Dijital Pazarlama Devriminin Öncüsü: Bloglar

Dijital Pazarlama Devriminin Öncüsü: Bloglar

Söz ile sihir başlangıçta aynı şeylerdi. Kelimelerin sihirli güçleri vardır. Hatta kelimeler bugün bile sihirli güçlerinin önemli bir kısmını korumaktadır. Mesela çok büyük bir mutluluğa sebep olabildikleri gibi, derin bir üzüntüye de yol açabilirler. Sonra, bilginin öğretmenden öğrenciye geçmesini sağlayan yine kelimelerdir. Hatta bir konuşmacının dinleyicilerini etkisi altına alarak onlara istediğini yaptırması yine kelimelerin marifetidir. Kelimeler, insanoğlunun en güçlü duygularını uyandırabilecek ve her türlü eylemi gerçekleştirmesini sağlayabilecek kapasiteye sahiptir. Kısacası, kelimelerin insanlar üzerinde yaptırım gücü vardır. Daha doğrusu, kelimeler insanları etkilemenin evrensel yoludur. – FREUD

 

Yakın zamana kadar birçok kişinin kavramsal olarak yerine oturtamadığı “blog” hakkında hala soru işaretleri olabilir. Çağımızın en büyük kütüphanesi olan Wikipedia bloğu şöyle tanımlıyor: Blog, genellikle güncelden eskiye doğru sıralanmış yazı ve yorumların yayınlandığı, web tabanlı bir yayını belirtir. Çoğunlukla her gönderinin sonunda yazarın adı ve gönderi zamanı belirtilir. Yayıncının seçimine göre okuyucular yazılara yorum yapılabilir. Yorumlar, blog kültürünün çok önemli bir dinamiğidir; bu sayede yazar ve okuyucular arasında iletişim sağlanır. Bunun dışında, geri izleme (trackback) mekanizmasıyla, belirli bir yazı hakkında yazılan diğer yazıların belirlenebilmesi de mümkündür.

Peki, dijital pazarlama ve blogların tanışması nasıl oldu? Markalar ve ajanslar bloğun etkisini kısa sürede fark etti. Hedef kitleye ulaşmanın bir yolunu daha ele geçirmiş oldular. Dijitalizmin ilk yıllarında başlayan bloglar, bir anda kendini ifade etmek isteyen internet kullanıcılarının ilgi odağı haline geldi. Blogcular ilgi duydukları konular hakkında görüşlerini ve tecrübelerini, okuyucu ve trafik kaygısı gütmeden bloglarına aktarıyorlardı. Dijitalin hayatımızın merkezine yerleşmesiyle birlikte durum değişti. Blogcular bu kez, kitleleri peşinden sürükleyen, tüketicilerin satın alma kararlarına hükmeden, yayıncılık anlayışına yeni bir soluk katan kanaat önderleri olarak sahneye çıktı. Blog yazarlığından para kazanmak mümkün hale geldi, hatta bloggerlık ciddi kazançlar sağlayan bir meslek haline geldi.

Blog yazarları her türlü ürün ve hizmete dair deneyimlerini yazdıkları bloglarının gerçek gücünü keşfetti. Yayıncılık, medya ve reklam sektörleri blogların eşsiz bir değer oldukları gerçeğini fark etti ve hayatlarımıza yepyeni bir meslek girmiş oldu. Türkiye’nin günden güne büyüyen blog ekosisteminde farklı konularda içerik üreten sayısız blog var. Bu çeşitlilik markalara, farklı hedef kitlelere ulaşabilmek için farklı blog kategorilerini seçme fırsatı sağlıyor. En çok tercih edilen kategoriler arasında ise yeme-içme, annelik, seyahat, moda, kozmetik yer alıyor. Blog yazarları artık en az gazeteciler kadar etkili. Pek çoğu kendilerine en çok okunan gazetelerde birer köşe kaptı bile. Bloggerlık yaparak hayatını devam ettirebilen hatta bu iş sayesinde milyoner olan insanlar ortaya çıkmaya başladı.

Dijital devrim başarıya ulaştı. Bloglar pazarlamanın en güçlü kalelerinden birisi haline geldi. Bloggerlar her yerde ortaya çıkmaya başlamıştı. Türkiye’de blogcu.com, mynet, azbuz gibi siteler bir anda binlerce insana hitap etmeye başladı. Blog pazarlaması tüm dünyada büyük bir şiddet ile yayılmaya ve büyümeye odaklanırken, sadece blog yazarak Dünyayı gezen insanlar ortaya çıkmaya başladı. Bloggerlık günümüzde en popüler meslek dallarından birisi haline geldi. Yazmak, yazabilmek ve her işte olduğu gibi fark yaratabilmek bu meslek alanında da büyük başarılar getirdi. Bloglar üzerine birçok uygulama yazıldı. Programlar ve sinema filmleri çekildi, hatta bazı blog yazarları kendi kitaplarını bile yayınlamayı başardılar.

Blog Pazarlaması Markaya Neler Katar?

Öncelikle pratiklik, pazarlama, ticari faaliyetleri konusunda blog kullanmak şirketlere birçok açıdan fayda sağlıyor. Ama ilk 3’ü artan görünürlük, artan iletişim ve artan bilgi birikimi olarak sıralayabiliriz. Artan görünürlük, internet sitenizin günlük olarak ziyaret edilmesinden ve arama motorlarının blogları sevmesinin kaynaklanıyor. Dünyadaki tüm büyük arama motorları, internet trafiğini, düzenli olarak güncellenen bloglara yönlendirmeyi severler. Bu da internet sitenizin, sizin işiniz için önemli olabilecek belirli kelimeler için muhtemelen daha önde yer alacağı anlamına gelir. Bu durum daha çok trafik, daha çok ilgi ve sonuçta daha fazla satış anlamına gelir.

İkinci olarak iletişimimiz artıyor. Blogları okuyarak müşterilerinizi daha önce hiç olmadığı şekilde dinlediğiniz, düzenli olarak onların ne söyledikleri hakkındaki güncellenmiş bilgi edindiğiniz ve onlara bloglarınız aracılığıyla sizinle direkt olarak konuşma imkânı tanıdığınız için; basitçe onların ne düşündüğü ve ne istediği konusunda daha fazla bilgiye sahip oluyorsunuz. Ayrıca müşterileriniz sizinle direkt olarak konuşabildiği için sizin onları gerçekten dinlediğiniz hissine kapılıyorlar. Tabii, bu siz onların bloglardaki yorumlarına cevap verdikçe daha da artıyor.

Memnuniyetsiz bir müşteriyi oldukça mutlu bir müşteriye dönüştürmek için genellikle bir gerçek olumlu deneyim yeterlidir. Bloglar da bu memnuniyetsiz müşterileri görmeniz ve bu kişileri birer meşale taşıyıcısına dönüştürmeniz için size imkân sağlıyor.

 

Bir önceki yazımız olan Sosyal Medyanın Yeni Neferi: Gerçek Zamanlı Pazarlama başlıklı makalemizde Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Real-time Marketing Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.