E-ticaret Devlerine Karşı Rekabet Etmenin Yöntemleri

E-ticaret Devlerine Karşı Rekabet Etmenin Yöntemleri

En büyük devden bahsedelil, yani Amazon’dan. Öyle görülüyor ki çok az firma, Amazon gibi devler tarafından yutulma karşısındaki korkusuna karşı birşeyler yapabiliyor. Koskocaman boyutu ve devamlı büyümeye adanmış varlığıyla Amazon, kaynakları sayesinde hem en ucuz ürünü sağlıyor hem de ismini kolaylıkla duyurabiliyor. Çok az küçük işletme bu devle baş edebiliyor.

Bu işe başlayanlar özellikle bir zaman Amazon’dan büyük ihtimal nefret etmeye başlarlar. Birçok büyük firmanın aksine gerçekten, bu firma müşteri servislerinde oldukça başarılı br iş çıkartıyor ve büyümesini ve gözden düşmemesini buraya bağlayabiliriz. Hele ki Amazon ‘prime’ kullanıcısı iseniz, hızlı ve bedava kargo ücretini de Amazon ne alırsanız alın size hizmet olarak sunuyor.

Şimdi bu övgülerden sonra, düşünelim, böylesi büyük bir dev ile nasıl baş edilebilir?

Bir konuda uzmanlaşın

Amazon’un kocaman boyutları, ekonomik güce karşılık geliyor ve bunun avantajlarını sonuna kadar kullanıyor. Fakat bu kadar büyük bir vizyondan dünyaya bakmanın zayıf yanları da var. Çok geniş ürün gamına sahip olması büyük devlerin, özelleştirilmiş, uzman rehberliği sağlamasına engel oluyor.

Sonicsonline adlı online ticaret firması örneğin tamamen hiç adını bile duymadığımız fakat geniş ölçekte ihtiyaç duyulan bir hizmet sunuyor. Mücevherat ve benzeri eşyaların ultrasonik yöntemlerle temizlenmesi yöntemini pazarlıyor.
Amazon’un sitesinde bu ultrasonik temizleyici 67.95e satılıyor, Sonicsonline’da ise 120 dolar gibi bir fiyatla yani neredeyse iki katı kadar pahalı bir şekilde satılıyor. Fakat Sonicsonline’da da ürünün iyi bir satış oranı yakaladığını biliyoruz.

İlk olarak Amazon’a bakalım:

e-ticaret-devlerine-karsi-rekabet-etmenin-yontemleri

Sonicsonline’da ise şöyle:

e-ticaret-devlerine-karsi-rekabet-etmenin-yontemleri-1

Peki Sonicsonline Amazon ile nasıl başedebiliyor? Amazon kadar profesyonelce tasarlanmış olmasa dahi, Sonicsonline sitesinde sayfada ürünle ilgili geniş bilgilendirme bulunuyor, videolarla enformatik destekleniyor, manüel ve parçalar hakkında da bilgi veriliyor. Ve bunun yanında belki de müşterileri çeken kendisini sadece bu alanda geliştirmiş bir firmadan alışveriş yapmanın rahatlığı. Sorunları olduğunda firmaya telefon açarak her konu hakkında bilgi alabiliyorlar ve birebir ilişkilerle ürün kullanımı hakkında daha çok bilgiye sahip olabiliyorlar.

Kaliteli enformasyon ve alanda uzmanlık sayesinde Sonicsonline sitesi 300.000 dolarlık kazanç elde etti, firmanın sahibi şöyle ifade ediyor başarısını:

Kendisini hissettiren uzmanlık her zaman satar. Bu izlenimi sahte bir şekilde de yaratamazsınız, müşteri yorumlarını da aynı şekilde, sahtesi hemen anlaşılır.

Kendi ürünlerinizi oluşturun

Muhtemelen e-ticarete başlamak için en zor ve en masraflı yöntemlerden biri kendi ürünlerini üretip pazarlamaya çalışmaktır. Fakat fikrinize güveniyorsanız ve kullanabileceğiniz kaynaklarınız varsa, kaliteli ve aranan bir iş kurmak için ve büyük devlerle mücadele etmek için en işe yarar yöntem.

Moderncatdesigns diye bir e-ticaret sitesi, kediler için üretilen eşyaların ne kadar az olduğunu ve zevksiz olduğunu fark etmişler ve modern evler için kendi ürünlerini üretmeye karar vermişler, örnekte ‘modern kedi kutusu’ bulunuyor:

e-ticaret-devlerine-karsi-rekabet-etmenin-yontemleri-2

Kendi ürününüzü üretip satmanın en iyi yanlarından biri, bu ürüne koyacağınız kar marjının yüksek olabilmesi ve böylece daha hızlı büyüme ve gelir sağlama olanaklarına izin verebilmesi. Başkalarının ürettiği ürüne kar koyan markalar rekabet dolayısıyla ve ürünün başka yerde de satılması dolayısıyla yüksek kar oranları uygulayamazlar satışlarda. Modern kedi dizaynları sitesi, geçen sene 120.000 Dolar para kazanmış ve katalogunda sadece, sadece 8 ürün bulunuyor.

Hepsinden iyisi, üretici olmak, ürünün satışında karın ne kadar koyulacağının beirleyicisi sizin olmanızı sağlıyor. Bu başarıyı kazanan firmanın sahibi, Amazon’la rekabette bulunmak konusunda şunları söylemiş:

‘’İnsanların bizim ürünlerimizi alıyorlar çünkü ürünlerimiz kendine has. Bu ürünleri ve bu fikri başka yerde uygulayan başka birisi daha yok.’

Kendi ürününü üretmek ve bunu satmak herkese göre değil, ama e-ticaret devleriyle baş edebilmek için en etkili yöntemlerden biri.

Çok daha derin amaçlarla ürünleri satın

Tüketicilerin değerlerine gönderme yapan satış stratejileri ile sadece parayı önemsemeyen sadık ve aktif bir kullanıcı tabanı yakalayabilirsiniz. Amazon’da ayakkabı satışı için 330.000 çeşit farklı ayakkabı satışa sunuluyor. Fakat Tom’s Shoes firması alınan her ayakkabı ile ayakkabıya ihtiyaç duyanlara ayakkabı veren bir sistemle çok başarılı bir işletme kurmuş durumda.

Bir başka örnek Hipcyle.com’da çok daha derin bir amaçla satış yapıyor. Daha önceden atılmış ve kullanılmayan ürünlerden dönüştürülmüş ürünleri satıyor. Konseptin adı, dönüştürmek. Atılan bir araba jantından bir abajur yapılabiliyor, atılan bilgisayar kasalarından dolap yapılabiliyor vesaire vesaire. Şurada en çok tercih edilen ürünlerinden biri bulunuyor: Grey Goose Vodka bardakları:

e-ticaret-devlerine-karsi-rekabet-etmenin-yontemleri-3

Sadece bir sene önce kurulmuş olmasına rağmen, yanlarına 3 adet çalışan almışlar işlerin yürütülmesi için ve Facebook’ta da büyük bir kitleyi etrafına toplamış. Sitenin kurucusu, atıklarla ilgilendiklerini ve birçok kişinin geri dönüşüme katkı yapmaktan hoşlandıkları için kendilerinden alışveriş yaptıklarını söylüyor. Bizim işimiz insanların atıkları dünyaya geri kazandıran bir çevreci rolü kazandırıyor diye ekliyor.

Tabii ki daha çok çok ucuz fiyatlar ve hızlı kargolamadan bahsetmemiş. Siteyi ilgilenilir kılan şeylerden biri de bu şüphesiz.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.