Dropshipping Nedir? | Stoksuz Satış Nedir?

Bir çeşit perakende icra yöntemi olarak bilinen dropshipping stoksuz satış, satılan ürünlerin stoklanmadan sipariş üzerine üçüncü bir taraftan yani bir sağlayıcıdan temin edilmesi ve direkt olarak satın alınan ürünün müşteriye gönderilmesi işlemidir.

E-ticaretin yaygınlaşması ile birlikte sıklıkla karşımıza çıkan dropshipping stoksuz satış nedir sorusu, günümüzde en çok konuşulan konular arasındadır. Her geçen gün daha çok rağbet gören bu satış yöntemi, fiziksel mağazacılık yöntemi ile karşılaştırıldığında çok daha düşük maliyetlidir.

Çok daha düşük maliyetler ile satış işine başlanmasına olanak sağlayan dropshipping stoksuz satış, aynı zamanda iş yükünü da minimum seviyeye indirir.

Dropshipping Stoksuz Satış Yönteminin Çalışma Prensibi Nasıldır?

Gün be gün daha da popüler hale gelen dropshipping stoksuz satış yöntemi, girişimciler açısından çok daha ideal koşullarına sahiptir. Diğer satış yöntemlerine oranla daha az riskli bir yöntem olan dropping stoksuz satış, hem idari konuda hem de mali açıdan çok daha esnektir.

Stok yapmadan satış olanağı sunan bu yöntemde, siparişlerin yetiştirilmesi derdi de olmaz. Sipariş edilen ürünler üçüncü taraf bir destekleyici firmadan satın alınarak, doğrudan müşteriye yönlendirilir.

Herhangi bir ana mal olmadan satış yapma işlemini gerçekleştirme olarak bilinen dropshipping stoksuz satış yönteminde, herhangi bir sipariş olmadığı sürece, ürün alımı gerçekleşmez. Stok ve depo gibi faaliyetlere yer olmayan bu yöntemde, sadece mevcut siparişler eşliğinde satın alma işlemi gerçekleştirilir.

İki farklı şekilde çalışan dropshipping yönteminde işlemler şu şekilde gerçekleştirilir:

  • Satılması planlanan ürünler ya firmanın kendi e-ticaret sitesine ya da farklı bir e-ticaret platformuna girilir. Bu süreçte veriler isteğe bağlı olarak XML kullanılarak ya da manuel sisteme işlenir. Müşteriler satın alacakları ürünleri bu tür platformlarda hesaplarında yer alan sepetlerine toplar ve ödemesini yaparak satın alma işlemini tamamlar. Ardından satın alınan ürünler e ticaret firması tarafından başka bir tedarikçi firmaya sipariş edilir ve ödemesi yapılır. Son olarak tedarikçi firma doğrudan ürünü müşteriye kargolar.
  • Diğer bir dropshipping stoksuz satış yönteminde ise yine satılacak ürünler firmanın kendi web sitesine ya da bir e-ticaret platformuna eklenir. Müşteriler bu ürünleri sepetine ekler ve ödemesini yapar. Bunun üzerine firma ürünü üçüncü bir firmadan tedarik eder ve kendisi müşterisine postalama işlemini gerçekleştirir.

Birçok avantajı nedeniyle bu satış yöntemi ticarete yeni atılacaklar için en ideal sistemdir. Herhangi bir fiziksel mağaza ihtiyacının olmaması ve stoklama gibi maliyetlerin oluşmaması nedeniyle, oldukça pratik ve düşük maliyetlidir. Yapılması gereken tek şey, müşteri kazanmak ve sipariş almaktır.

Dropshipping Stoksuz Satış Yönteminin Avantajları Nelerdir?

Son yılların en çok tercih edilen satış yöntemi olarak karşımıza çıkan dropshipping stoksuz satış yönteminin firmalara sağladığı çok sayıda avantajı vardır. Bunların başında ise;

  • Kolay bir başlangıç imkanı sunması,
  • Stok maliyetleri olmadığı için ürün satışlarının kolaylıkla ölçeklenebilmesi,
  • Deneyim zorunluluğunun olmaması,
  • Yer ve zamandan tasarruf edilmesini sağlaması,
  • Mağaza açma ve ürün stoğu gibi zorlu aşamaların olmaması,
  • Ürünlerin satış ve pazarlama işlemlerine odaklanmanın yeterli olması,
  • İş gücüne ihtiyaç olmaması,
  • Düşük sermaye ile ticarete başlanabilmesi,
  • İş büyüse de maliyetin artış göstermemesi,
  • Ticari işlemlerle ilgili kararlarda girişimcinin kendi kurallarına göre hareket edebilmesi, şeklindedir.

Dropshipping Stoksuz Satış Yönteminin Dezavantajları Nelerdir?

Dropshipping stoksuz satış yönteminde tedarikçinin önemi büyüktür. Şayet tedarikçi olarak belirlenen üçüncü firmanın çalışmasında aksaklıklar olursa, müşterilerle sürekli sıkıntı yaşanır. Bu nedenle tedarikçi firmanın özenle seçilmesi gerekir.

Ayrıca stoklama işlemine yer olmayan bu satış yönteminde, e-ticaret firması ürünleri yakından tanımada zorluk çekebilir. Bu da ürün pazarlamasını ve satışını kötü etkiler. Bu nedenle ne kadar kolay ve risksiz bir yöntem olarak görünse de, dropshipping öncesinde piyasanın ve ürünlerin en iyi şekilde araştırılması gerekir.

Dropshipping Stoksuz Satış Daha Çok Kimler İçin Uygundur?

Dropshipping stoksuz satış daha çok internet üzerinden satış yapmak isteyen kişiler için idealdir. Eğer girişimcinin fiziksel bir mağazası yoksa ve böyle bir mağaza için yeterli sermaye ayırmak istemiyorsa, dropshipping yöntemini tercih edebilir.

Bu sayede kişi bir tedarikçi firma ile çalışarak kendisine kazanç sağlar. Eğer ürünlerin tedariki için yurtdışındaki bir firmadan destek alınacak ise, muhakkak gümrük koşulları iyi araştırılmalıdır.

 

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.