Dijital Pazarlama Kampanyalarında Yardımcınız Olacak 5 Araç

webtures_blog_banner

Dijital pazarlama kampanyaları yönetirken herkesin kullandığı Google ürünleri bir noktadan sonra size rekabetçi avantaj sağlamayabilir. Önemli olan tüm işlerinizi tek bir alanda gerçekleştirip, etkin ve verimli stratejiler oluşturmak. Bunun için ise Google, alternatif ürünlerle dijital pazarlama alanında aktif olanların işini kolaylaştırıyor. Kısa süre içerisinde eliniz gibi olacak bu ürünlere bakarak kampanya sürecinde verimliliğini nasıl artırabileceğinize bakalım.

Google Tag Manager

Google-Tag-Manager

Site kodlarını düzenleyerek internet sitesindeki etiketleri güncellemeye çalışmaktan sıkıldınız mı? Google sizin bu isyanınızı duydu ve yeni Google Tag Manager ile sadece birkaç tıkla işinizi kolaylaştırdı. Dönüşüm oranlarını izlemeden site analitiklerine, yeniden pazarlama çalışmalarından A/B testlerine kadar her şeyi tek bir platformda etiket ekleyerek gerçekleştirebilirsiniz. Diğer Google ürünleri ve üçüncü parti uygulamalarını da ekleyerek tüm işlerinizi tek bir alanda gerçekleştirebilirsiniz.
Tag-manager
Oluşturduğunuz içerikleri farklı kanallarda paylaştığınızda gelen verileri takip etmek mi istiyorsunuz? Bu artık çok kolay. Kampanyalara özel URL oluşturma sayesinde, kampanyalara özel promosyon kanalları üzerinde oluşturduğunuz URL’yi paylaşarak analitikleri takip etmeye başlayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken hedef internet sitesi URL’si için utm şeklinde oluşturulacak bir kampanya kaynağı yaratmak.

Mobil Uyum ve Hız

Websitenin mobil uyuma önemi

Günümüzün hızlı dünyasında mobil uyum ve site yükleme hızı hiç olmadığı kadar önemli. Kullanıcılar genellikle birkaç saniye bekleyip açılmayan sitelerde “off, bunu mu bekleyeceğim” diyerek siteden çıkıyor. Bu ise sizin binbir emekle hazırladığınız kampanyaların çöpe gitmesine neden oluyor. Ama artık kullanıcıları elinizde tutabilirsiniz. Google mobil uyum ve hız ölçüm araçları sayesinde sitenizin genel performansı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Böylelikle en çok aramanın ve ziyaretin yapıldığı mobil alanında başarı elde ederek dönüşüm oranlarına katkıda bulunabilirsiniz.

Tüketici Barometresi

Tüketici

Tüketicileri tanımanın zamanı geldi. Körlemesine hedefleme yapmaya çalışmak yerine kendi bölgenizdeki insanların satın alma alışkanlıklarına göz atın. Tüketici barometresi, bir ülkedeki insanların satın alma davranışları ve alışkanları hakkında kapsamlı bilgiler sunuyor. Böylelikle bu davranışlara göre kampanyanızı şekillendirebilir ve en verimli sonuçları elde edebilirsiniz.

Display Ölçütleri

Display

Google Ads üzerinde oluşturduğunuz display reklamların performansını değerlendirmek display ölçütleriyle artık çok daha kolay. Henüz detaylı ve kapsamlı sonuçlar üretmekten uzak olsa da bu ölçütler display reklamlarınızın genel durumunu incelemek için iyi bir araç. Eğer bu tür reklam ve pazarlama yöntemini kullanıyorsanız konuya giriş yapmak adına iyi bir seçenek olabilir.

Google Alışveriş Öngörüleri (Google Shopping Insights)

Google Shopping Insights

Tüm dünyaya yayıldığında bu araç rakipsiz olacak. Ama maalesef şu an ABD dışına çıkamamış durumda. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında en kapsamlı bilgileri veren bu araç, kategorilerdeki en popüler ürünler hakkında fikir veriyor. Google Shopping Insights, ilerleyen zamanlarda özellikle e-ticaret ile uğraşanlar için değerli bir dijital pazarlama aracı hâline gelecek.

Dijital Pazarlama Kampanyalarında Yardımcınız Olacak 5 Araç İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

cpm-nedir-ve-nasil-hesaplanir

CPM Nedir CPM, “Cost Per Mille” (Bin Gösterim Başına Maliyet) anlamına gelir ve dijital reklamcılıkta sıklıkla kullanılan bir ölçüm birimidir. Bu terim, reklamverenin bir reklamın bin kez görüntülenmesi için ödediği maliyeti ifade eder. CPM, reklamverenlerin reklam kampanyalarının kapsamını ve etkinliğini

Eren Kartav

Blog (2)

Hemen çıkma oranı, web sitenizin performansını artırmak ve ziyaretçi deneyimini iyileştirmek için kritik bir faktörlerden birisidir. Bu blogda hemen çıkma oranının ne olduğunu neden önemli olduğunu ve bu oranı düşürmek için uygulanabilecek stratejilere değindik. Ayrıca bu blogda, Google Analytics’te hemen

Fatih Gültekin

loader