E-posta Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler

İlyas Alçok

Dijital Pazarlama

E-posta Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-posta pazarlama web sitenizin üyelerine doğrudan ulaşabileceğiniz bir dijital kanal olması bakımından son derece önemlidir. Satın alma yapsın ya da yapmasın, sitenize üye olmuş birinin sitenizi tekrar ziyaret etmesinin ve satış gerçekleştirmesinin diğer potansiyel müşterilere nazaran daha yüksek olduğu söylenebilir.

Bu yüzden üyelerinize e-posta gönderirken, bu girişimi satışa dönüştürecek şekilde bir yol izlemeniz gerekir.

3 Adımda Doğru E-posta Pazarlama Nasıl Yapılır?

E-posta pazarlama tasarımdan gönderim zamanına kadar farklı aşamaların bulunduğu bir  süreçtir.

Ne için e-mail gönderimi yapacağınız, tasarımda hangi CTA’i kullanacağınız, maili kimlere yollayacağınız, saat kaçta göndereceğiniz ve daha pek çok şey e-posta pazarlamanın başarıya ulaşmasını etkileyen faktörler arasında yer alır.

Doğru ve etkili bir e-posta pazarlama için dikkat etmeniz gereken en temel noktalar ise şunlardır:

Spam’a düşmeyin!

Öncelikle maillerinizin görünür olması gerekir. Bunun için de ilk şart spam kutusuna düşmemektir. Peki bir e-posta’nın spam kutusuna düşmemesi için nelere dikkat edilmelidir?

  • E-posta’nız  sadece görselden oluşmasın! E-postanızda text’lere yer verirseniz, mailin spam kabul edilme olasılığı düşecektir.
  • E-postanızdaki görsel boyutunun 150-200 KB’yi geçmemesine özen gösterin.
  • Yazı tipi olarak genel kabul görmüş font’ları tercih edin.
  • E-posta’da ekli dosyaya yer vermeyin.
  • Bazı spam kabul edilebilecek +18 kelimeleri kullanmamaya dikkat edin.
  • “Listeden Ayrıl” seçeneğini görünür yapın ve bir üyeniz e-posta üyeliğinden ayrılmak istediğinde ona bir daha mail atmamaya özen gösterin.
  • “To/kime” bölümüne sadece bir mail adresi yazın.
  • Subject bölümünde tamamen büyük harften oluşan ve çok uzun metinler kullanmayın.

Bu liste çoğaltılabilir. Ama hazırladığınız mail’in spam olarak algılanmaması için başlangıçta bu unsurlara dikkat etmeniz yeterli olacaktır.

Açıl, e-posta açıl!

Keşke e-postaları üyelerinize açtırmak bu kadar kolay olsa. Ama maalesef değil. Bunu başarabilmek için her gün gelen onlarca mail arasından sıyrılıp e-postanızı okutmak için çeşitli yöntemler uygulamanız gerekiyor. Dilerseniz bunları da liste halinde özetleyelim:

  • Subject’iniz (mail başlığını) olabildiğince kısa olsun.
  • E-posta’yı tüm üyelerinize değil, o maile ait hedef kitlenize gönderin.
  • Yaratıcı subject oluşturun.
  • Kampanya ne ise subject’te doğrudan onu bildirin.
  • Düzenli aralıklarla e-mail atın.
  • Hafta ya da gün içerisinde rahatsızlık verecek derecede e-posta gönderiminde bulunmayın.

Şimdi “tıklatma” zamanı

E-postanız bu kademeye kadar geldiyse çok şanslısınız demektir. Amaca ulaşmanıza bir “tık” kadar uzaktasınız artık. Bundan sonrası tamamen kullanıcının ihtiyacına, istek ve ilgi alanlarına hitap edebilmeye bağlı. Bunun için de:

  • E-postalarınızı mümkün olduğunca kişiselleştirin.
  • Daha önce sitenizden alışveriş yapmış üyelerin ilgi alanlarını tespit ederek ona özel teklifler sunun.
  • E-posta üyelerinizin ihtiyaçlarına uygun kampanyalar oluşturun.
  • Doğum günü gibi özel günler için indirim çekleri verin.
  • E-posta tasarımınızın sade, dikkat çekici ve mesajı kolayca verebilen özellikte olmasına dikkat edin.

 

Yorumları Oku (1)

  1. Nezaket

    Merhabalar,

    Bu bilgilendirici yazı için çok teşekkür ederim. Pazarlama konusunun giderek dijitalleştiği dönemde bireysel ve kurumsal anlamda oldukça bilgi verici olmuş.

    Bilgilendirme, uyarı veya hatırlatma amaçlı giden e-postaların etki alanının azalması çok büyük bir sorun oluyor. Özellikle bireysel olarak dokunmak istediğiniz hedef kitleniz var ise Doğru E-posta Pazarlama Nasıl Yapılır diye düşünüp duruyorsunuz.

    Yazıların devamını bekliyor olacağız.

    Sevgiler,

    Nezaket,

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.