Ayrılmaz İkili: Marka Sadakati ve İçerik Pazarlaması

Ömer Kaçar

Dijital Pazarlama

Ayrılmaz İkili: Marka Sadakati ve İçerik Pazarlaması

Hangi sektörde olursanız olun, markanıza sadık müşterilerinizin olmasını her zaman istersiniz. Demir-çelik sektöründe aynı tedarikçilerle çalışanlar ya da giyim mağazasından sürekli alışveriş yapan kişiler birbirinden uzak gibi görünseler de temelde durum aynıdır. Marka sadakati, hem marka imajınızı güçlendirir hem de rekabet ortamında öne çıkmanıza yardımcı olur. Bu noktada ise ayrılmaz bir ikiliden bahsetmemiz gerekir: Marka sadakati ve içerik pazarlaması.

İş yerlerinin sıklıkla düştüğü hata “ya kesin yine benden alırlar, ne uğraşacağım tanıtımla” mantığıdır. Evet, eğer tüm dünyada aktif olan tek firmaysanız bunu deme lüksünüz var. Fakat internet ve e-ticaretin hayatımıza girmesiyle birlikte işler çok değişti. Müşteriler, dünyanın herhangi bir yerinden sadece birkaç tıkla istedikleri ürünü alma olanaklarına sahipler. Bu durumda ise kaçınılmaz olarak marka sadakati oldukça zor ama bir o kadar da önemli bir konu hâline geldi.

Hedef Kitlenizi Doğru Tanıyın

Müşterilerinizin markanızı sürekli olarak tercih etmesi için uygulayabileceğiniz bazı adımlar var. İlk olarak “müşterilere nasıl daha iyi hizmet sunabilirim” sorusu her zaman öncelikli bir yerde olmalıdır. Eğer “salla, o almazsa başkası alır” düşüncesine sahipseniz, sizi içerik pazarlaması bile kurtaramaz. Bu durumda ilk olarak müşterilerle etkin bir iletişim kurma yöntemlerine odaklanarak işe başlamalısınız.

Daha sonraki adım ise hedef kitlenizi tanımak. Siz 20 yaşındaki kullanıcılara yakın okuma gözlüğü sunmaya kalkarsanız, ne pazarlama çabalarınız başarılı olur ne de sadık müşterileriniz olur. Gözlük ne kadar çekici olursa olsun. İlk olarak elinizdeki ürün ve hizmetin özelliklerini belirlemeniz gerekir. Bu özelliklere göre ise hangi kullanıcıların size uygun olduğunu değerlendirmelisiniz. Hedef kitle belirleme, markanız için sadık müşteriler yaratmanın en önemli adımıdır.

Marka Etkileşiminizi Destekleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra ise marka etkileşiminizi arttırmanız gerekir. Artık eskiden olduğu gibi mağaza açıp başında beklerim yaklaşımı ne yazık ki işe yaramıyor. Bunun yerine müşterilerle ürünlerinizi birleştirmeniz önem kazanıyor. Örneğin sosyal medya kanalları sayesinde ürünlerinizi paylaşan kullanıcılara indirimler ve kuponlar sağlayabilirsiniz. Kupon ve indirim aldığını gören kullanıcının sizin markanızı sürekli tercih etme olasılığı artar.

Aynı zamanda diğer bir önemli konu da müşterilerden gelen şikâyetleri dikkate almak ve bu şikâyetlere cevap vermektedir. Marka sadakatinin ilk kuralı, müşteri herhangi bir sorunla karşılaştığında çözüm bulmaya çalışmaktır.

Kullanıcılarınızdan Marka Temsilcileri Yaratın

İçerik pazarlamasını marka sadakatine entegre etmek için kullanıcılarınızdan marka temsilcileri yaratın. Böylelikle kulaktan kulağa yayılan bilgilerle birlikte marka görünürlüğünüz de artacaktır. Şimdi kulaktan kulağa dediğimizde, Ayşe Teyze’nin gününde börek partisi gibi bir sistem aklınıza gelmiş olabilir. Word-of-mouth olarak bilinen bu pazarlama yöntemi aslında bunun profesyonel hâlidir. Ayrıca kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri paylaşarak da marka sadakati sağlayabilirsiniz. Doğru bir strateji izlendiğinde içerik pazarlaması, sadık müşteriler yaratmakta oldukça etkin bir süreçtir.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.