Dijital Reklamcılığın Yeni Yüzü: SEO

Dijital Reklamcılığın Yeni Yüzü: SEO

Tüm Dünya’da reklam engelleme uygulamaları herkes tarafından kullanılmaya başlandı. Birçok marka buna önlem alabilmek için çeşitli stratejiler üretmeye ve büyük bütçeli kampanyalar hazırlamaya devam ediyor. Ancak bir sorun var! Tüketici dijital dünyada reklam görmekten, girdiği her sitede ‘Satın Al, Çekilişe Katıl, Hemen Sahip Ol!’ gibi reklam içerikleri bombardımanına yakalanmaktan yoruldu. Tam bu durum vuku bulmuşken;

PageFair ve Adobe‘un yayınladığı yeni rapor, reklam engellemek için tasarlanan yazılımların ulaştığı pazarın büyüklüğünü gözler önüne seriyor.

PageFair ve Adobe’ın yayınladığı rapordaki ilk dikkat çekici bilgi reklam engelleme yazılımlarının küresel olarak aylık 200 milyon aktif kullanıcıya ulaşmış olması. Ocak 2012’de bu sayının yaklaşık 50 milyon olduğunu belirtelim. 2010 ile 2013 yılları arasında yavaş bir ivmeyle büyüyen reklam engelleme yazılımları özellikle Ocak 2013’ten sonra büyük bir kırılma ile büyümeye başlamış. 2013’te yaklaşık 60 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip olan bu yazılımlar Haziran 2015’ten sonra aylık 200 milyon aktif kullanıcıya ulaşmış.

200 milyon toplam aylık kullanıcının 45 milyonunu ise ABD’deki kullanıcılar oluşturuyor. Toplam aktif kullanıcıların yaklaşık 4’te birine sahip olan ABD’de büyüme oranıyla dikkat çekiyor. Geçen yılın Haziran ayına göre kullanıcı sayısı yaklaşık yüzde 50 oranında artmış.

 

 Türkiye’de reklam engelleyen ortalama aylık kullanıcı sayısı 2.1 milyon

adblocker explorer

 

 Peki, markalar şimdi ne yapacak?

SEO ( Search Enginee Optimization)

Organik reklamcılığın en güçlü platformu olan SEO Arama Motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar. SEO’nun temel amacı, açılımı itibariyle “Arama Motoru Optimizasyonu” yani Arama Motorlarında üst sıralarda listelenmektir. Bu amaç da, sitelerde yer alan bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır. Markaların SEO pazarlama stratejileriyle tüketicilere birinci yoldan ulaşmasını sağlayan dijital iletişim stratejilerinin tümü doğrudan SEO ile alakalıdır.

Firmaların dijital dünyanın artan rekabet ortamında hedef kitlelerine ulaşabilmeleri için SEO çok büyük bir öneme sahiptir.

SEO, sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, doğal görünen yöntemler kullanarak ulaşma sanatıdır. Bu web popülerliği, beraberinde Google sıralama artışını da getirmektedir.

SEO İnternet reklamcılığının en prestijli ve getirisi yüksek pazarlama stratejisidir.

İnternetin en baskın gelir kanalı olsa da reklamları görmek istemeyen kullanıcıların sayısı dramatik ölçüde artıyor. SEO çalışması yapan markalar ise artık belirli bir süreci geçtikten sonra dijital platformlarda ciddi kazanımlar elde edebiliyor. SEO konusunda şüphesiz Türkiye’nin en büyük ajansı olan Webtures, arama motoru optimizasyonu ve dijital pazarlama stratejilerini güncel yaratıcı trendler ışığında harmanlayarak geliştirmeye ve yüzlerce markaya hizmet vermeye devam ediyor. 

Bir önceki yazımız olan Dijital Pazarlamada Hedef Kitlenin Önemi başlıklı makalemizde Hedef Kitle, Hedef Kitle Analizi ve Hedef Kitle Belirleme hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.