Dijital Pazarlamanın Zirvesi: SEO

Dijital Pazarlamanın Zirvesi: SEO

SEO terimi ilk olarak 1997’de, web sitelerinin tasarım ve kodunu düzenleyerek arama motorlarında olumlu etkileşim (geri dönüşler) almasını sağlamak için kullanılmıştır. Dijital pazarlama oldukça geniş bir alan üzerine kurgulanmıştır. Kullanıcılar genellikle internet reklamcılığı olarak bir genelleme yapsa da iç dünyasının oldukça geniş olduğunu belirtmek isteriz. Dijital pazarlamanın en güçlü silahının neden SEO olduğunu merak ediyorsanız diğer stratejilerden farklarını ortaya çıkaralım.

YATIRIM

SEO adına siteniz için yaptığınız tüm ödemeler aslında bir reklam harcaması değil sitenizin otoritesini güçlendirmek için bir yatırımdır. Site sahiplerinin gider olarak düşündüğü bu ödeme aslında ilerleyen zamanlarda size fazlası ile geri dönüş sağlayacaktır. Uzun vadeli bir SEO stratejisi uygulamak tüm markaların için çok iyi sonuçlar ortaya çıkaracaktır. Dijital pazarlamada geri kalan tüm mecralar içerisinde organik geri dönüşü en yüksek olan mecra daima SEO olacaktır. Profesyonel SEO desteği almak, web sitenizin ve markanızın sorunlarının belirlenmesi ve performansının artırılması için kesinlikle en önemli kararlardan birisidir.

MALİYET

Tıklama, gösterim, sipariş başına maliyet oluşturan reklam seçenekleri bulunmasına rağmen SEO bunlardan tamamen farklı bir yapıda çalışmaktadır. Örneğin 2.000.00 TL ile oluşturduğunuz bir reklam kampanyası ile sitenize 10.000 üzerinde ziyaretçi sağladınız. Ardından kampanya bütçenizi bitirdiniz ve yeni bir kampanya için bütçe oluşturmanız gerekecek.
SEO çalışması ile 2.000.00 TL ile popülerlik kazanacağınız anahtar kelime üzerinden 1. Sıraya geldiğinizde herhangi bir bütçe bitmesi gibi bir durum söz konusu olamaz. Bu sayede SEO ile her zaman daha uzun süre ve daha fazla geri dönüş almayı başarırsınız. Markanızın bu yaklaşım ile kuracağı  dijital iletişim planı uzun süreli ve verimli olacaktır.

DOĞALLIK = GÜVENİLİRLİK
İnternet kullanıcılarının her geçen gün davranışlarını geliştirmesi ile artık hangi sitenin reklam vererek ilk sıralarda yer aldığını anlayabilmektedir. Bu nedenle doğal arama sonuçlarında yer alan sitelerin internet kullanıcılarına daha güvenilir geldiği de anketler sonucu doğrulanmıştır. Yaratıcı ve sonuç odaklı SEO stratejileri ile marka konumlandırmasını kurgulamak için Webtures’ten destek almanız, markanıza yeni nesil pazarlama dünyasında hedef kitleye ulaşma noktasında büyük bir değer sağlayacaktır.

Bir önceki yazımız olan SEO ve Dijital Pazarlamanın Gelişimi başlıklı makalemizde SEO İçerik Pazarlaması ve SEO ve Dijital Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

SEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.