Dijital Pazarlama Stratejinizi Güncelleyin!

Webtures

Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Stratejinizi Güncelleyin!

Bazen markalar aynı taktikleri üst üste kullanıp yerlerinde sayabiliyorlar. Oysaki dijital pazarlama dünyası durmadan değişim halindedir. Bu değişikliklere uyum sağlamak sanıldığı kadar zor değildir. Bugün bile hemen stratejilerinizi güncellemeye başlayabilir ve değişime ayak uydurabilirsiniz. İşte pazarlama taktiklerinizi değiştirecek birkaç ipucu:

Sosyal Medya Hesaplarının Denetimi

Dijital Pazarlama Stratejinizi Güncelleyin!

Sosyal medya profillerinizi uzun bir süre önce açmış olabilirisiniz. Bu yüzden bu hesapları kontrol etmeniz gerekebilir.

Her birini tekrar değerlendirip hangi alanın daha etkili olduğunu keşfetmelisiniz. Belki de yatırım getirisi yeterli olmayan bir alana gerektiğinden fazla zaman harcıyorsunuzdur. Instagram takipçileriniz git gide artıyor mu? Belki de bu platforma daha fazla yoğunlaşmalısınız.

Sosyal medya hesaplarınızı denetlerken tüm platformlarda var olmaya çalışmayın. Her biriyle tek tek uğraşmak zorlayıcı olabilir. Zamanınızı ve enerjinizi boşa harcayan platformlar yerinde gerçekten işe yarayan sosyal medya alanlarına yoğunlaşın. Getirisi yüksek hesaplara daha fazla ayıracak zamanınız olduğunda daha derinlemesine bir analiz yapabilir ve hangi paylaşımların daha faydalı olduğunu görebilirsiniz.

Eski İçeriklerin Düzenlenmesi

Eski İçeriklerin Düzenlenmesi

İçerik pazarlama stratejisine sahip her şirketin günün birinde yıllarca birikmiş içeriklerle dolup taşan bir sitesi olur. Buradaki eski içeriklerin çoğu gün ışığı görmez. Fakat bu eski içerikler SEO’yu geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda ciddi bir yatırım getirisi sağlar.

Eski blog postları yeni bilgilerle güncellenip sosyal medya kanallarında tekrar paylaşılabilir. Bu noktada yapmanız gereken şey eski bir postu güncellediğinizi açık etmenizdir.

İdeal blog yazısı uzunluğu gün geçtikçe uzamaktadır. Şu an ideal olan en az 1200 kelimelik yazılardır. Bu hususta yapabileceğiniz bir diğer taktik eski ve kısa birkaç post alıp birleştirerek bunlardan harika bir post hazırlayabilirsiniz. Yazılar arasındaki geçişleri yumuşatıp tekrar paylaşılabilecek içeriğinizi yaratabilirsiniz.

Eski içerikle yapabileceğiniz daha birçok seçenek bulunmaktadır. Mesela bir blog yazısını kullanarak ilgi çekici bir infografik hazırlayabilirsiniz.

Hashtag ve Emojilerle (İfade) Sosyal Medya

Sosyal medya paylaşımlarınızda hala emojileri olabildiğince çok kullanmadıysanız bu sene başlamanız gerekmektedir. Markanın erişilebilirliğini arttırmakta hashtagler çok önemlidir.

Hemen başlamak için markanızı temsil eden hashtagler yaratın ve sosyal medya paylaşımlarınıza ekleyin. Markanızın adı gibi basit bir şey olmak zorunda değil ama tabii ki bu da bir seçenek.

Eğer bu kadar kendinizi zorlamak istemiyorsanız en azından Twitter’da sol tarafta gözüken trend topiclerdeki (gündem) hashtagleri kullanarak konuşmalara katılabilirsiniz.

Sadece gündeme ayak uydurmak için hashtag konuşmalarına katılmak başarı sağlayacağı gibi geri de tepebilir. Sonuçta dijital pazarlamanın birincil kuralı özgün ve orijinal olmaktır.

Ayrıca son zamanlarda emoji kullanımında bir patlama yaşanmaktadır. Instagram’da, Twitter postlarında, SnapChat profillerinde ve daha birçok yerde emojileri görebilirsiniz. Dikkat çeken bu ifadeleri sadece kullanmak için kullanmadığınız sürece sosyal medya paylaşımları için vazgeçilmezdir.

Dijital Pazarlama Stratejinizi Güncelleyin!

Twitter da hashflag adı verilen ifadeler yarattı. Bunlar belirli olaylar ve etkinlikler için hazırlanmış emojilerdir. Mesela ses getiren filmlerin ilk çıkışlarında yeni simgeler oluşturmaktadırlar. Bu ifadelerin birçoğu markalar tarafından ücret karşılığında yapılsa da Twitter kendisi de birçok ifade yaratmaktadır.

Hashtag ve ifadeleri düzgün bir şekilde kullanırsanız paylaşımlarınız daha güncel gözükür, dikkat çeker ve daha fazla etkileşim alır ki bunlar da dijital pazarlamanın en önemli amaçlarındandır.

SEO Anahtar Kelimelerini Güncelleme

SEO anahtar kelimelerinizi en son ne zaman incelediniz? Eğer aradan belli bir süre geçmiş ise bu işe biraz zaman ayırmanızın vakti gelmiştir.

Yeni bir hizmet veya ürün eklediniz mi? Ekibinizin profilleri değişti mi? Yeni bir konuma mı taşındınız? SEO stratejinizi incelerken hesabınızda etkili olan tüm bu değişiklikleri göz önünde bulundurunuz. Ulaşacağınız yeni anahtar kelimeleri görünce siz de şaşırabilirsiniz.

SEO’daki bir diğer önemli gelişme git gide daha çok önem kazanan sesli aramadır. Google Home, Apple Siri, Windows Cortana gibi sesle çalışan arama araçlarının popülerliği her geçen gün artmaktadır. Bu da sizin SEO’nuzu etkileyebilir çünkü kullanıcılar yazmak yerine konuşarak sorular sorabilirler.

Diyelim ki bir kullanıcı “pizza ucuz fırsat kupon indirimi” yazabilir. Fakat bunu yerine çok daha kolay bir şekilde telefonuna “Ucuz pizzacı bul” ya da “pizza indirim kuponu” diyebilir. SEO’nuzun 2018’de tamamen hazır olması için bu değişikliklere dikkat etmelisiniz.

Facebook Canlı Yayın

Eğer hala canlı yayın yapmaya başlamadıysanız 2018 başlangıç için sizin yılınız. Canlı yayın şu an her markanın erişiminde. Bir hesabınız ve akıllı telefonunuz varsa siz de Facebook Live, Instagram Live gibi canlı yayın uygulamalarını kullanabilirsiniz. Canlı yayın butonuna basmadan önce biraz hazırlanmak güzel olabilir. Fakat abartıya, havalı ekipmanlara, pahalı mekanlara ihtiyacınız yoktur.

Facebook verilerine göre kullanıcılar kayıtlı videolara oranla canlı yayınları 3 kat daha uzun bir süre boyunca izlemektedirler.

Analiz Kontrolü

Google Analytics, Hootsuite gibi dijital pazarlama stratejilerini düzenleyen analiz araçları işi kolaylaştırmaktadır.

Eğer bu araçları yalnızca geçen ay sitenizi ziyaret eden insan sayısına bakmak için kullanıyorsanız, analiz platformlarından yeterince faydalanamıyorsunuz demektir.

Her araç birbirinden farklıdır. Hangi içeriklerin ziyaretçi getirdiği, ziyaret edenlerin sayfada ne kadar kaldıklarını hangi içerik tipinin (video, gif, blog yazısı vb.) daha çok ilgi çektiğini görmek ya da hangi içeriğin daha fazla dönüşüm sağladığını keşfetmek için bu araçlarla belirli raporlar hazırlayabilirsiniz.

Influencer Pazarlaması

Bir YouTube fenomeninin ya da popüler bir blog yazarının özellikle de 1998-2008 tarihleri arasında doğmuş Z kuşağı üzerinde bıraktığı etkiyi tahmin bile edemezsiniz. Yapılan bir araştırmaya göre Z kuşağının %63’ü ünlü insanların kullanıldığı reklamlardansa içten kişilerin olduğu reklamları tercih etmektedir. Bu influencerlardan yalnızca Z kuşağı etkilenmiyor. Her yaş grubundan insanın karar verme süreci dijital platformda tanınmış insanlara göre değişmektedir. Bu yüzden influencer pazarlamanın gücü inkar edilemez.

Online dünya değiştikçe dijital pazarlama stratejileri gelişmektedir. Eğer stratejilerinizi düzenli bir şekilde güncellemezseniz yeni müşterilere ulaşma fırsatını kaçırabilirsiniz.

 

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.