Dönüşümlerinizi Arttıracak 5 Muhteşem Google Adwords Optimizasyonu

Webtures

Dijital Pazarlama

Dönüşümlerinizi Arttıracak 5 Muhteşem Google Adwords Optimizasyonu

Her işletmenin dijital sektöre girmek istemesindeki amaç pazarladığı ürün ya da hizmetin satışını arttırmak ve satış hacmini büyütmektir. Dünya’nın en büyük ve en çok kullanılan arama motoru olan Google’ın Adwords platformu bu alanda en çok tercih edilen pazarlama alanıdır.

Google Adwords’te ise işletmelerin en büyük amacı dönüşümlerini yani satışları artırırken, bir yandan da bunun için ödediği reklam tutarlarını düşürebilmektir.

Dönüşümü sadece satılan ürün ile değerlendirmek doğru olmaz. Hizmet satan firmalar için telefonla arama, form doldurma, ya da mobil uygulamalarını indirmeyi de dönüşüm olarak değerlendirebiliriz.

Peki bu dönüşümleri arttırırken aynı zamanda maliyet/dönüşüm, yani tek bir dönüşüm için ödediğiniz tutarı düşürmenin yolları nelerdir?

Kalite Puanlarınızı Yükseltin

Kalite puanı, seçtiğiniz anahtar kelimeler için belirlenen ve birçok bileşenden oluşan Adwords’ün en fazla üstünde durduğu konulardan birisidir. Kalite puanlarınız yüksek olursa, tıklama başı maliyetleriniz düşer ve dönüşümlerin maliyetini düşürmüş olursunuz.

Kalite puanlarınızı yükseltebilmeniz için doğru kurgulanmış bir kampanya yapısı, ilgili anahtar kelimelerin bir araya toplanması, reklam metinlerinin anahtar kelimelere uyumlu yazılması, reklam açılış sayfasının reklamla&anahtar kelimelerle ilgili olması ve tıklama başı maliyetinizin çok düşük olmamasına bağlıdır.

Negatif ve Çapraz Negatif Anahtar Kelime

Adwords arama ağı kampanyalarında en büyük sorunlardan biri ilgisiz aramalar ile reklamlarınızın tetiklenip, bütçenizin gereksiz harcanmasıdır. Bunun önüne geçebilmek için kampanya kurulumunda gerekli araçları kullanarak, anahtar kelimeniz ile ilgisiz arama sonuçlarını belirlemeniz ve bunları negatif anahtar kelime olarak belirlemeniz gerekmektedir. Ayrıca eğer reklam gruplarınız, birbirinde geçen anahtar kelimelerin bir kısmını kapsıyor ise, kapsanan kısmın her arama sorgusunda tetiklenmemesi için çapraz negatif anahtar kelime eşlemesi yapmalısınız.

Görüntülü Reklamlarda Negatif Yerleşim

Aynı arama ağı reklamlarında olduğu gibi, görüntülü reklam ağında da bütçeyi etkileyen en büyük sorunların başında görsel reklamlarınızın sizinle alakasız sitelerde gözükmesi gelir.

İşletmenizle alakası olmayan ve hedef kitlenizde bulunmayan (oyun, mp3, video) gibi sitelerin kampanya kurulumunda belirlenerek negatif olarak eklenmesi maliyetlerinizi düşürecek ve daha ilgili yerlerde reklamlarınızın gözükmesini sağlayarak dönüşümlerinizi artıracaktır. Ayrıca çoğu mobil uygulamada reklamlar insanların yanlışlıkla tıklaması üzerine kurgulanmıştır. Bu yüzden çok önemli web sitelerinin uygulamaları dışında tüm mobil uygulamaları da negatif olarak eklemeniz aynı etkiyi yaratacaktır.

Ürün Listeleme Reklamlarında Tek Ürün Grubu Hedefi

Merchant Centre, yani ürün listeleme reklamları e-ticaret sitelerinin en fazla dönüşüm aldığı ve bu yüzden en önemli reklam alanıdır.

Hesap yöneticileri genellikle bu yapının kurulumunda tüm ürünleri kapsayan bir reklam grubu açarak reklamları bu şekilde yönetirler.

Oysa yapılması gereken, marka veya kategori bazında ürünleri sınıflandırıp bunları ayrı ayrı reklama çıkmaktır. Tek bir “tüm ürünler” reklam grubuyla, hangi kategorinin ya da hangi markanın ne kadar başarılı olduğunu ölçümleyemez ve başarısız olanları eleyemezsiniz.

Her bir marka veya kategoriye ayrı teklif verdiğiniz reklam grubu oluşturursanız performansınızı ölçebilecek ve doğru hamlelerle maliyetinizi düşürerek dönüşümlerinizi arttırabileceksiniz.

Açık Arttırma Bilgileri Bölümünü Kullanma

Reklamınızın ilk 3 sırada olması, satışınızın diğer reklamlara göre %60-70 aralığında daha fazla olması anlamına gelmektedir. Aynı arama motoru optimizasyonunda olduğu gibi önemli olan şey bu sıralamaya girdikten sonra doğru hamlelerle yerinizi koruyabilmenizdir.

Açık Arttırma Bilgileri raporunda, sizin anahtar kelimelerinizde birebir rakibiniz olan firmalar ile sizin Google reklam sonuçlarındaki gösterim payınız, sayfanın üst kısmında kalma oranınız ve rakiplerle çakışma oranlarınız gösterilmektedir.

Buradan incelemeler yaparak eğer gösterim payındaki ya da sayfanın üst kısmı konumundaki oranınız azalırsa, hemen müdahele etmeniz ve reklamlarınızın konumunu korumanız gerekmektedir.

Bu sayede daha fazla ilk 3 sırada gözükecek ve dönüşümlerinizi arttırabileceksiniz.

Yorumları Oku (1)

  1. Serhat Yazıcı

    Merhaba;

    Reklamını yaptığım bir ürünle alakalı günlük 7-10 arası satış yaparken google tarafından hesabım 3 günlük fatura incelemesine alındı. Haliyle reklamlarım da durduruldu. Bu süreçten sonra şuan satış olarak 0 durumuna düşmüş durumdayım. Tbm ve anahtar kelimelerle alakalı herhangi bir oynama yapmadım. İşin aslı tıklama da geliyor ama satışa dönüşmüyor. Ama aynı ürünle alakalı bir başka yayıncılar güncel şekilde satış yapmak da. Bu durumu neye bağlayabiliriz. Fikirleriniz benim için önemli.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.