Blockchain, Dijital Reklam Endüstrisini Nasıl Bozar?

Webtures

Dijital Pazarlama

Blockchain, Dijital Reklam Endüstrisini Nasıl Bozar?

Dijital reklam endüstrisi patlak verdiğinde, birçok dijital pazarlamacı radyo ve televizyon gibi geleneksel reklam biçimlerinden çok daha şeffaf ve izlenebilir olduğu gerçeğini dile getirdi. Günümüzde, dijital reklamcılık dünyası reklam endüstrisinin neredeyse yarısını oluşturuyor ve bazı zorluklarla karşı karşıya kalıyor.

Dijital reklamcılığın 2018’deki tahmini maliyeti yaklaşık 19 milyar dolar civarındadır ve mevcut değere göre bu rakamın 2022 yılına kadar %230’dan fazla artarak 44 milyar doları geçmesi beklenmektedir. Her geçen sene reklamcılık için farklı zorluklar çıkabiliyor. Geleneksel reklamcılıktan dijital reklamcılığa geçtiğimiz bu alanlarda sıçramalar ve sınırlar geliştirdik. Ama sistemi mükemmelleştirdik mi? Blockchain cevap olabilir mi? Blockchain ve teknoloji dünyası bunu bastırıyor ve çözüm varmış gibi görünüyor.

blockhain nedir

Blockchain Nedir?

Blockchain, son zamanlarda artık herkes tarafından duyulmaya başlandı. Bildiğimiz gibi Blockchain, açık kaynaklı dağınık defter teknolojisi ve sistemidir. Denetlemek için bir aracı gerektirmeyen güvenli bir sistemdir. Ağdaki bazı bireyler, kayıtların güvenilir ve doğru olmasını sağlayan madencilik adı verilen bir süreçle sisteme değer katarlar. İşlemlerin sınırsız, hızlı ve ucuz olduğu bir ekosistemdir.

Ticaret ve yatırım tarafı, blockchain dünyasının sadece sınırlı bir bölümüdür. 30 yıl önce internetin hayatımıza getireceklerini tahmin bile edemezdik. Şimdi de bu konumda blockchain yer alıyor. İnternet gibi dönüştürücü olmasa da birçok teknoloji lideri, Blockchain’in bir oyun değiştirici olacağına inanıyorlar.

Dijital pazarlama ve reklam dünyasını da etkileyeceği de aşikar.

Gizlilik ve Veri Toplama

Gizlilik son zamanlarda üzerinde durulan bir konu oldu. Özellikle gündemi uzun süre meşgul eden Facebook gizlilik skandalı ve genel kamuoyunun gizlilik etrafında son birkaç yıldır büyüyen güven eksikliği konuları tartışılıyor. Bu da güvenilir sistemlere ihtiyaç duyulduğunu gösteriyor.

Birçok blockchain tabanlı girişim, gizliliği geri getirme sözü veriyor. Bunların arasında verilerinizi güvende tutma ve buna yönelik olarak blockstack tarayıcısı ile gizliliğini korumanıza izin veren merkezi olmayan bir uygulama ağı Blockstack güvenli bir hizmet sunuyor.

Peki, bu dijital pazarlama ve dijital reklamcılığı nasıl etkiler? Eğer, güvensiz teknoloji ve toplum yönünde ilerliyorsak, o zaman dijital pazarlama dünyası bu kavram ile tamamen değiştirilebilir ve bozulabilir.

Güvenilir Olmayan Reklam Ekosistemleri

Tüketicilerin ve reklamverenlerin verilerini, sunucularda mevcut reklam platformlarından blockchain ağlarında çalışan reklam motorlarına ve RLT platformlarına bir geçiş olduğunu görmeye başlayacaksınız. Bu durum tüketicilerle ilgili verilerin şifrelenmiş olması ve herkes tarafından erişilemediği anlamına gelmektedir.

Adex, Ethereum ağı üzerine kurulu dijital reklam endüstrisini bozmayı hedefleyen blockchain şirketidir. Yayıncılar ve reklamverenler için sahtekarlık ve gizlilik sorunlarından tamamen kurtulmayı vaat eden ancak her iki tarafa da şeffaflık sağlayan bir reklam değişim platformu oluşturdu.

javaScript’i kuran Mozilla ve Firefox’un kurucu ortağı olan Brendan Eich tarafından kurulan Basic Attention Token (BAT) biliyoruz. BAT; yayıncıların, reklamverenlerin ve kullanıcıları bir dijital reklamcılık ekosisteminde değerin değişimini sağlıyor. Cesur tarayıcılar, kullanıcının dikkatini ölçebilir.

‘Attention’ temelde belirli bir reklamın zihinsel katılımıdır. Bu bağlamda devrimci bir kavramdır. Yayıncılar daha fazla gelir elde ediyorlar çünkü aracılar minimize ediliyor. Bunun, kriptografiden ve daha iyi müşteri tarafı bütünlüğünden yararlanan teknoloji ile elde edildiğini iddia ediyorlar.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.