E-Ticaret Danışmanı

webtures_blog_banner

Son yıllarda hem ülkemizde hem de dünya genelinde büyük bir gelişme gösteren e-ticaret, çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Çok sayıda avantajı ile dikkatleri üzerine çeken bu sektör, özellikle ticarete adım atmayı düşünen yeni girişimciler için oldukça cezbedicidir.

Fiziksel olarak var olan bir mağaza yerine dijital ortamda satış yapmayı tercih eden kişiler, doğru pazarlama stratejileri ile hem zamandan tasarruf eder, hem de çok daha yüksek verimlilik göstererek büyük kazanç elde eder. Bununla birlikte gerçekleştirilen faaliyetlerin hatalı olması ve başarısız çözümlerin üretilmesi maddi kayıplara neden olur ve istenen sonuçların elde edilmesini imkansız hale getirir. Bu nedenle e-ticaret hizmeti veren firmalar ancak  seo danışmanlık desteği ve güçlü bir marka haline gelebilir. Bu alanda kendini geliştiren ve uzmanlık edinen bir e-ticaret danışmanından destek alınması oldukça önemlidir.

E-Ticaret danışmanı

Eticaret danışmanı tarafından yönlendirilen bir markanın satış faaliyetleri iyileşir. Çünkü bu amaçla düzenli olarak tanıtım ve reklam faaliyetleri ve pazarlama stratejileri gerçekleştirilir. Ayrıca danışmanın tavsiyeleri ile web optimizasyon çözümleri üretilir.

E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

Bir e-ticaret firmasının operasyonel ve teknolojik ihtiyaçlarını belirleyen e-ticaret danışmanı, firmanın sunduğu ürünleri ya da hizmeti en iyi şekilde hedef kitleye ulaştırır ve firmanın güçlü bir marka olması adına birçok faaliyet yürütür. E-ticaret danışmanlığı yapan uzmanların gösterdiği faaliyetlerin başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Markanın online platformlarda gösterdiği başarıyı ölçer.
  • Pazarlama stratejilerini belirler ve iş planını iyileştirmek amacıyla düşük maliyetli yaklaşımlar için ideal çözümler üretir.
  • Çevrimiçi müşteri hizmetleri konusunda gerekli olan unsurları bir araya getirir ve ihtiyaçları en iyi şekilde karşılamak için uygun yazılım sisteminin tasarlanmasına yardımcı olur.
  • Online satışların takibini yapar ve satışlardaki değişikliklerin raporlanmasını sağlar.
  • SEO ve SEM çalışmalarını gerçekleştirir. Markanın arama motoru sonuçlarındaki sıralamasını düzenli olarak kontrol eder ve gerçekleştirilen reklam kampanyalarının sonuçlarını analiz eder.
  • Düzenli olarak gerçekleştirilen satışları raporlar, sıralamaları denetler, müşteri yorumlarını inceler ve markanın dijital alandaki rekabet durumunu analiz eder.
  • Hedef kitlenin web sitesine erişiminin genel olarak hangi araçlarla sağladığını kontrol eder.
  • Siparişleri yönetir, marka performansını ölçer ve müşteri memnuniyetini takip eder. Bunların her birini hızlı ve başarılı şekilde yapabilmek için uygun sistemler tasarlar.
  • Markanın online itibarını geliştirmek için düzenli çalışmalar yapar.
  • Marka görünümü iyileştirmek için grafik tasarım ve içerik üretim çalışmalarını planlar.
  • Pazarlama faaliyetlerinde desteği olan diğer departmanlar ile işbirliği içerisinde çalışır.

Bütün bu işlemlerin en iyi şekilde yapılması için alanında uzmanlaşmış bir e-ticaret danışmanından destek almak gerekir. Böylece e-ticaret danışmanlığı hizmeti veren firmaların düzenli olarak gerçekleştirdiği çalışmalar sayesinde, firmanın büyümesi ve güçlü bir marka haline gelmesi sağlanır.

E-Ticaret Danışmanı Ne İş Yapar?

E-Ticaret danışmanı
E-ticaret için gerçekleştirilen çalışmalar kolay gibi görünmesine rağmen, aslında oldukça kapsamlı ve zahmetli bir süreçtir. Bu nedenle iyi bir iş planı ile en doğru pazarlama stratejilerinin uygulanması gerekir. Bu noktada e-ticaret danışmanları oldukça yardımcı olur ve yapılması gereken bütün işlemleri marka adına gerçekleştirir.

E-ticaret girişimi için e-ticaret danışmanına ihtiyaç büyüktür. Bu sayede doğru bir yönlendirme ile başarılı projelerin oluşturulması sağlanır. E-ticaret danışmanı öncelikle e-ticaret firması için ideal bir sistem ve tasarım seçimi yapılmasına yardımcı olur. Günümüzde e-ticaret sistemi olarak pek çok alternatif mevcuttur ve bunların birçoğunda hazır kurulum imkanı vardır.

Bir sonraki adımda ise e-ticaret sitesinin genel yapısının belirlenmesi süreci vardır. Satılan ürün ya da hizmete bağlı olarak sitenin dizayn edilmesi gerekir. Ayrıca web sitesi basit bir arayüze sahip olmalıdır. Bu sayede sitede gezinme, ürün siparişi ve ödeme işlemleri kolaylıkla gerçekleştirilir. SEO ve SEM çalışmalarıyla da web sitesinin bilinirliği arttırılır.

Sosyal medya yönetimi de en önemli konulardan biridir. Özellikle son yıllarda Instagram ve Pinterest gibi platformlardaki trafik yoğunluğu e-ticaret firmaları için büyük bir avantaj oluşturur. Bu tür platformlar üzerinden yapılan reklam çalışmaları hedef kitleye erişimi kolaylaştırır.

Bunların yanı sıra pazaryeri entegrasyonları ve satış gibi konularda ölçeklendirme ve raporlama işlemlerini gerçekleştiren danışmanlar, markanın sürekli kendini yenilemesine ve her daim odak noktası haline gelmesine yardımcı olur.

E-Ticaret Danışmanı Nasıl Olunur?

Herhangi bir üniversiteden mezun olmadan da e-ticaret danışmanı olmak mümkündür. Bazı şirketler ise hem resmi bir eğitim mecburiyeti ararken, hem de çeşitli eğitim programlarından sertifika şartı öne sürer.

Şayet kişi iletişim ve yaratıcılık gibi konularda kendine güveniyorsa, belirli akademiler tarafından sunulan e-ticaret sertifika programlara katılabilir ve bu alanda meslek sahibi olabilir. Eğitim sürecinde edinilmesi gereken nitelikler ise şu şekilde sıralanabilir:

  • İnteraktif pazarlama stratejileriyle ilgili detaylı bilgi sahibi olmak gerekir.
  • Google Analytics gibi e-ticaret firmasının web sitesi performansını ölçen araçları kullanmayı bilmek önemlidir.
  • E-ticaret danışmanının ekip çalışması konusunda yetkin olması ve kontrolü en iyi şekilde sağlaması gerekir.
  • Analitik düşünebilme ve kriz anlarında anlık karar alabilme becerisine sahip olmalıdır.
  • Kısa sürede anlık çözümler üretebilmelidir.
  • Eleştiri yapabilmeli ve gerekli gördüğünde sistemlerinde revize yapabilmelidir.
  • Çok sayıda iş söz konusu olduğunda öncelikleri doğru belirlemeli ve organizasyonu en iyi şekilde kurmalıdır.

E-Ticaret Danışmanlık Ajansı Ne İş Yapar?

Son yıllarda e-ticaret hizmeti veren firmalar ve e-ticaret danışmanlık ajanslarının sayısı büyük artış göstermiştir. Bunun en büyük nedeni ise e-ticaret firmalarının doğru stratejilerle hareket edebilmesi için uzman desteğine ihtiyaç duymalarıdır. Bu tür ajanslarda çalışan e-ticaret danışmanları geniş bir bilgi birikimine sahiptir. Ayrıca yılların verdiği deneyimle markaları mükemmel bir şekilde yönlendirir.

E-ticaret alanında profesyonel bir destek firmalar e-ticaret girişimleri için oldukça önemlidir. Güvenilir ve kaliteli bir e-ticaret danışmanlık ajansına başvurulması ve e-ticaret satış danışmanı desteği alınması başarılı çözümleri garanti eder. Böylece çok daha karlı, üretken ve rekabetçi bir markanın temelleri atılır.
E-Ticaret danışmanı

E-Ticaret Danışmanlık Ücretleri Ne Kadardır?

E-ticaret danışmanlık ücretleri e-ticaret danışmanlık şirketleri ve verilen hizmetin kapsamına bağlı olarak değişkenlik gösterir. Hizmet içeriğinde SEO ve SEM çalışmalarının yapılması, hedef kitlenin belirlenmesi, hedef kitleye uygun pazarlama stratejilerinin oluşturulması, satış analizinin yapılması, var olan hedeflerin belirlenmesi, web sitesinin kullanışlı bir sisteme sahip olması, site haritalarının düzenlenmesi, müşteri ilişkilerinin aktif olması, sosyal medya yönetiminin sağlanması gibi sayısız iş planı mevcuttur.

E-ticaret firması ne kadar çok konuda e-ticaret danışmanlığı desteği alıyorsa, danışmanlık ücretleri o kadar yüksek olur. Bununla birlikte çok daha profesyonel bir hizmet söz konusu olduğu için markanın güçlenmesi ve satışlarının artması sağlanır. Bu da e-ticaret sitenin bilinirliğinin artmasına ve yüksek kazancın elde edilmesine yardımcı olur.

E-Ticaret Danışmanı İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

Blog (2)

Hemen çıkma oranı, web sitenizin performansını artırmak ve ziyaretçi deneyimini iyileştirmek için kritik bir faktörlerden birisidir. Bu blogda hemen çıkma oranının ne olduğunu neden önemli olduğunu ve bu oranı düşürmek için uygulanabilecek stratejilere değindik. Ayrıca bu blogda, Google Analytics’te hemen

Fatih Gültekin

Blog 1

E-ticaret siteleri için domain seçimi, markanın çevrimiçi kimliğini belirler ve ilk izlenim açısından kritik bir öneme sahiptir. İyi bir domain, siteyi kolayca hatırlanır kılar ve potansiyel müşterilerin siteye erişimini kolaylaştırır. Ayrıca, doğru domain seçimi, arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından da

Gizem Sayan

loader