Daha Fazla Dönüşüm İçin Web Sitenizin Olmazsa Olmazı 8 Nokta

Duygu Akdoğan

Dijital Pazarlama

Daha Fazla Dönüşüm İçin Web Sitenizin Olmazsa Olmazı 8 Nokta

  • Web Siteniz İle Farkındalık Yaratın

Birisi web sitenizi ziyaret ettiğinde, sitede kalmasına teşvik edecek şeylerle karşılaşmasını sağlamaya özen gösterin. Örneğin; rakip firmaların sitelerini ziyaret edip sizi onlardan farklı kılacak tasarımlar veya ek özelliklerle kendi farkındalığınızı yaratabilirsiniz. Özellikle sunduğunuz ürün veya hizmet ile ilgili olarak sunduğunuz kampanya veya ek fırsatlar (ücretsiz kargo vb) var ise bunlara belirgin bir şekilde yer verin.  Bu sayede organik arama sonuçlarınızı da pozitif yönde etkileyecektir.

  • Web Siteniz Ne Kadar Hızlı Yükleniyor?

Sitenizin yüklenme süresi, müşterilerinizin sitede kalma sürelerini oldukça etkilemektedir. Eğer siteniz çok geç açılıyorsa ve kullanıcı bir süre beyaz bir ekranla karşılaşıyorsa sitenizin yüklenmesini beklenmeden çıkacak ve muhtemelen rakiplerinizden birinin sitesini ziyaret edecektir. Bu şekilde siz de ilk etapta sizi tercih eden potansiyel müşterinizi site hızınızdan dolayı rakiplerinize kaptırmış olacaksınız. Ek olarak, sayfalarınızın yüklenme süresi, Google kalite puanını da etkilemektedir. Siteniz ne kadar hızlı yüklenirse kalite puanına etkisi o kadar fazla olacaktır. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda site hızını ölçümleyip optimize etmek için gerekli aksiyonları almanızı şiddetle tavsiye etmekteyiz. Yüklenme süresini iyileştirmek için birçok kılavuz mevcut. Ancak genel bir kural olan büyük boyutlu görsellerden kaçınmak ve sitenizi mümkün olduğunca yalın tutmak bizim size vereceğimiz en büyük tavsiyelerden biri olacaktır.

  • Web Sitenizi Uyumlu Yapın

Akıllı telefon kullanımının her geçen gün artmasıyla birlikte sitenizin mobil trafiği de gün be gün artmaya başlamıştır. Mobil cihazda gerçekleşen tıklamaların günümüzde %60’a kadar yükseldiği bilinmektedir. Bu doğrultuda sitenize gelen ziyaretçilerin büyük çoğunluğu mobil cihazlardan geliyorken buradaki potansiyel müşterilerinizi kaçırmamak adına sitenizi mutlaka mobil uyumlu yapın.

  • Reklamlarınızı Farklı Cihazlar İçin Uyarlama

Reklam metinlerinizi oluştururken reklamlarınızın farklı özelliklere sahip cihazlarda da görüneceğini unutmayın ve bu metrikler doğrultusunda reklamlarınızı oluşturun. Örneğin; reklamlarınızı mobil cihazdan görecek bir kullanıcı için “tıkla ara” botunu koymak yapılacak en iyi işlemlerden biridir. Ek olarak yine reklamlarınıza ekleyeceğiniz “mesaj gönder” özelliği ile potansiyel müşterilerinizin size kısa mesaj yoluyla kolayca ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede kullanıcı sadece bir butona basarak size ulaşabilecek ve hizmet veya ürününüze ilişkin detaylı bilgi alacaktır. Bilgisayar trafiğiniz için ise arama butonu yerine kısa bir iletişim formuna yönlendirmek oldukça verimli olacaktır. Bu sayede site ziyaretçileriniz sizinle kolayca iletişim kurabilecektir.

  • Bir bülten ya da broşürünüz var mı?

Reklamınıza tıklayan bir kullanıcı sonrasında tanımlamış olduğunuz hedefler doğrultusunda dönüşüm işlemini gerçekleştirmeden sitenizden çıkıp gidebilir. Bu durum sizin o kullanıcıdan hemen vazgeçmenizi gerektirecek bir durum değildir. Bu şekilde sitenize gelen kullanıcılarla bağlantıyı koparmamak için haftalık / aylık bültenler oluşturup size bırakacakları iletişim adresleri üzerinden (mail adresi, telefon numarası gibi) hazırlamış olduğunuz bu bültenleri paylaşın. Bu sayede marka bilinirliğinizi artıracak ve potansiyel müşterinizin aklında sürekli yer etmiş olursunuz. Unutmayın, bir kullanıcı sizin reklamınıza tıklayıp sitenizi ziyaret ediyorsa o an dönüşüm gerçekleştirmemiş olsa bile ürün veya hizmetinizle ilgileniyordur.

  • Dengeyi Bulmak

Açılış sayfaları, kullanıcılarla iletişime geçtiğimiz ilk nokta olduğu için sunduğumuz ürün veya hizmete ilişkin bütün detaylara açılış sayfasında yer vermek isteriz. Sitenizin açılış sayfası, oturum sürelerinin uzun olmasında ve buna bağlı olarak hemen çıkma oranlarında oldukça etkili bir rol oynamaktadır. Kullanıcılara sunduğunuz açılış sayfası ne kadar yalın ve anlaşılır olursa ziyaretçiler siteyi anlaşılır buldukları için uzun süre vakit geçirecek ve sunduğunuz ürün veya hizmetten yararlanmak isteyeceklerdir. Bu sebeple karmaşık her şeyin bir arada olduğu açılış sayfaları yerine yalnızca sizin için önemli olan noktaların vurgulandığı sade, yalın olanlarını tercih edin.

  • Hedefe Ulaşma Noktasında Tıklama Sayısını En Aza İndirin

Öncelikle tanımlayacağınız hedef ve dönüşümleri doğru belirlediğinizden emin oldun. Sonrasında kullanıcıları bu hedefe ulaştırma noktasında mümkün olduğunca en kısa yolu belirleyin. Bu aşamada kullanıcılar ne kadar az tıklama yaparlarsa o kadar iyi olacaktır. Çünkü ziyaretçilerin ortalama %10’u hedefe ulaşma noktasında süreç çok uzunsa hedefi tamamlamadan siteyi terk etmektedir. Örneğin; bir e-ticaret siteniz varsa müşterilerinizin alışverişi mümkün olduğunca kısa adımda, çok fazla sayfa yönlendirmesi yapmadan tamamlamasını sağlayın. Böylece kullanıcıda bıraktığınız izlenim de olumlu yönde olacaktır.

  • Kullanıcı Deneyimlerini Sergilemek

Eğer sektörünüzde yeniyseniz, bir marka bilinirliğiniz yoksa site ziyaretçilerinize karşı güven inşa etmek çok önemlidir. Bu sebeple reklamlarınızda ve web sitenizde sunmuş olduğunuz ürün ya da hizmetten yararlanmış diğer kişilerin yorumlarına yer verin. Bu sayede kullanıcılarda güven duygusu oluşacak ve belirlediğiniz hedefler doğrultusunda ziyaretini sonlandıracaktır.

Yorumları Oku (1)

  1. Dijital mecrada ne kadar çok çalıştığınız değil, ne kadar geri dönüş aldığınız başarınızı belirliyor. Öyle önemli bir konuya değinmişsiniz ki…

    Artık tek bir uzmanlık alanı ile kişisel bloğunuzu bile kontrol etmek zorlaştı. Yeni meslekler ve uzmanlık alanları doğdu. Hal böyle olunca da herkes kendini geliştirmek zorunda kalıyor. Daha Fazla Dönüşüm İçin Web Sitelerinde yapılması gerekenleri bireysel ve kurumsal anlamda iki farklı şekilde ele aldığınız yazılarınız da olacak mı?

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.