Dijital Pazarlama İletişimi

Dijital Pazarlama İletişimi

Dijital iletişim teknolojileri çağımızı hızla şekillendirmeye devam ediyor. Son günlerin en çok konuşulan konularının başında, organizasyonlardaki birimler arasında sınırların yavaş yavaş ortadan kalkması geliyor. Şirket içindeki fonksiyonların görev alanları iç içe geçerken “görev tanımı” da giderek anlamını yitiren bir kavram haline geliyor. Çünkü artık şirketlerde tüm departmanlar birbiriyle daha önce hiç olmadığı kadar yakın etkileşim içinde çalışmak durumunda. Bu trendden en çok nasibini alan birimlerin başında da pazarlama geliyor.

Fonksiyonlar arasındaki sınırların silikleşmesi pazarlamada iki yönlü bir değişimi zorunlu tutuyor. Öncelikle; pazarlamanın şirket içinde işbirliği yapması gereken birim sayısı her gün artıyor. Örneğin finans birimiyle yakın işbirliği içinde olması ve kaynaklarını yatırım getirisini maksimuma ulaştırabilecek şekilde kullanması gerekiyor. Keza IT ile o kadar yakın çalışmak zorunda ki “pazarlama teknolojisti” diye bir uzmanlık alanının hızla yaklaşan ayak sesleri duyuluyor. Dijital pazarlama uzmanları çalıştıkları markayı zirveye taşımak için şirket fonksiyonlarının bir çoğuna artık hakim olmak zorunda. Çünkü teknoloji tüm satış stratejilerimizi başından sonuna kadar değiştirebiliyor. Dijital pazarlama iletişiminde ilerleyen zamanlarda teknoloji tamamen söz sahibi olacak gibi gözüküyor.

İkincisi; pazarlamanın kendi içindeki iş tanımları genişliyor. Bir pazarlama yöneticisinin artık bir stratejist gibi düşünüp şirketin önceliklerine göre hareket etmesi ve geleceğe dönük öngörüler geliştirmesi gerekiyor. Teknolojiyi yakından takip edip en son teknolojileri kendisine uyarlama ve kullanma yeteneğine sahip olması gerekiyor. Çünkü son zamanların moda deyimiyle; “Pazarlama sadece pazarlamacılara bırakılamayacak kadar önemli bir iştir.” Bu oldukça yerinde bir cümle, pazarlama artık birçok alandan profesyonelin bir arada sunması gereken bir zanaat haline geldi.

Bu dönüşüm çağında pazarlamacılar için başarının anahtarı ise zamanı doğru kullanmaktan geçiyor. İlk temas anından itibaren müşteriyle sürdürülebilir ilişki kurabilmek için doğru pazarlama stratejilerinin yanı sıra teknolojinin sunduğu tüm kanalları da efektif kullanabilmek çok önemli. Pazarlamacıların artık kendilerini dijitalize edebilmiş olmaları kendilerini başarıya taşıyacak en önemli öge olarak gözüküyor.

Bir önceki yazımız olan Dijital Pazarlama Çağı başlıklı makalemizde Dijital Pazarlama Ajansı ve Webtures hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.