ASO ile Uygulamanızı 8 Haftada 100.000 kez Download Ettirin<span class=5header" class="img-responsive">

Ülviye Suna 28 Ocak 2018

SEO

ASO ile Uygulamanızı 8 Haftada 100.000 kez Download Ettirin5header

Mobil uygulamanızı indirtmek için bütçe ayırmadan, pazarlama kanallarını kullanmadan, hiç para harcamadan yani bedava bir şekilde nasıl 8 haftada 100.000 kullanıcıya download ettirirsiniz?

Evet, bunu başarmış örnek bir vaka var (kaynak bölümündeki siteyi ziyaret edebilirsiniz incelemek için) ve kullandığı yöntem sadece “app store optimizasyonu / ASO” yapmak.

Hazırsanız başlıyorum sırları ifşâ etmeye…

Ama önce ASO için bir ön hazırlık yapalım:

  • Uygulama yapmak için önce yeteri kadar insanın ilgisini çekebilecek bir konu bulun.
  • Hedef belirleyin. Hızlı yükselişin sert düşüşü olur, bu yüzden download hedeflerinizi gerçekçi belirleyin.
  • Yeni kazanılan kullanıcıların aynı hafta içinde sizi terk etmesi, hiç kullanıcı gelmemesinden daha kötüdür! Bunu aklınızdan çıkarmayın. Yavaş adımlarla ilerleyin.
  • İstikrarlı – düzenli bir şekilde yeni kullanıcı edinmeyi amaçlayın.
  • İlk gelen kullanıcılarınızın deneyimlerinden mobil uygulamanızda neyin iyi, neyin iyileştirilebilir olduğunu öğrenin.
  • Strateji oluşturun.
  • Kullanıcılarınızı edinime göre kategorilere ayırın.
    Bing Bang: Lansmanı (uygulamanın ilk kez duyurulması, görücüye çıkması) negatif etkileyen kullanıcılardır. Bir anda uygulamanızı yeniler arasında görüp amaçsızca indiren kullanıcıları düşünün…  İkinci madde de söylediğim gibi hızlı yükselik sert bir düşüşe sebep olabilir. İlk gelen kullanıcıları yanlış etkilediğiniz takdirde, uygulamanızı store’dan kaldırmanız bile gerekebilir. Bu da ASO’yu kötü etkiler. Analizlerinizin de bir parçası olan bu kullanıcı grubu, gerçek müşterilerinizin nerede sorun yaşadığını bilmenizi güçleştirir. Elinizdeki doğru kullanıcıları da korumanızı zorlaştırır.
    Long Tail: Tutarlı app indirmelerinden kazandığınız kullanıcılar bu gruba girer. Unutmayın, gelecekteki install sayısının toplamı ilk etkiyi aşacaktır long tail’da.
    Chain reaction (zincirleme reaksiyon): Bu kullanıcılar diğer uygulamalarınızı da indirecek potansiyel müşterilerdir. Çoğu sosyal geliştirme, bu kategori için etkili sonuçlar elde etmenizi sağlar.

Yazının devamında Long Tail kullanıcılar için Google Play Store görünürlülüğünü ve app store optimizasyonu (ASO) ile indirme sayısını nasıl arttırabileceğimizi konuşacağız.

App Store Optimizasyonu

Uygulamanızın hayatta kalması, app store’daki yerinin ne kadar iyi olduğuna bağlıdır.
Rafta görünmeyen bir şeyi, kimse satın alamaz öyle değil mi?

Google Play’de uygulamanızın potansiyel kullanıcılar tarafından bulunabileceği üç yöntem vardır:

  1. Grafikler: Kullanıcıları en çok etkileyen, indirmeye teşvik eden şeydir.
  2. Özellikler: Tezgahın yanına yerleştirilen ürünlerle eşdeğerdir bu kanal. Buradaki kullanıcılar hedeflenmiş kullanıcı değildir. Bu kanaldaki müşterileri en başta hedeflemeniz zordur. Yapılacaklar kısıtlıdır. Her şeyi kuralına göre yaptığınız takdirde belki Google size hoş bir sürpriz yapabilir ve mobil uygulamanızı göze çarpan bir şekilde mağazaya yerleştirebilir.
  3. Arama (direct search): Hedeflediğimiz kullanıcılara ulaşacağımız kanal burasıdır. Kullanıcılar sunduğumuz şeyle ilgili bir keyword aratır. Yani bizimle gerçekten ilgilenen değerli müşterilerdir bunlar.

Doğrudan arama(direct search) kanalını, nasıl daha etkili kullanırız?

App Store Optimizasyon Teknikleri

Evet, Play Store’da sıralama almak için uygulayabileceğiniz bazı teknikler var, ama Google dışında kimse kesin bir şey bilmiyor. Google’ın arama sonuçlarını sıralama yöntemleri herkesin merak ettiği bir sır sadece.

Ama bize yardım edecek bazı ip uçları da yok değil. Dilerseniz ASO (app store optimizasyonu) için neyi, nasıl yapmamız gerektiğinden bahsetmeye başlayalım artık. Öyle değil mi?

O zaman sadede gelelim…

Uygulamanın Adı

Mobil uygulamanıza isim verirken, vadettiğiniz şeyi en iyi anlatan kelimeleri kullanın. Eğer güçlü bir marka ve pazarlama ekibiniz yoksa tek kelimelik isimlerden uzak durun.
Mobil uygulamanıza isim bulurken Google’ın sizin için benzersiz bir URL oluşturacağını unutmayın!
Bu URL SERP’te de sıralama almanıza yardımcı olacaktır. Bu sebeple yaptığınız şeyle ilgili tüm anahtar kelimeli kullandığınızdan emin olun.

Store Listeleme Sayfası

Uygulamanızın başlığının, kısa ve uzun açıklamasının göründüğü sayfanın ASO kurallarına uygun bir şekilde yazıldığından emin olun.

Updates/Güncellemeler

Güncellemeler, yaratıcı olmanız için iyi bir fırsattır. Bir uygulamanın güncellemesine eşlik eden metnin birincil amacı, kullanıcılara en son güncellemenin içeriğini bildirmeleridir. Burada istediğiniz gibi yaratıcı olabilir mevcut kullanıcılarınızla etkileşim haline girebilirsiniz.

Yüksek Derecelendirme

Uygulamanızın yüksek bir derecelendirmeye sahip olması app store optimizasyonu için oldukça önemlidir. Hele bir de bu derecelendirmeye yorumlar eşlik ediyorsa…

Backlink

Bunu mobil uygulamanıza yapılan yönlendirmeler olarak düşünebilirsiniz.  Biri uygulamanız hakkında bir yazı yazdığında app linkini veriyorsa ASO için iyi bir etki olacaktır.

Görsel Öğeler

Buradaki hedefiniz kullanıcılara açık bir şekilde uygulamanızı indirdiklerinde ne elde edeceklerini anlatmak olsun. Uygulama screenshot’ları ve videoların kalitesi app’in değerini arttıracaktır.

Ve mutlu son…

Bu adımları uyguladığınız takdirde hiçbir bütçe harcamadan günde 1000 download sayısına ulaşabilirsiniz. Ve aynı şekilde devam ettiğiniz takdirde 8 haftada 100.000 kullanıcıya sahip olabilirsiniz.

Denemesi bedava!

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.