Başarılı Bir Google Ads Reklam Metni Oluşturmak İçin 5 Etkili İpucu

Webtures

Başarılı Bir Google Ads Reklam Metni Oluşturmak İçin 5 Etkili İpucu

1.İlk Karşılaşma Önemlidir: Karakter Sınırlarını Zorlayarak Mesajınızı Potansiyel Müşterilerinize Tam Olarak Aktardığınızdan Emin Olun

İlk Karşılaşma Önemlidir

Reklam metinlerini yazarken aşağıdaki yaklaşımları tercih etmek, ilk karşılaşmayı yani metin reklamınızı daha cazip ve okunabilir hale getirecektir.

  • 30’ar karakterden oluşan ‘Başlık’larda her kelimenin baş harfini büyük yazılmasıyla ilgiyi ağırlıklı olarak başlığa çekebilirsiniz.
  • 15’er karakterden oluşan ‘Yol’larda kelimelerin tamamını küçük harflerle yazarak ve 2 kelime arasında tire (-) kullanarak kullanıcıları web sitesinde hangi sayfaya yönlendireceğinizi açıkça ifade edebilirsiniz.
  • 90 karakterden oluşan her iki ‘Açıklama’ bölümünde, normal cümle düzeninde gereken noktalama işaretlerinin kullanarak ürününüzün veya hizmetinizin en önemli özelliklerini belirtebilir, ilk karşılaşmada anlatmak istediğiniz her şeyi aktarabilirsiniz. ‘Ücretsiz Kargo’, ‘Ücretsiz Montaj’, ‘%25 İndirim’, ‘Hızlı ve Güvenli Teslimat’ ve bunlara benzer birçok önemli özelliğinizi cümle içerisinde vurgulayabilirsiniz. Bu bilgilerden karakter sınırından dolayı sığmayanları ve size göre daha az önemli olanlarını ‘Reklam Uzantıları’na da ekleyebilirsiniz. Bu kararı verirken ‘Reklam Uzantıları’nın her arama sonucunda gösterilmediği biliyor olmanızın önem derecelerini belirlerken size daha büyük bir sorumluluk yükleyeceğini aklınızdan çıkarmayın.

Reklam metinlerinde karakter sınırlarını zorlamak için gereksiz bağlaçlar, kelime tekrarları kullanmak, hayal gücünüze bırakılmış sınırlı alanın yanlış değerlendirilmesine neden olur. Bu nedenle gerekmedikçe bağlaç kullanmaktan kaçınmalı ve kelime tekrarları yerine daha zengin kelimeler tercih edilmelidir. Hali hazırda Google politikaları nedeniyle ‘Şok Şok Şok’ gibi kelimenin 3 kez tekrarlanarak oluşturulan ifadeler kullanılamayacağı gibi ‘Çeşit Çeşit Saatler’ yerine ‘Zengin Saat Çeşitleri’ veya ‘Farklı Saat Çeşitleri’ gibi birbirinden farklı kelimelerden oluşan ifadelerin kullanılması daha doğru olacaktır.

2.Farklılaşın: En Önemli Özelliklerinizi Uzantılar ve Snippet’lar Yardımıyla Öne Çıkarın

Önemli Özelliklerinizi Uzantılar ve Snippet’lar Yardımıyla Öne Çıkarın

Hedefleriniz doğrultusunda öne çıkarmak istediğiniz bilgileri uzantı ve snippet olarak reklam grubu bazında ekleyebilirsiniz. Örneğin hem fiziki mağazanızdan hem de e-ticaret sitenizde kozmetik ürünler satıyorsunuz. Bir de fiziki mağazanızdan şehir içi için mesai saatleri içerisinde telefonla sipariş alıyorsunuz. Bu noktada işletme amacınızı 3 ana başlıkta toplayabiliriz ve her başlık için aşağıdaki uzantıları kullanarak reklamlarınıza ekstra bilgiler ekleyebiliriz.

Fiziki mağazaya potansiyel müşteri çekme: Sadece fiziki mağazanın bulunduğu şehirde ‘Yer Uzantısı’ ekleyerek potansiyel müşterilerinizin yol tarifi almasını sağlayabilir mağazanızı ziyaret etmesi için teşvik edebilirsiniz. Yine ‘Arama Uzantısı’ ekleyerek harita üzerinde işletmenizi bulamayan kişilerin telefonla sizi aramasını ve interaktif olarak yol tarifi almasını sağlayabilirsiniz.

Telefonla şehir içi sipariş alma: Sadece fiziki mağazanın bulunduğu şehirde ve 09.00-17.00 saatleri arasında gösterilen reklamlarda ‘Arama Uzantısı’ ve ‘Mesaj Uzantısı’ kullanarak mobil cihazlar üzerinden telefonla arayarak veya mesaj atarak sipariş verebilecek kullanıcılara reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Web sitesinden Türkiye’de yaşayan herkesin sipariş vermesini sağlama: ‘Ücretsiz Kargo’, ‘Kapıda Ödeme’ ve ‘Koşulsuz İade’ gibi ‘Açıklama Metni Uzantıları’ kullanarak sizi özel ve eşsiz kılan özellikleri potansiyel müşterilerinize gösterebilirsiniz. Aradığı kozmetik ürünü ile ilgili blog yazısının olduğu veya o ürünle birlikte kullanıldığında daha iyi etki edecek ürünlerin olduğu ve tıklandığında direkt ilgili sayfalara yönlendirecek ‘Site Bağlantı Uzantıları’yla tercih edilebilirliğinizi artırabilirsiniz. Eğer fiyat avantajınız olduğunu düşünüyorsanız reklam metni içerisinde ürününüzün fiyatını gösterecek olan ‘Fiyat Uzantısı’ kullanarak web sitenize fiyatı bilen satın almaya bir adım daha yakın kullanıcılar çekebilirsiniz.

3.İçerik Kraldır: Reklam Metniniz ile Açılış Sayfa İçeriğinizin Birbirlerini Tamamladığından Emin Olun

içerik kraldır

Henüz marka bilinirliği olmayan özel üretim spor ayakkabı sattığınız bir web siteniz olduğunu ve Google’da reklam verdiğinizi düşünelim. Ancak kullanıcıları web sitenize çekmek için reklam metninizde ‘Tamamen Ücretsiz IPhone X’ gibi ifadeler kullandınız ve anahtar kelimelerinize nispeten yüksek teklif verdiniz. Bu noktada kullanıcıları web sitenize rahatça çekebileceğinizi düşünseniz de bu hiç de göründüğü kadar kolay değildir. Google’ın açık artırmasında reklam sıralamanızı belirleyen en önemli 2 faktör tıklama başına maliyet teklifiniz ve kalite puanınızdır. Açılış sayfanızda bulunmayan hatta sağlamadığınız bu ilgi çekici ama yanıltıcı bilgi ile kalite puanını hatırı sayılır ölçüde etkileyen ‘Açılış Sayfası Deneyimi’ni göz ardı etmiş ve reklam sıralamanızı düşürmüş olursunuz. Ayrıca duruma göre kalite puanınız reklamınızın gösterilemeyeceği seviyeye kadar düşürülebilir daha da kötüsü Google kanıtlayamayacağınız ve yanıltıcı reklam metni oluşturduğunuzu tespit edip sizi cezalandırabilir.

Bu kadar uç örneklerle olmasa da daha az maliyetle potansiyel müşterilerinizle daha çok etkileşime girmek için aşağıdaki 3 sorunun cevabının evet olduğundan emin olun:

  • Anahtar kelimeleriniz, reklam metniniz ve açılış sayfanızın içerikleri birbirlerini tamamlıyor mu?
  • Gerçekleştirebileceğiniz ve bunu açılış sayfanızda da açıkça belirttiğiniz özelliklerinizi reklam metninde kullanıcılara sundunuz mu?
  • Kullanıcıları anasayfa gibi çok genel bilgiler içeren bir açılış sayfasına değil direkt aradıkları ürünün veya hizmetin bulunduğu sayfaya yönlendiriyor musunuz?

4.Ahenk, Gizem ve Heyecan: Mesajınızı İletirken Kullandığınız İfadelerin Merak Uyandırıcı ve İlgi Çekici Olmasını Sağlayın

Ahenk, Gizem ve Heyecan

Etkileyici ve ilgi çekici ifadelerle dikkatleri üzerinize çekebilirsiniz ve ilk karşılaşma anını benzersiz kılabilirsiniz. Reklam vermekteki hedefinize ve marka kişiliğinize göre aşağıdaki örnek kelimeleri kullanarak potansiyel müşterilerinizi web sitenize çekmeniz işten bile değildir.

Öne çıkarmak istediğiniz değer ‘Hız’ ise;

  • Şimdi
  • Anında
  • Zamanında
  • 3 Gün İçerisinde
  • Aynı Gün Kargoda
  • Kolayca
  • Hızlı
  • Çok Kolay

Öne çıkarmak istediğiniz değer ‘Kalite’ ise;

  • Etkili
  • Başarılı
  • Sınır Tanımayan
  • Yenilikçi
  • Muhteşem
  • İnanılmaz
  • Leziz
  • Cazip
  • Avantajlı

Öne çıkarmak istediğiniz değer ‘Kıyaslama’ ise;

  • En Uygun
  • Rakipsiz
  • Benzersiz
  • Öncü
  • Eşsiz
  • En İyi
  • Görülmemiş

Bu ifadeleri kullanırken, gerçekten vaat ettiğiniz değeri karşılayabiliyor olmanız ve kullanıcılarınızı doğru ve yerinde yönlendiriyor olmanız gerektiğini aklınızdan çıkarmayın.

5.Teknolojiden Faydalanın: Reklam Özelleştiricilerle Dinamik Veriler Kullanın ve Farkı Deneyimleyin.

Kullanıcı aradığı kelime öbeğini direkt benim reklamımda görsün istiyorum diyorsanız ‘Araya Anahtar Kelime Ekleme’ özelliğini gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Eğer o reklam grubunda bulunan anahtar kelimelerinizin karakter sayısı fazla ise o anahtar kelimelerle eşleşen aramalarda zaten varsayılan olarak girdiğiniz ifade görülecektir. Bu özelliği kullanarak reklam metninizi yazarken anahtar kelimelerinizin uzunluğunu göz önünde bulundurmaya çalışırsanız daha etkili bir şekilde faydalanabilirsiniz.

Kısa süreli bir kampanyam var ve kullanıcıları hızlıca harekete geçirmek istiyorum diyorsanız ‘Geri Sayım Ekleme’ özelliğinden faydalanabilirsiniz. Sadece 3 gün sürecek %70 indirime dikkat çekmek için her an kampanyanın bitmesine ne kadar kaldığını arama yapan kullanıcılara gösteren benzersiz bu özellikle, potansiyel müşterilerinizi hızlı aksiyon almaya teşvik edebilirsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.