Dijitalin Gücü Adına!

Dijitalin Gücü Adına!

Yeniliklerle dolu ve gelişen teknolojilerle şekillenen dijital bir çağda yaşıyoruz. Her geçen gün bir tuğla daha ekleyip, dijital inşaamızı güçlendiriyoruz. Bu konuda en büyük itici güç ise sosyal medya. Markaların bütünleşik pazarlama iletişiminde artık en büyük pastayı dijital pazarlama alıyor.

Bireysel olarak hayatımızın hiç bir döneminde böylesi hızlı bir değişime tanık olmadık. Bu hıza ayak uydurmak konusunda, bazen ne aldığımız eğitim ne de mesleki tecrübemiz yeterli gelmiyor. Araştırmak, okumak, yakın takipte olmak, tüm bunlara yetişecek gücü ve zamanı bulmak zorundayız. Dijital çağı takip etmek günden güne zorlaşıyor. Markalar bu zorlu süreçte doğal pazarlama tekniklerini kullanarak bambaşka iletişim yöntemleri yaratmak zorunda.

Günümüzde insanlar doğru mesajlar veren, benimseyebildikleri ürünlere – markalara ilgi gösteriyor ve duygusal olarak bağlanıyor. Tüm bunları yaparken eğlenmek, bağlantı kurmak, memnun edilmek, coşkulu ve tutkulu olmak, oyalanmak, fikir almak, önemsenmek istiyorlar. Üstelik bunların hemen ve düzenli olmasını, yeniliklerle birlikte sunulmasını bekliyorlar. Bu bağlamda izleyici kitlesi ile iletişim kuramayan, duygusal bağ geliştiremeyen markalar hızlı bir tükenişin içine giriyor çünkü rakipler uyumuyor, önde olanı geçebilmek için sürekli çabalıyor. Farklılık sunabilen, insana yakın duran, iletişime önem veren ve bağ kurabilen markalar gücünü arttırıyor.

Tüm firmalar için dijital pazarlama çok önemli olsa da, özellikle kısıtlı zaman ve kaynağa sahip küçük işletmeler için karmaşık ve zorlayıcı olabiliyor. Şirketinizi diğerlerinden farklılaştırarak ve dijital iletişim stratejisi oluşturarak başlayabilirsiniz. Daha sonra hedef kitlenizin beklentileri ve ihtiyaçları üzerine düşünmeniz gerekir. Bir sonraki adımda ise tüketiciler ve onların problemlerine yönelik, hedef kitlenin okumak isteyeceği, rahat anlayabileceği bir dil ile faydalı içerikler üretmelisiniz.

Kurumlar ve markalar hızla dijitalleşiyor, sosyal medyanın gücünü kullanarak daha yakın, daha bağlı olmak – bu bağı korumak ve hep bir fazlası için çabalıyorlar. Bu konuda verilen her emek takdir edilmeli. Gücünü teknolojiden alan her kavram onunla birlikte gelişiyor ve geleceği şekillendiriyor.  Planlanabilir, ölçülebilir ve öngörülebilir değerler daha bir önem kazanıyor.Markaların rekabet avantajını geliştirmek ve sürdürmek konusunda sosyal medya mecralarının doğru anahtarlar sunuyor olması bir çözüm noktası. Doğru yönlendirme ile sınırların ortadan kaldırıldığı, hızlı bilgi akışının sağlandığı, doğru yönlendirmenin yapılabildiği bu mecralar, fırsatları da peşinden sürüklüyor. Çünkü içinde insan, iletişim, erişim ve etkileşim olanağı var.

Dijitalleştiremediklerimizden misiniz?

Bu açıdan dijital dünyada bireysel olarak insanların başardıklarını markanız için gerçekleştiremediğimizde bir mum gibi zamanla tükeniyorsunuz. Dijital bir güç, bu güçte iletişim bağı ise esas. Bağın ölçüsü her ne kadar sayılarla ifade edilse bile duygularla destekleniyor. Sayıların üzerinde gidildiğinde bir noktada tökezlemek mümkün, oysa kurduğunuz duygusal bağlar düşüşe geçtiğiniz anda size destek vererek ve bir sonraki adımınızı güçlendirir.

Böyle bir dünyaya adım atmakta, sosyal medyanın gücünü arkanıza almakta geç kalmayın. Müşterilerinizle aranıza koyduğunuz her mesafe günümüzde iletişim adına bir engel taşır. Eğer insanları dinlemek – düşüncelerini öğrenmek için zamanınızın olmadığını, yatırımlarınıza geri dönüş alamadığınızı, tam bir denetime sahip olamadığınızı söylüyorsanız tüm bunları tekrar bir gözden geçirmekle işe başlayın. Herkesin anı konuştuğu, yarını planladığı ve geleceği öngörebilme çabasına girdiği çağımızda, günü kurtarma peşinde koşmak size kocaman bir vazgeçişin ilk adımını attırmasın.

 

 

 

Bir önceki yazımız olan Neden SEO Kampanyası Yapmalısınız? başlıklı makalemizde Dijital Marka Yönetimi ve SEO'nun Önemi hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital PazarlamaSEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.