Dijital Stratejinin Temelleri: Ne, Neden ve Nasıl?

Dijital Stratejinin Temelleri: Ne, Neden ve Nasıl?

Daha fazla link inşası, daha fazla blog yazısı paylaşmak, daha fazla video yapmak… Bu aktiviteler maalesef strateji değil ve eğer siz stratejinizi doğru kuramazsanız ve sitenizi farklılaştıramazsanız kendinizi her zaman sizden önce başlamışları yakalamaya çalışıyor ya da daha iyi finanse edilmiş rekabetçilerin arkasında bulursunuz. Bunun olmaması için iyi bir stratejiye ihtiyacınız vardır.

Strateji nedir?

Strateji sizi başarıya götürecek aktivitelerin tümünü ne, neden ve nasıl soruları ile birleştiren yol haritasıdır.

Stratejiyi anlamak için Michal E. Porter’in yaklaşımını incelemek değişik ve güzel bir başlangıç olabilir. Biraz kimya bilgisi gerekiyor ama birçok önemli noktaya değiniyor.

Stratejinin ne olduğunu anlamak için Michal E. Porter kimyasal kıyaslamalardan elementler ve bileşikleri kullanıyor. Bileşik, iki ya da daha fazla elementin birleşiminden oluşuyor. Strateji konusunda, aktiviteler elementler ve strateji bileşikler oluyor. Bu da bize gösteriyor ki büyük işler yaratmak istiyorsak aktiviteler ile sınırlı kalmayıp bileşiklerden yani stratejilerden ilerlemeliyiz.

Bu yazıda sizin kendiniz için doğru dijital stratejiyi bulmanızı ve kendinize bir yol haritası belirlemenizi hedefliyoruz.

Ne?

  • Kafanızdaki stratejiyi kendinize en kısa ne şekilde anlatırsınız?(Az ve öz olmak çok önemli)
  • Kimi/neyi hedefliyorsunuz? Hedef kitleniz kim?
  • Kurmayı planladığınız stratejinin sizce artıları ve eksileri neler?
  • Aktiviteleriniz neler ve siz onları neye dönüştürmek istiyorsunuz? Kısacası bileşiğinizi tanımlayabiliyor musunuz? Stratejiniz için gerekli olan adımları kafanızda canlandırabiliyor musunuz?

Neden?

  • Neden o hedef kitleyi seçtiniz?
  • Neden bu stratejiyi uygulamak istiyorsunuz? Tutkunuz ne?
  • Seçtiğiniz strateji kurgusunun sıralamasını doğru yaptınız mı? Neden?

Nasıl?

  • Seçtiğiniz stratejiyi nasıl uygulayacaksınız? Ekibe ihtiyacınız var mı? Plan yapmanız gerekiyor mu? Bütçe planı oluşturacak mısınız?
  • Kurduğunuz stratejiyi nasıl geliştireceksiniz?
  • Dijital stratejinizi nasıl daha geniş kitlelere yayacaksınız ve sonuçlarını nasıl kontrol edeceksiniz?

Sorular üzerinde detaylıca düşününce siz de kafanızdaki dijital stratejinin nasıl şekillendiğini göreceksiniz!

Bir önceki yazımız olan Seo ve Fitness Arasındaki Benzerliklere Çok Şaşıracaksınız! başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (1)

  1. Herzamanki gibi kaliteli özenle yazılmış ve zevkle okuduğum bir yazı oldu, ellerinize emeğinize sağlık!

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.