E-Ticaret Devlerine Karşı Küçük E-Ticaret Sitelerinin Avantajları

E-Ticaret Devlerine Karşı Küçük E-Ticaret Sitelerinin Avantajları

Evet onlarda teknoloji olabilir, bir ürünü sizden daha ucuza alabilmek için kaynakları olabilir veya sofistike kampanyalarla ilgiyi kendilerine çekebilirler fakat küçük işletme olmanın da birçok avantajı bulunuyor. Bu ‘’devler’’ çok büyük olduklarından refleksif değiller ve yine çok büyük olduklarından ‘kişiselleşemiyorlar’ yanikarakterlere, insanlara birebir etki edemiyorlar O bütçedeki bir siteyi döndürebilmek için herkese hitap etmek zorundalar, bu da satışın biraz tadını ve tuzunu azaltıyor, işlevsel hale getiriyor. Tüketicilerle daha kişisel boyutta, daha organik boyutlarda ilişkiler kurarak yeni bir çeşit avantaj yaratabilirsiniz bu devlere karşı. Bu yazıda da bunlardan bahsedeceğiz.

Türünün tek örneği ürünler ve kişiselleşmiş servisler

Birçok büyüke-ticaret firması, tüketicilere alışverişlerini kişiselleştirme imkanları sunuyor ve insanlara kendi ihtiyaçlarına yönelik bültenler oluşturarak bağlar kurmaya çalışıyor. Fakat bunu en verimli şekilde gerçekleştirenler aslında küçük işletmeler. Büyük işletmeler ancak satılacak, satılması kesin gözüyle bakılan ürünü kendi bünyesine alır. Bir kişinin veya birkaç kişinin alacağı değil, en az 10.000 kişinin almak isteyeceği bir ürünü bünyesine katabilir. Siz ise sadece birkaç kişiye hitap eden ama gerçekten o kitlenin ihtiyaç duyduğu bir ürün satabilirsiniz. Her kullanıcıya özel, sadece o kullanıcıyı ilgilendiren eşyalar dahi olabilir bunlar. Bu sizin kar stratejilerinize bağlı.

Küçük bir işletme olmanın başka bir avantajlı yanı da, tüketiciler ile birebir diyalog kurabilirsiniz. Birebir dinleyebilir, onlarla kişisel boyutta ilgilenebilirsiniz. O devler bunu yapıyor mu? Bazen, evet, e-mail yoluyla ve kurumsal bir dille. Kişilerin ani ihtiyaçları ve zevklerini tamamen kendilerine özel hale getirmeleri için büyük firmalar olanak sunamıyor çünkü korudukları ve korumak zorunda oldukları işlevsellik insanı bir varlık gibi değil robotsu olmalarına neden oluyor.

Şuraya bakalım, bu site bir pasta yapma servisinin sitesi. Partiler için, çocuk partileri için pasta yapıyorlar. Çocuklar örneğin pastanın üzerinde domatesten pelerini olan batman mi istediler? Sorun değil. Hemen kişinin bu özel isteiğine karşılık verebiliyor bu firma. Bir davetiye mi var? Kendi istediğiniz pastayı hayal edin, birebir ustayla telefonda konuşun veya siteden iletişim kurum, size hem yapılsın hem de davetiyenize getirilsin.

e-ticaret-devlerine-karsi-kucuk-e-ticaret-sitelerinin-avantajlari

Bir başka site örneğine bakalım, Kate Pixley diye bir tasarımcının sitesi. El yapımı bebek eşyaları ve yataklar yapıyor. Tamamen kendi zevkiyle oluşturduğu, satma kaygısı taşımayan böylece içine birazcıkdaha fazla ruh üflenmiş bebek eşyaları üretmesine, çok büyük boyutta bir işletme olmaması yardımcı oluyor. Bu yüzden de piyasada bulunamayacak stilde ve ‘karakter’ sahibi ürünler için tüketiciler bu siteyi tercih ediyor:

e-ticaret-devlerine-karsi-kucuk-e-ticaret-sitelerinin-avantajlari

Müşteriyi birebir dinleyerek, onun aklındaki canlandırmasına ve gerçekleştirmesi için diyaloglarda bulunarak Kate Pixley, tam da müşterisinin istediği tasarımda modeli onlara hazırlıyor. Çocukların gereksinimlerine tam olarak karşılık verebiliyor her tasarımında, her ne kadar farklı olursa olsun o isteğe yanıt olarak tasarımlarıyla müşteriyi tatmin ediyor.

Müşterilerinizi daha yakından tanıyın

Birebir ilişki kurabilmenin avantajlarından bahsettik. Kişiye özel tavsiyeler, kişiye özel servisler ve hatta bir süre sonra özellikle anahtar müşterilerinze daha da hitap eden açılımlar yapabilirsiniz. Onların önerilerini dinleyerek ve kendi planlrınızla sentezleyerek iyice aranan ve merak edilen bir site haline gelebilirsiniz. İnsanlar beraber dışarı çıkıp birşeyler içmek isteyeceği insanların kitaplarını okur, giysisini giyer. Tasarımlarınız ve ürün gamınızla hitap ettiğiniz kitlenin karakterine iyice bürünerek, insanların hem özdeşleştiği hem de ihtiyaçlarını karşıladığı bir yer haline gelebilirsiniz.

İlk örneğimizdeki pasta pişiricisi sitenin kurucusu bu konuda şöyle bir yorum getirmiş: ‘’Ticaret verileri hakkındaki istatistiklerle veya araştırmaların bana ne yapmam gerektiğini söylemesine ihtiyaç duymuyorum, çünkü ben zaten müşterilerimle gündelik olarak sıkı ilişkilere sahibim. Müşterilerimin ihtiyaçlarını yüz yüze dinliyorum ve bu bana işletmemin çok daha hızlı büyümesine olanak tanıyor.’’ diye belirtmiş. Gerçekten de bir başka bakışla, büyük o dev e-ticaret firmaları müşterisinin ihtiyaçlarını tam olarak bilmediğinden istatistiklerle, araştırmalarla mücadele edip optimum bir sonuca ulaşmak için paralar döküyorlar. Sonuç ise sadece verimlilikte bir artış getiriyor, bir kesin cevap oluşturamıyor.

Müşterilerinizin ihtiyaçlarına cevap verin

Dev E-Ticaret sistelerinin elektronik selamlamaları, herkese aynı şekilde davranan yazılımları ve önceden hazırlanmış mesajları varken, müşterilerin ihtiyaçları ve gereksinimlerine verebileceğiniz cevaplar çok daha fazla.

Uzun bir komuta zincirinin dezavantajları sizde yok; müşteriniz bir şey istiyorsa, siz veya çalışanlarınız kısa sürede bu isteğe cevap verebilir. Gönderilen 1000lerce isteğin arasından onaylanmak için beklemenize de gerek yok, küçük bir işletmede çok hızlı karar verebilirsiniz, ve böylece cevap almak için müşterileriniz uzun süreler beklemez.

Ürün geliştirme sürecinde ve yeni ürünlerin eklenmesinde çok daha kıvrak olabilirsiniz.

Yeni ürünleri ürün gamınıza katmak küçük bir işletmeyseniz daha kolaydır. Büyük şirketlerin bürokrasilerine takılmadan planlarınızda ileri gidebilir ve hızlı değişimler gösterebilirsiniz. Büyük işletmeler hantaldır, yavaştır ve tepkileri de yavaş olur.

Pazardan hangi ürünlerin çekilmesi, hangi ürünlerin gelmesi gerektiği konusunda küçük işletmelerde kullanıcılar çok daha etkili olabilmektedir. Çok kullanılır bir yazılımda değişiklik yapmak özellikle radikal değişiklikler yapmak oldukça zordur.  Fakat yeni gelişmekte olan bir yazılım kullanıcıların taleplerine göre hızlıca değişim gösterilebilir durumdadır hala.

Bir ürün satmıyor mu? Büyük işletmeler kolayca ürünleri geri çekemezler. Hem bürokratik olarak hem de iş hacimi olarak büyük alımlar yaptıklarından ürünlerde ısrar etmeleri gerekir. Sizin ise böyle sorunlarınız kesinlikle olmaz.

Kişiliğinizi ortaya koyun

Kişiliğinizi, zevkinizi ortaya koyabilirsiniz. Bir ışık ne kadar büyük bir alana ışık veriyorsa o kadar yoğunluğu azalır. Bu örnekle bağıntılı olduğu gibi kendi kişisel zevklerinizi, karakterinizi ve kişiliğinizin yanlarının sitenizde ışıldamasına izin verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.