Adwords Karakter Sınırını Aşmanın Sırrı

Adwords Karakter Sınırını Aşmanın Sırrı

Bazı Adwords reklamlarında görüyorsunuzdur, reklam metinleri normalde izin verilen karakter sınırını aşmış. Bunlara Google torpil mi geçiyor ya da rüşvet mi veriyorlar acaba? Ben yapınca niye olmuyor bunlar napıyor da böyle uzun metinler yazıyorlar şeklinde sorular sormuşsunuzdur kendinize. Ben de SEM ile uğraşan biri olarak çok sordum kendi kendime ve sonunda cevabını buldum. Nasıl mı?  Evet şimdi size Google Adwords (SEM) reklamlarındaki karakter sınırını ezip geçecek bir tüyo anlatacağım :) Lafı uzatmadan 3 adımda Adwords’te başlık ve açıklama karakter sınırı nasıl aşılır, ona geçelim:

1.Yer hedeflemenizde Latin Alfabesi kullanmayan bir ülke seçin.

Örneğin Kampanya Ayarları’na girerek “Yer” hedeflemenize Türkiye dışında Rusya’yı ya da Rusya’da olan bir yer de ekleyin. Ben genelde Moskovsky’ı ekliyorum.

adwords-tuyolari

2.Seçtiğiniz ülkenin dilini seçin. ( Alfabe Latin olmamalı)

Ben Rusya’yı seçtiğim için “ Diller” seçeneğine Rusça’yı ekledim. Türkçe ve İngilizce’yi de ekliyoruz. Kampanya ayarlarını kaydedip devam ediyoruz.

adwords-tuyoları1

3.Metin Reklam’a girdiğinizde aşağıda çıkan gri tondaki maddeyi işaretleyin.

Sonrasında karşımıza gelen reklam grubu ve reklam oluşturma adımlarını geçip direkt oluşturduğumuz Kampanya’nın içine giriyoruz. Kampanyamızdan Reklam sekmesine geçip yeni metin reklamı oluşturuyoruz. Bu ekranda karşımıza “Doğu Avrupa ve Asya ülkelerini hedefleyen reklamlar için karakter sınırları” seçeneği karşınıza gelecektir.

adwords-tuyoları2

Bu cümlenin başındaki işarete tıklayın, açılan seçeneği (Daha uzun bir metin reklam oluşturmak istiyorum ve yalnızca şu ülkeleri hedefliyorum…) işaretleyin ve Reklamı Kaydet’e basın. İşlem tamamdır.

adwords-tuyoları3

Artık metin reklamlarınız 25-35-35 değil de 30-38-38 karakter şeklinde daha uzun.  Aklınıza şu soru takılabilir, Rusya’daki kişi de benim reklamımı görürse? Anahtar kelimeniz Rusça olmadığı sürece sıkıntı yok, Rus birinin Türkçe arama yapma ihtimali yok sonuçta :) Rusya’daki bir Türk, Türkçe arama yapar falan diye de derinlemesine girerseniz olaya, ufak bir kasabayı hedefleyin o zaman içiniz rahat etsin :) Buna rağmen Rusya’dan biri gelir de bulursa sizi bu hem onun hem sizin başarınız olur zaten 😀

Bu da yazı da bir SEM tüyosu olarak kalsın köşede. :)

Bir önceki yazımız olan Facebook’ta Etkileşim Arttıran Can Alıcı 7 Nokta başlıklı makalemizde Beğeni Arttırma Yöntemi, Facebook Etkileşim Arttırma ve Fazla Beğeni hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (3)

  1. Mesajım bulunsun şuan çalıştığım firma için ileride lazım olacak :)

    Cevapla
  2. Enteresan, deneyeceğim bunu, sonucu yazarım buraya :)

    Cevapla
  3. Baştan sona okudum harika bir yazı :)

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.