Sağlıklı Dijital Kampanya Stratejisi – Podcast

webtures_blog_banner

Podcast’ler popülerlik ve tüketim bakımından günden güne etkisini artırmaya ve bunlarla birlikte içerik pazarlama stratejinize ekleyebileceğiniz en büyük medyalardan birisi haline dönüşmeye devam ediyor.

Podcast

Podcast nedir?

Podcast; adını iPod ile İngilizce yayın anlamına gelen Broadcast ’ten türetilmiş bir kelimeden alan ve kullanıcıların istedikleri zaman dinleyebileceği özelleştirilebilir, indirilebilir bir radyo programıdır. Genellikle iVoox, SoundCloud, Spotify, iTunes, YouTube gibi platformlarda da yer alsalar da genellikle programların kendi web sitelerine veya bloglarına yüklenirler.

Bu yüklenen podcastlerde ilgi alanlarınızı bulabilirseniz, günlük yaşantınızda dinleme becerinizi arttırdığını ve evde kaldığımız şu dönemde odaklanma sorununuzun iyileştirici özelliğini görebilirsiniz. Bu sebeple pandemi sürecinde kullanıcı sayılarının günden güne arttığını görmekteyiz.

Sektör uzmanları, bu yılın podcast’leri sıradan kullanıcılara yaklaştırmak ve daha geniş bir kitle çekmek için çok önemli olacağını düşünüyor.

Podcast nasıl oluşturulur?

Podcast, hem içeriğin kendisinin hem de üretim aşamalarının çok çeşitli üretim türlerine izin veren bir ortamdır. Podcast oluşturmanın temellerini anlamanıza yardımcı olmak için önemli birkaç noktayı sizler için listeledim:

Podcast Biçimleri

  • Röportaj
  • Haberler (radyo gazetesi)
  • Bireysel
  • Öykü

Podcast Kayıt

  • Cep telefonu – kulaklık ( Yarı veya profesyonel mikrofon )
  • Ses düzenleme yazılımı

Podcast Yayın

  • Spotify
  • Soundcloud
  • WordPress tabanlı siteler

Başarılı bir podcast nasıl yapılır?

İlk olarak ; iş alanı ile ilgilenen kişileri içerik pazarlaması yoluyla onlara bilgi paylaşımında bulunarak hedef kitleye ulaşılması gerekir.

Sonrasında ücretsiz ve kullanımı kolay olan podcast, hedef kitlenize alakalı içerik sağlamak ve markanızı yeni potansiyel müşterilere tanıtmak için iyi bir seçenek olacaktır..Aynı zamanda zengin içerik sunarak tüketici sadakati kazanmak için bonus veya ödül olarak da kullanılabilir. Her şey, şirketin ihtiyaçları ve hedefleri dikkate alınarak tasarlanması gereken stratejinize bağlıdır.

Bu stratejiyi özetledikten sonra , zaman ve biraz teknik bilgi gerektiren podcast’lerin planlanması ve üretimine geçebilirsiniz.

Podcast üretimi

Etkili İçerik Nasıl Oluşturulur?

  1. Kitlenizin ne ile ilgilendiğini öğrenmek için sosyal medya ve bloglardaki tartışmaları gözden geçirin. Podcast içeriğini bilgilendirmek için tipik dinleyicilerin profillerini oluşturun.
  2. Size en uygun formatı seçin. Bu güncel teknoloji haberleri ve tavsiyeleri üzerine bir tartışma veya bir eğitim dizisi olabilir.
  3. Yayınınızın içeriği dinleyiciyi sıkmayacak şekilde doğru bir zaman çizelgesi tarafından uygun şekilde planlanmalıdır.
  4. Alanınızda her zaman özgün olun ve içeriğinizi karşı tarafa doğru bir biçimde aktarın.

Yayınlarınızı iyi ve tutarlı bir şekilde yaptığınız vakit, etki alanınız son derece genişleyecek ve çevrim içi markanızı tanıtmanız daha kolay hale dönüşecektir.

Podcast’in Yükselen Gücü

İnternet, bizlere büyük miktarda içeriğe ev sahipliği yapıyor ve bir işletme olarak, pazardaki rakipleriniz ile rekabete girip öne çıkmak için benzersiz yollar bulmamıza imkan sağlıyor. Ses tabanlı içerik ve özellikle podcast’ler bunu başarmanın bir yoludur ve bu ortamı kullanmanın birçok avantajı vardır:

  • İlgi çekici içeriği farklı bir biçimde sunmak
  • İşinize kişilik duygusu vermek
  • Müşteri sadakati oluşturma
  • Güven duygusu yaratmak
  • Taşınabilir ve sindirimi kolay bir ortam sunmak
  • Sektörünüzde öne çıkan içerik oluşturma
  • Marka kimliğini ve bilincini artırmak
  • Sesinizi, markanızı ve mesajlarınızı duyurma

Tüm bu alanların bir araya gelmesiyle, bazı işletmelerin neden zamanlarını hedef kitleleri için podcast oluşturmaya ayırdığını görmek kolaydır. Bu içerik, kendi pazarlama kampanyalarınızı ve organik arama sonuçlarınızın sonuçlarını geliştirmek için değerli bir yatırım haline gelebilir.

Podcast’lere Yatırım Yapmak için 4 Neden

Podcast’lerin şirketinizin markasını genişletmek için görsel medya ile birlikte kullanılmasının bazı harika nedenleri vardır. Bu konulara gelin beraber göz atalım.

1-) Erişilebilirlik

Çok yönlülük, podcast’lerin en önemli özelliklerinden biridir. Her yerde ve her zaman duyulabilirler. Bu halkın yaptığınız işi kesintiye uğratmadan evi temizlemek ya da araba kullanmak gibi günlük görevleri yaparken hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında bilgi edinebileceği anlamına gelir.

2-) Hedef Kitle

Dinleyiciler’in %70 ürün ve hizmetleri sevdikleri podcast içerisinde kendilerini buldukları için onlara karşı eğilim göstermektedirler.

Nedeni şu; genellikle kitlenin daha fazla bilgi edinmek veya tartışmak istediği belirli bir konu etrafında düzenlendiğinden, bu grup için reklam seçmek diğer platformlardan daha kolaydır.

3-) Güven ve Sadakat

Şirketiniz kendi podcast’ini oluşturmaya veya formatı reklam olarak kullanmaya karar verirse, bir hizmetten coşkuyla konuşan birine doğru yönelmektedir. Buradan çıkacak sonuçla birlikte bu ürünü karşı tarafa iyi aktarılırsa, markanın bilinirliği oranı günden güne yükselecek ve bu müşteri açısından da güven ortamını oluşturacaktır.

Podcast’lerin temel yapısı dinlemeye bağlılığı da teşvik eder. Çoğu insan, sevdikleri her bir bölümünün piyasaya sürülmesini bekler ve onları bir sonrakine kadar teşvik eder. Bu teşviklerin sonucunda dinleyicilerin %65 düzenli olarak podcast’lerde duydukları hizmetleri ve ürünleri satın almaya daha istekli olduklarını görmekteyiz.

4-) Marka Görünürlüğü

Pazarlama stratejilerinizde podcast kullanmak, müşteriniz ve markanız arasında başka bir ilişki kanalı getiriyor ve dijital varlığınızı genişletiyor. Etkili bir içerik oluşturmak veya öne çıkmak web sitesi trafiğini de artırabilir. Dinleyiciler ürününüzü öğrendikçe, daha fazla bilgi için sitenize veya soruları varsa sosyal medyaya yönlendirilebilirler.

Sonuç olarak; Podcast’lere yatırım yapmak, daha etkili bir dijital pazarlama stratejisi isteyenler için ve site içi trafiğinizi artırmayı hedefleyenler için mükemmel ötesi bir platformdur.

Sağlıklı Dijital Kampanya Stratejisi – Podcast İle Benzer Yazılar

Blog (1)

Yapay zeka (YZ), içerik üretim süreçlerini kökten değiştirmekte ve yazarlara, editörlere ve içerik üreticilerine yeni imkanlar sunmaktadır. Geleneksel yazım yöntemlerine oranla çok daha hızlı ve verimli bir şekilde içerik üreten yapay zeka araçları, dil yapısını anlama ve metin üretme konusunda

Tufan Acar

google-gemini-nedir

Yapay zeka dünyası hızla gelişmeye devam ederken, Google da bu alandaki liderliğini pekiştirmek için yeni bir hamle yaptı: Google Gemini. Peki nedir bu Google Gemini? Neler yapabilir ve nasıl kullanılır? Bu yazıda, Google Gemini’nin tüm detaylarını inceleyeceğiz. Google Gemini, yapay

Sinan Gergöy

webtures_blog_banner

Clickbait web dünyasında haber, resim veya video bağlantılarına tıklamayı teşvik etmek ve kullanıcıların ilgisini çekmek amacıyla başlıklarda abartılı, aldatıcı, hatta yalan ifadelere başvurma yöntemidir. Clickbait yöntemi Türkçe’de tıklama tuzağı, tık tuzağı olarak adlandırılabilir. Daha fazla tıklama alabilmek adına kullanıcılara içerikte

Webtures

loader