webtures

Adwords Reklam Pazarlaması

Google Adwords hizmetlerinden profesyonel olarak yararlanmak için genellikle Adwords hizmeti veren reklam ajanslarına başvurulmaktadır. Kampanyalarınızın Google Adwords uzmanları tarafından yönetilmesi hem SEM için ayırdığınız reklam bütçenizin daha etkin kullanılmasına, hem de daha yüksek kalite puanlarına ulaşmanızı sağlar. Fakat çalışacağınız Google Adwords reklam ajansını belirlerken bazı kriterlere dikkat etmeniz sizi bilinçli bir site yöneticisi haline getirecektir.

Gerçek panel mi Özel panel mi?

Normalde bireysel olarak verdiğiniz reklamların performans takibinden oluşturulmasına kadar tüm işlemler Google tarafından verilen panel üzerinden yapılmaktadır. Fakat bazı Google Adwords ajansları kendileri için birebir Google Adwords paneline birebir benzer bir panel hazırlayarak bunları müşterilerine vermeyi tercih ediyor. Bu durum ne kadar etik takdiri size bırakıyoruz.

Anahtar kelimelerin takibi ve optimizasyonu

Anlaştığınız firma sadece kampanyanızın oluşturulması ve yayınlanmasından sorumlu değildir. Anahtar kelimelerin kampanya yayınlandıktan sonra da gösterdiği verime ve etkileşime göre optimize edilmesi gerekmektedir. Örneğin TBM oranı çok yüksek olan ve geri dönüşlerin az olduğu negatif kelimeler belirlenerek listeden çıkarılması boşa harcanan reklam maliyetinin de önüne geçecektir.

Kampanyanın ana sayfa üzerine oluşturulması

Hiçbir Adwords uzmanı sadece 1 kampanya ile yetinmez. Sitenin ilgili tüm sayfalarına özel kampanyalar ve anahtar kelimeler uygulayarak hedef kitlenin tam olarak aradığını önlerine sermek ister.

Hizmet komisyon oranları

Google Adwords reklam ajanslarının genellikle komisyon oranları %10-30 arasında değişmektedir. Örneğin reklam bütçeniz bir uzman ekip tarafından yönetildiğinde size bu tasarrufu etkili geri dönüşler ile sağlıyor ise profesyonel yardım almaya devam edebilirsiniz.

Yorumları Oku (1)

  1. Cem Yağcı

    Yazınıza belirttiğiniz özel panel konusu gerçekten önemli bir eşik. Eğer özel bir panel yönlendirilmesi yapılıyorsa orada sorgulanması gereken sorunlar var demektir. Biz bunu yaşadık. Çünkü bizim gibi bu konulara uzak firmalar rakamlar ile oynanıp oynanmadığını idrak edemiyoruz. Sonuç olarak da ortaya yanlış veriler ile hazırlanmış bir düzen çıkıyor.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.