Amazon SEO Stratejisi

Webtures

Amazon SEO Stratejisi

Amazon SEO Stratejisi ve Arama Terimi  Optimizasyonu

Amazon listelerinizdeki trafiği artırmanın en önemli yönü, düzgün bir şekilde uygulanmış Anahtar Kelime Araştırması’dır. Promosyon dışındakiler ve dahili sponsorlu ürün kampanyaları da dahil olmak üzere, listelerinizde, hedeflediğiniz trafiği yaratmanın birçok yolu vardır, ancak bir “En Çok Satan” elde etmenin en iyi yolu, listenize stratejik şekilde yerleştirilen konuyla ilgili araştırılmış anahtar kelimelere bağlı olarak canlı trafiği güçlendirmektir.

Amazon SEO Stratejisi

Etkili bir Amazon SEO stratejisi uygulamak için yerine getirmeniz gereken birkaç ana ilke vardır. Bu, anahtar kelime araştırmasıyla başlar. Amazon müşterilerinin neyi aradığını bilmelisiniz ve onların önüne geçebilmek için ürün listenizde bunlarla alakalı terimler kullanmalısınız. Burada önemli olan alakalı olmaktır. Eğer bir müşteri satın almadan önce tıklamazsa, arama hacminin ne kadar büyük olduğunun bir önemi kalmaz. Alakalı anahtar kelime terimlerini bulduğunuzda, hedefiniz bunları ürün başlığına, özelliklere, açıklamaya ve en sondaki arama terimlerine stratejik şekilde yerleştirmek olacaktır.

Optimize Etme, Analiz Etme ve Tekrarlama Döngüsü

Not: listelerinizi bir kere optimize etmeniz işin bittiği anlamına gelmez. Optimizasyon devam eden bir işlemdir ve optimize etme, analiz ve tekrarlama döngüsüne ihtiyaç duyar. Başarılı olmak için, satışları dönüştürmede hangi anahtar kelimelerin başarılı olduğuna dikkat etmelisiniz ve listede bunları artırmalısınız. Listeye her zaman daha fazla anahtar kelime ekleyebilirsiniz veya listeyi, belirli anahtar kelimelerle daha alakalı olması için düzenleyebilirsiniz.

Genellikle, alakalı olduğunu düşündüğünüz ancak müşterileri elde etmede başarısız olan arama terimleri de olur. Böyle durumlarda, listeyi, o özelliği veya faydayı daha net yansıtacak şekilde güncellemek isteyebilirsiniz. Diğer durumlarda, beklenmedik kelimelerin daha yüksek dönüş sağladığını görebilir ve bu yeni dönüşüm sağlayacak anahtar kelimelere odaklanmayı tercih edebilirsiniz. Her iki şekilde de amaç; neyin işe yaradığını çözmek ve listenizi doğru tarafa yönlendirmeye devam etmektir.

“Öncelikle müşteri dönüşümünü optimize etmek, önemli anahtar kelimeleri dahil ederken A9 ile yardımcı olacaktır. Markalar; Amazon ürün listelerinin, Google aramalarında en çok ödenen ve canlı spotlarında (hatta bazen markanın kendi sitesinin de üstünde) göründüğünü fark etmelidir. Yani başlıklarınız ve madde imlerinizi nasıl optimize edeceğiniz, Amazon dışındaki müşterilerin ne görecekleri konusunda önemli bir rol oynar.”

— Joseph Hansen, Buy Box Experts Genel Müdürü

Amazon’un A9 Arama Algoritmasını Anlamak

A9, Amazon müşterilerinin en iyi ürünleri, daha fazla satın alım yapmaları için en iyi fiyata bulmalarını sağlamak ve böylece Amazon’un gelirini artırmak için uygulanan Amazon’un şahsi arama algoritması yazılımıdır. A9 ile ilgili unutulmaması gereken en önemli şey; Amazon en yoğun anahtar kelime kullanımı olan listeleri değil, dönüşüm sağlayan listeleri ödüllendirmektedir.

 

A9 | Amazon’un Arama Algoritması

amazon a9

Bir ürünün algoritmadaki sırasını belirleyen; ürün eleştirilerinin niteliği ve niceliği, yerine getirme metodu ve fiyatı da dahil birkaç şey vardır ancak sonunda her şey dönüşüme bağlanır. Bir ürün belirli bir anahtar kelime için ne kadar dönüşüm alırsa, o arama terimi için Amazon’da o kadar yukarıda sıralanacaktır. Amazon çoğunlukla ürünleri, kategorisindeki en çok satan ürünler olmasalar da, belirli bir arama terimi için bir Amazon Tercihi rozeti ile ödüllendirir.

Amazon Arama Motoru Optimizasyonu Anahtar Kelime Araştırması

Stratejide belirtildiği gibi, Amazon SEO’nun en önemli yönü düzgün arama motoru optimizasyonu anahtar kelime araştırması yapmakla başlar. Aşağıda, satıcıların herhangi bir terim için potansiyel arama hacminin ne olduğuna bakmalarına yardımcı olacak en popüler kaynakların bazılarını, ücretsizden ücretliye, listeledim. Hiçbir araç tamamen doğru olmayacağı için, hangi arama terimlerinin diğer terimlerle daha fazla alakalı olduğuna bakmak ve kararınızı buna göre belirlemek faydalı olur. Farklı araçlar arasındaki arama hacimleri de, eğer Google, Amazon vb. farklı platformları hedeflemişlerse, oldukça değişkenlik gösterebilir.

SEMrush Kullanarak SEO Anahtar Kelime Araştırması

Amazon için arama motoru optimizasyonu anahtar kelime araştırmasına başlamak için, bir müşterinin ürününüzü bulmak için kullanabileceğini düşündüğünüz bütün anahtar kelimeleri ve arama terimlerini yazarak başlamak isteyebilirsiniz. Buradan, bunları SEMrush’ta anahtar kelime genel bakış arama çubuğuna gireceksiniz. Bu, CSV dosyasına kolayca indirebileceğiniz alakalı terimlerin bir listesini sunacaktır. İlk arama terimlerinizin hepsini girene kadar bu işlemi tekrarlayın.

SEMrush Anahtar Kelime Genel Bakış

SEMrush Anahtar Kelime Genel Bakış

Şimdi en alakalı arama terimlerini; anahtar kelime, arama hacmi ve CPC (reklam vermeye başladığınızda reklam bütçelerine karar vermeniz için yardımcı olabilecek)’yi de içeren yeni bir tabloya kopyalamaya başlayın. Daha önce hiç düşünmediğiniz ilave terimler de bulabilirsiniz ve ilave arama terimleri ve bunların hacimlerini bulmak için bu varyasyonları veya kombinasyonları da girin. Listenizi oluşturduğunuzda, bunu tamamen sonlandırmadan ve listenizi hedeflemek için en uygun terimleri seçmeden önce, aşağıda bahsedilen anahtar kelime araştırmasının ilave kaynaklarından bazılarını kullanmayı düşünebilirsiniz.

 Alakalı Anahtar Kelime Terimleri Tablosu

alakalı anahtar kelime tablosu

Amazon Auto-Fill Kullanarak Anahtar Kelime Araştırması

İlave öneriler bulmanın en kolay yollarından biri Amazon.com sitesine girmek (ilk olarak hesabınızdan çıkış yaptığınızdan emin olun ve daha önceki arama geçmişinize bağlı önerilerden kurtulmak için önbelleğinizi temizleyin) ve ilk arama terimlerinizi arama çubuğuna girmektir. Amazon, müşterilerin neyi aradığına ve bu aramaları nasıl ifade ettiklerine karar vermek için kullanabileceğiniz önerileri otomatik doldurmaya başlayacaktır.

Amazon Auto-Fill Örneği

Amazon Auto-Fill Örneği

Google Keyword Planner Kullanarak Anahtar Kelime Araştırması

Google Ads hesabınız varsa, Google’da ilk arama terimlerinin yanı sıra terimler için tahmini arama hacmine de bağlı olarak öneriler sunan Google Keyword Planner’ı kullanabilirsiniz. Şunu unutmayın ki; ürün alışverişi için ilk arama motoru olarak Amazon her ne kadar Google’ı gölgede bırakmış olsa da, Amazon listeleri Google’da sıralanmaya devam eder ve satıcılar ürünlerinin sıralamasını hem Amazon A9 hem de Google arama motoru için optimize ederek yükseltebilir.

Google Ads Anahtar Kelime Planlamacısı

Google Ads Anahtar Kelime Planlamacısı

Scope Kullanarak Anahtar Kelime Araştırması

Scope, Seller Labs tarafından yapılmış, satıcılara, rakip listelerdeki arama terimlerinin yanı sıra ilk arama ifadelerine de dayalı olan alakalı arama terimlerini aramalarına izin veren yeni bir Amazon SEO araştırma aracıdır. Başlamak için ücretsiz bir Google Chrome Extension’ı dahil ederler ancak araca tam erişim sağlamak için bunu ödeme planıyla güncellemeniz gerekir. Scope kullanmanın en büyük faydalarından biri; veri, Google’dan daha yüksek olan arama terimi izlerinden geldiği için, Amazon için daha doğru arama hacmi almanızdır.

Scope Anahtar Kelime Üretici Sonuçları

Scope Anahtar Kelime Üretici Sonuçları

Amazon Automatic Campaigns Kullanarak Anahtar Kelime Araştırması

Eğer ürünleriniz çoktan Amazon’da listelendiyse ve otomatikleştirilmiş kampanyalar yapıyorsanız, ürününüzün çoktan dönüştüğü ek arama terimleri kazanmak için geniş eşleme kullanan otomatik kampanya anahtar kelime raporunu kullanabilirsiniz. Bu; Raporlar – Reklam Raporları – Arama Terimi Raporu‘na giderek ve analiz için indirebileceğiniz bir rapor talep ederek yapılabilir.

Tüm potansiyel anahtar kelime terimlerini elde ettiğinizde, bunları tablonuza ekleyebilir, alakalarına ve hacimlerine göre sıralayabilir ve bunları ürün listenizde uygulamak için bir plan yaratma konusunda çalışabilirsiniz.

Amazon Başlık Optimizasyonu

Anahtar kelimeleri girebileceğiniz birçok yer vardır ancak hiçbiri ürün başlığı kadar önemli değildir. Başlık, aslında ilk ve en değerli arama alanınızdır. Burada amaç, SEO’yu kuvvetlendirmek ve Amazon politikası ile en iyi uygulamalar doğrultusunda devam ederken anahtar kelime istifinden kaçınmaktır.

Amazon başlıkları uzunlukta çeşitlilik gösterir ancak amaç genellikle kısa ve öz olmaktır ve kategoriye bağlı olarak 50 ila 100 karakterle sınırlandırılır. Optimize edilmiş başlıklar ayrıca; marka adı, ürün adı, ana özellik ve varyasyon bilgisi (ölçü, renk, tat vb.) de içerir. Birkaç anahtar kelimeye hakim olmak, çok fazla kelimeyle arada kaynamaktan her zaman daha iyidir. Genellikle en üst 2-3 arama terimi, ürünlerin canlı satışlarının çoğunu sağlayacaktır, bu yüzden burada, en uygun arama terimlerine odaklanmak asıl önemli olan şeydir.

Temel Arama Terimleriyle Optimize Edilmiş Başlık Örneği

Temel Arama Terimleriyle Optimize Edilmiş Başlık Örneği

Ayrıca, ürünün kategorisine göre başlığın nasıl düzenlenmesi gerektiği konusunda detay veren bir çevrimiçi rehber olan Amazon Style Guide (Stil Rehberi)’a bağlı kaldığınızdan emin olmak isteyebilirsiniz. Tipik olarak bir başlık bu genel formatı takip eder:

 [Marka] + [Özellik] + [Malzeme] + [Ana İçerik] + [Ürün Tipi] + [Model Numarası] + [Ölçü] + [paket sayısı] + [Renk] + [Tat]

Başlığa en az 1 veya 2 arama terimi eklemek isteyebilirsiniz ve bunlar bazen, Amazon’un stil rehberine uyarak, tahsis edilen alanlara kısaca yerleştirmenize izin vererek üst üste binebilir.

Amazon Arama Terimleri Optimizasyonu

Bu kesinlikle Amazon optimizasyonunuzun önemli bir bileşenidir ve gözden kaçırılmamalıdır. Amazon, Arama Terimleri alanında sıralanması için halihazırda 250 karaktere izin vermektedir. Sizin amacınız, ürününüzü bulmak için kullanılabilecek arama terimleri sayısını artırmak için mümkün olduğunca bu 250 karaktere (boşluklar da dahil) yakın karakter kullanmaktır.

Bunu yapmak için, araştırmanızda, arama terimlerini doldurmak için başlıkta kullanılmayan bütün alakalı ve teğet arama terimlerini kullanmak isteyeceksiniz. Anahtar kelimeleri tekrar etmeyin, kelime köklerini (ek getirilmemiş kelimeler) kullanın ve noktalama işareti kullanmayın. Ben bütün arama terimlerimi küçük harfli kullanmayı tercih ediyorum çünkü daha sade gözüküyor ve iki kere kullanılmış olabilecek terimleri kolayca tespit etmeme yardımcı oluyor.

havalı eşsiz ağır tatlı yaratıcı raf organize sıra duran süslü

Bunu iyice yapmak için vakit ayırmanız önemlidir çünkü potansiyel arama hacminiz çoğunlukla buna bağlıdır. Eğer bir anahtar kelime içermiyorsa, ürününüzün bulunma olasılığı pek yoktur ve ilave olarak alakalı terimler eklemek, potansiyel kitlenizin artmasına yardımcı olacaktır. Şaşırtıcı şekilde, birlikte çalıştığım 50’nin üzerinde profesyonel Amazon satıcılarından sadece biri arama terimlerini doğru yapmıştı. Bu size, Amazon arama terimi optimizasyonunuzu doğru yapmak için vakit harcarsanız, diğer listelere karşı rekabet üstünlüğü kazanacağınızı gösterir.

Amazon Ürün Özelliği Optimizasyonu

Sondaki Amazon arama terimlerinize ek olarak, en üst 2-3 arama terimizi ürün özelliklerinize eklemek isteyebilirsiniz. Tekrardan, anahtar kelime istifine ihtiyacınız yoktur ancak, eğer uygunsa, her ürün özelliğine en fazla bir anahtar kelime eklemeyi düşünmelisiniz. A9, ürün özelliklerini indeksler ve bunları buraya dahil etmek sadece potansiyel sıralamayı artırmaz ayrıca müşteriler aradıkları ürünü bulduklarını hızlıca onaylarsa dönüşüm oranlarını da artırır.

Bu dekoratif kitap desteklerini kullanarak bütün kitaplarınızı kolayca organize edin.

Amazon Ürün Açıklaması Optimizasyonu

Başlıca arama terimlerinizi ekleyebileceğiniz son yer ürün açıklamasıdır. Amazon’un satıcılar için marka kaydıyla birlikte halihazırda iki tane ürün açıklaması seçeneği vardır: her zamanki ürün açıklamaları ve Geliştirilmiş Marka İçeriği. A9 şu anda Geliştirilmiş Marka İçeriği’ni indekslememektedir, yani eğer bu özelliği yeni bir yardımcı olarak kullansanız bile, A9 için optimize edilmiş her zamanki ürün açıklamasını dahil etmek isteyebilirsiniz. Bununla birlikte, Google, Geliştirilmiş Marka İçeriği’ni indeksler, böylece bu içerikteki başlıca anahtar kelimelerinizi de dahil etmek isteyebilirsiniz.

Amazon SEO Özeti

Ürün listenizde arama terimlerden yararlanmanın yanı sıra, listelerinizde trafiği artırmak için Amazon manüel kampanyalarınıza bütün alakalı arama terimlerini dahil edebilirsiniz. Bir listeyi ilk kez optimize etmek genellikle sizi gideceğiniz yerin %85’ine ulaştırır ancak ivmeyi korumak için devamlı analiz ve optimizasyon gerekmektedir. Optimizasyonlarınızı bir kere yaptığınızda, dönüşüm sağlamak için listelerde anında iç ve dış trafik yaratmak isteyeceksiniz ve A9’un ürününüzü uygun olarak sıralamasına izin vermeye başlayacaksınız.

 

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.