Dijital Pazarlama Çağı

Dijital Pazarlama Çağı

İnternetin günden güne geliştiği, yenilendiği ve evrildiği bir çağ içerisindeyiz. Bu çağ şüphesiz markaların da kendi stratejik öngörülerini bu yenilenme ve değişim ışığında gerçekleştirmesi gerektiği anlamını taşıyor. Markalar bu çağda her türlü pazarlama ve iletişim faaliyetlerini kendilerine uygun bir dijital öngörü içerisinde yapmalılar. Bu dijital öngörünün kavram olarak karşılığı ise Dijital Pazarlama.

Her marka kendi hedef kitlesi ile doğru ve çağa uygun bir etkileşim içerisinde kalmak istiyorsa mutlaka dijital anlamda stratejiler geliştirmelidir. Bu stratejiler markanın pazarlama hamlesinin bütünü olduğu gibi hedef kitlesi ile olan iletişiminde de önem arz eden nitelik teşkil edebilir. Markalar, mümkün olduğunca Sosyal Medya’yı etkin olarak kullanmalı, hedef kitlesine giden en kestirme ve direkt yolun sosyal mecralardan geçtiğini unutmamalıdır. Her sosyal mecranın ise kendisine ait bir dinamiği bulunmaktadır ve marka kendi bakış açısına en uygun mecrayı buna göre seçmelidir. Marka, kurum kültürüne uygun mecrayı belirlemeli, buna uygun dijital pazarlama aksiyonunu kurgulamalı ve doğru zamanı bekleyerek, müşterisi ile etkileşim sağlamalıdır. Dijital Pazarlama yapmanın markalar için belki de en özel olgusu müşteri ile direkt olarak iletişime geçebilmek, etkileşim sağlayabilmek ve çok daha samimi bir diyalog kurabilmektir. Dijital Pazarlama yapmak markalar anlamında aslında müşteriler ile çok daha yakın temas sağlamak anlamını taşır. Bu da geri dönüşü çok yüksek bir iletişim ve pazarlama tipidir aslına bakılırsa.

Dijital Pazarlama’nın kendi içinde de birçok unsuru mevcuttur. Bu unsurların en önemlilerinden biri de Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) olarak tanımlanabilir. Arama motorlarının özellikle de Google’ın birçok kriterde belirleyici olarak ön plana çıkması ile, markalar da bu arama motorlarında kendilerine bir yer edinme savaşı içerisine girmiş bulunmakta. Her marka, arama motoru sonuçlarında en üst sıralarda çıkmak için adeta yarışmakta. Bir başka deyişle Google’a oynamak diye tabir edilebilecek bu olgu, markaların müşterileri tarafından bulunabilirliğini, görünebilirliğini, farkebilebilirliğini sağlayan bir kavramdır. Bu çabaların tümünü, stratejik ve teknik unsurlar ile ortaya koymak ise SEO olarak adlandırılıyor.

Türkiye’de bu alanda uzman kadrosu ile çalışan Webtures, markanızın Dijital Pazarlama faaliyetlerinin temelini oluşturan SEO çalışmanızda en doğru adres. Markanızın arama motorları bağlamında üst sıralarda çıkmasını ve fark edilebilir olmasını sağlayan Webtures, sizin için eşsiz bir değer yaratmakta. Unutmayın, içinde bulunduğumuz çağ Dijital Pazarlama çağı, bu anlamda en önemli olgu, SEO.

SEO konusunda Türkiye’deki en uzman ajans Webtures’tir.

Bir önceki yazımız olan SEO ve Dijital Pazarlamanın Gelişimi başlıklı makalemizde SEO İçerik Pazarlaması ve SEO ve Dijital Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.