E-Posta İle Pazarlama Hakkında İpuçları

E-Posta İle Pazarlama Hakkında İpuçları

E-posta ile pazarlama, özellikle günümüz e-ticaret siteleri tarafından hayli rağbet gören bir iletişim kanalı olarak nitelendirilebilir. Sanal mağazalara üye olan veya e-posta bültenlerine kayıtlarını gerçekleştiren kullanıcılara reklam içerikli e-postaların gönderilmesi şeklinde gerçekleştirilen bu pazarlama yöntemi için “oldies but goldies”, yani eski ama iyi bir pazarlama taktiği de pekala denilebilir. Neticede günlük internet kullanıcılarının hemen hemen tamamı e-posta adresini düzenli olarak kontrol eder. Gelen kutusunda ciddi bir indirimi haber veren e-postayı görmek hem kullanıcı için, hem de alışveriş sitesi sahipleri için fayda sağlayabilir.

E-posta gönderimi nasıl yapılır?
Günümüzde bunun bir çok yöntemi var. Kurumsal siteler tarafından da tercih edilen en mantıklı yol, kuşkusuz bu hizmeti sağlayan sitelerden servis almak yönündedir. Mailchimp, Campaign Monitor, Constant Contact, iContact ve AWeber bu meyanda uzun süredir hizmet veren kaliteli ve güvenilir yabancı firmalar arasında yer alıyor. Bu adreslere kayıt olduktan ve e-posta gönderimi yapacağınız hesap sayısına uygun paketler satın aldıktan sonra e-posta gönderimi yapmaya başlayabilir, detaylı istatistiklerle e-postalarınızın okunabilirliğini ölçebilirsiniz.

Dikkat edilmesi gerekenler
Bir e-postayı okuyup okumamaya bizi iten en önemli şey nedir? Kuşkusuz başlık! Tamam büyük harflerle yazılmış, “HEMEN TIKLA-SAKIN KAÇIRMA-BÜYÜK İNDİRİM” şeklinde metinlerle süslenmiş, bol ünlem işareti kullanılmış başlıklar kullanıcıda gelen e-postanın spam olduğuna dair kuvvetli bir izlenim uyandıracaktır. Bundan kaçınmak için her zaman kurumsal bir üslup kullanmak, yazım ve imlâ kurallarına riayet etmek ve mutlaka özen göstermek tercih edilebilir. E-posta içeriğinde de kullanıcı için e-posta gönderiminden ayrılma opsiyonu verilmeli, aynı zamanda kişileri yanıltıcı ve kandırmaya yönelik metinler kullanılmamalıdır. Başlık ile içerik arasındaki bağı zedelemeden e-posta pazarlamayı devam ettirdiğiniz takdirde, geri dönüşüm oranını arttırabilmeniz pekala mümkündür.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.