Dijital Dönüşüm Hizmeti Nedir?

Webtures

Dijital Dönüşüm Hizmeti Nedir?

Dijital Dönüşüm Nedir?

Eğitim, sağlık, finans, turizm, ekonomi, tekstil, otomotiv ve daha yüzlerce sektör dijitalleşmeden aktif yararlanıyor. Robotlar, yapay zekâlar, 3D yazıcılar ve geliştirilen sistemlerle aslında çağımızda dijital ve teknolojik gelişmelere ne denli hazır olduğumuzu görebiliyoruz. Günlük hayatımızda dahi önemli yer tutan dijitalleşme ticari yaşam için ekstra önem taşıyor. Bu kapsamda dijital dönüşüm nedir sorusuna cevap verebiliriz. Dijital dönüşüm; şirket, marka ve kurumların dijital çağı önemseyerek faaliyetlerine mobil, sosyal medya, dijital araçlar ve yeni teknolojileri dâhil etmesi; teknolojiyi aktif kullanması şeklinde tanımlanıyor.
Dijital dönüşüm devrim niteliğinde bir özellik taşıyor. Zira marka ve ticari yapıların dijitalleşmesiyle birlikte güç dengesi tersine döndü. Tekelleşme, yüksek fiyat, sınırlı ürün seçeneği gibi problemler ortadan kalktı. Tüketiciler, dijitalleşme kapsamında yüzlerce, binlerce dijital platform aracılığıyla aradıkları ürünleri inceleme, kıyaslama, eleme şansına sahip oluyor. Bu bağlamda ticari ilişkilerde gücün büyük oranda tüketicide olduğunu söylemek gerekiyor. Dijitalleşme adımıyla birlikte rekabet piyasası da canlanmış oldu. Dijital dönüşüm araçları piyasaların hareketlenmesini sağlarken aynı zamanda markaların kitlesini genişletmesine zemin hazırlıyor.

Dijital Dönüşüm Örnekleri

Dijital dönüşüme hazırlık yapanlar için en bilinen ve başarılı olan markalar Facebook ve Netflix. Dijital dönüşüm örnekleri listesinde ilk sıralarda yer almayı başaran markalar, dünyanın hemen her yerine ulaşmış durumdalar.
Facebook mobil dönüşüm: Dijitalleşmeye ayak uydurmada önemli markalardan biri olan Facebook, bu yönde adım atacağı zaman çokça eleştiri almış ve başaramaz denilmişti. Hâlihazırda zaten dijital bir platform olan Facebook, mobil dijitalde var olmak için etkili adımlar attı. 2010 yılının başlarında atılan adım bir süre sonra Facebook’u mobil şirket olarak anılmaya itti. Facebook şirketi, kullanıcılarının platformu daha yaygın ve pratik kullanabilmesi için incelikle çalıştı. Instagram’ın da Facebook tarafından satın alınmasıyla birlikte şirket dijital & mobil reklam alanında bir numaraya yükseldi.
Netflix dönüşümü: Netflix şu an dünyanın en bilinen ve kullanılan dijital yayın platformu. Ancak Netflix ilk andan itibaren dijital yayın platformu muydu? Elbette hayır. Bilinenin aksine Netflix, başlangıçta sadece DVD kiralayan bir kuruluştu. Abonelerinin evine postayla DVD gönderimi yapıyordu. Sıkı bir lojistik çalışmasıyla bir milyar DVD postaladılar. Ancak Netflix yöneticileri öngörülüydü. İşlerini dönüştürmedikleri sürece geride kalacaklarının bilincindeydiler. Bu yüzden önemli bir adım attılar ve Netflix dijital yayın platformuna geçiş yaptılar. Uzun bir yolculuk sonunda ideal konuma yükselen Netflix ekibi, başka içerikleri yayınlamakla kalmadı, orijinal içeriklerini yapıp sunmaya başladı. Üstelik son derece başarılı oldular. Netflix dijital dönüşüm örnekleri anlamında müthiş bir ilham kaynağı kabul ediliyor.

Dijital Dönüşüm Adımları

Beklentileri anlamak: Dijitalleşmede hizmetleri gerekli teknoloji alt yapısıyla buluşturmak yetmiyor. Örneğin bir web sitesi ve uygulama tasarlanmışsa bu iki platformun kullanıcı dostu olması bekleniyor. Tasarım ve işlevsellik dijital platformlardan beklenilen iki temel unsur. Marka ve şirketlerin hedef kitlesini iyi tanıması, neler istediklerini bilmesi başarıyı beraberinde getiriyor.
Öngörülü olmak: Hangi alanda faaliyet gösterilirse gösterilsin her zaman bir sonraki aşama öngörülmelidir. Özellikle her gün yeni bir teknolojinin çıktığı çağımızda, teknolojiyi yakından takip etmek gerekiyor. Dijital dönüşüm adımları gelişen teknolojilerden yararlanılarak atılmalıdır. Örneğin alışveriş markalarının sık tercih ettiği Instagram’a story (hikâye) özelliği geldiğinde bu özelliği kullanmamak büyük hata olur.
Rakip analizi yapmak: Aynı sektörde faaliyet gösteren markalar, dijital dönüşümde rekabet piyasasını unutmamalıdır. Rakipler ne yapıyor ya da ne yapmış sorusu sorulmalıdır. Dijitalleşmede rakibi küçümsemek yanlış bir karar olacaktır. Rakip analizi dijital çalışmaların iyileşmesini, eksiklerin görülmesini sağlar, kaliteyi artırır.
Müşteri sorunlarını çözmek: Dijitalleşme yolunda müşteri desteği, teknik servis hizmeti, çağrı hizmeti önemli yer tutuyor. Uygulama ya da dijital platform üzerinden markaya ulaşan müşteri, sorununa mutlaka çözüm bularak, “memnuniyetle” ayrılmalıdır. Tüm bunlar sağlanamıyorsa dijital dönüşümün pek de başarılı olduğu söylenemez. Mutlaka müşteri problemi kayda alınmalı ve çözümü için çaba harcanılıp müşteriye dönüş yapılmalıdır.

Dijital Dönüşüm Araçları

Dijital dönüşüm araçları şöyle;
Hibrid bulut: performans, ürün, stok, analiz ve benzeri birçok verinin depolandığı ve aktif kullanım sağladığı hibrid bulut, işletmelerin sık kullandığı dijital araçlardan biri.
Sanallaştırılmış ağlar: Veri trafiğini hızlandıran bu sistem, uzun saatler hatta günler süren işlemlerin daha kısa sürelerde gerçekleştirilmesine izin veriyor.
Veri analizi: Etkili bir veri analizi için sistemin düzenli, toplu olması gerekiyor. Karmaşaya sebep olan sistemlerde veri analizi istenilen sürede yapılmadığı gibi yeterli kaynak sunmuyor. Geliştirilmiş veri analizi ile kısa sürede etkili veri ulaşımı sağlanıyor.
Hazır depolama: Her yıl depolanacak veriler artış gösteriyor. Ancak bu artış depolama alanı artışıyla paralel ilerlemiyor. Hazır depolama sistemlerinin geliştirilmesiyle birlikte bu sorunlar ortadan kalkıyor.
Yüksek güvenlik: Siber suçların her geçen yıl artacağı öngörülüyor. Bu nedenle dijital platformların çok katmanlı güvenlik sistemleriyle korunması sağlanıyor.

Dijital Dönüşüm Ajansı

Dijital dönüşüm ajansı sayesinde küçük – orta – büyük ölçekli işletmeler teknolojiden aktif yararlanıyor. Öte yandan ürün ve hizmetlerini hedef kitlelerine ulaştırırken fiziki imkânlar yerine dijital araçlardan fayda sağlayabiliyorlar. Dijital ajanslar, bu konuda verdikleri hizmetlerle komplike destek sunuyor.

Dijital Dönüşüm Çözümleri

Dijital dönüşüm çözümleri kapsamında işletmeler ve markalar; ciro izleme, iş emri otomasyonunu, firma yönetimi, veri analizi, veri bankası, müşteri sorunlarını çözme, sipariş akışını yönetme ve benzeri akla gelen tüm işlemleri gerçekleştirebiliyor. Dijitalleşmede etki alanını genişletmek için üretilen çözümler, birçok sektörün işlevini kolaylaştırıyor.

Dijital Dönüşüm Danışmanlığı

Dijitalleşmeye karar veren firmalar, her şeyden önce bu süreci yönetecek kişi ya da kişiler belirliyor. Böyle bir uzmanlığa sahip kişiye ulaşamayanlar ise profesyonel dijital dönüşüm danışmanlığı alıyor. Danışmanlık süresince; teknik destek, teknik çözüm, yazılım desteği, uzaktan yönetim, telefon ve online çağrı desteği, sosyal medya yönetimi, yerinde destek, mevcut sistemi geliştirme desteği, yazılım geliştirme, web sitesi kurulumu ve benzeri birçok hizmet veriliyor.

Dijital Dönüşüm Firmaları

Şirketler, firmalar, KOBİ’ler ticari yaşamlarını kârlı şekilde sürdürebilmek ve ölçeklerini büyütebilmek için dijital dünyaya adım atıyor! Dijitalleşme yolunda attıkları adımlarla hedef kitlelerini genişleten firmalar, profesyonel destek alarak kalıcı bir ivme yakalayabiliyorlar. Özellikle dijital dünyaya yeni adapte olmaya çalışan kuruluşlar için dijital dönüşüm firmaları etkili işler çıkartıyor.

Dijital Dönüşüm Yol Haritası

Dijital Türkiye Yol Haritası kapsamında ülkemizin dijital dönüşüm yol haritası hazırlandı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı liderliğinde hazırlanan yol haritasının ana başlıkları şöyle;
Beşeri: Eğitimli personel ve nitelikli işgücü ihtiyacının artırılması, iyileştirilmesi
Teknoloji: Teknolojik alt yapının iyileştirilmesi ve yeniliklerin uygulanması
Alt yapı: Veri ağının istenilen akışta olması için veri alt yapısının güçlendirilmesi
Kullanıcılar: Kullanıcıların dijital yol haritasında etkin olması; dijital dönüşümü desteklemesi
Yönetim: Kurumsal dijital yönetiminin güçlendirilmesi

Dijital Dönüşüm ve İnovasyon

Dijital dönüşüm yol haritası önümüzdeki 10 yılı kapsayacak şekilde planlanmıştır. Ülkemizdeki firma ve markaların bu planda nasıl yer alacağı, dijital dönüşüm ve İnovasyon anlamında nasıl bir yol kat edeceği belirleniyor, öğreniliyor. Dijital dönüşümle ilgili eğitimler bu bağlamda danışmanlar ve ajanslar tarafından veriliyor.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.