B2B ve B2C Pazarlama Nedir?

B2B ve B2C Pazarlama Nedir?

B2B Pazarlama (Firmadan Firmaya)

Firmadan firmaya ifadesinin kısaltılmış hali B2B’dir. B2B pazarlamada, bir firmanın ürün ve hizmetleri diğer firmalara pazarlanır. B2B pazarlamaya örnek olarak; reklam ajansları, hosting hizmetleri ve grafik tasarım hizmetleri, ofis mobilya üreticileri verilebilir. Firmadan firmaya ilişkiler giderek geliştirilmeye devam ediyor.

B2B-B2C

B2C Pazarlama (Firmadan Müşteriye)

Nihai müşteri, B2C firma müşterisidir. Ev temizleme hizmetleri, restoranlar ve perakende satış dükkanı B2C şirketlerine örnektir.Tüketim ürünleri sunan internet siteleri de B2C’dir. B2C satış döngüsü kısadır. Müşteri ürünü hemen alması için teşvik edilir. Örneğin, bir anne eğitici oyuncaklar arıyor. Bir site buluyor, ürünleri inceliyor ve oyuncağı satın alıyor. Satın alımlar duygusal temele dayalı olarak yapılır aynı zamanda da fiyat ve ürüne dayalı da yapılır. 

 

B2B ve B2C Pazarlama

Bir sektör hem B2B hem de B2C firmalarında oluşabilir. Kitap basım sektörü bu duruma güzel bir örnektir. Yazarlar hazırladıkları taslaklarını yayınevlerine pazarlarlar. Hem yazar hem de yayınevi B2B ilişkisi içindedir. Yayınevi kitabın basımını yapar ve hem online hem de perakende satış yapan kitapevlerine pazarlar. Bu aynı zaman da B2B ilişkisidir. Ancak, kitapevleri nihai müşteriye satış yapar ve bu B2C ilişkisidir. Diğer bir örnek ise yiyecek sektörüdür. Yiyecekler müşterilere pazarlanır ama marketler tarafından satılır. Hem yiyecek ürünlerinin üreticisi hem de market nihai müşteri için promosyonlarını hedefler.

 

B2B ve B2C Pazarlama Stratejileri

Reklamcılık, promosyon ve ilan yöntemleri aynı olmasına rağmen B2B ve B2C de farklı pazarlama teknikleri kullanılır. Eğer son müşteri bir firma ise, televizyon ve radyo gibi genel medyada veya tüketici dergilerinde reklam yapmak satışları artırmaya yardımcı olmayacaktır. Pazarlama, firma müşterilerinin kullandıkları yollar üzerinden yapılır. Örneğin, endüstri yayımları, iş dergileri, ticari ve teknik programlar daha uygun olabilir. Pazarlama mesajı değer, hizmet ve güven temellidir. B2C pazarlama pazarlanan malın duygusal memnuniyeti ve fiyatına odaklıdır.

Bir önceki yazımız olan 2016 Sosyal Medya Pazarlama Trendleri başlıklı makalemizde Online Pazarlama Stratejileri, Sosyal Medya İstatistikleri 2016 ve Sosyal Medya Pazarlaması Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital PazarlamaE-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.