E-Ticaret Girişimcilerinin Dikkat Etmesi Gereken 4 Kural

E-Ticaret Girişimcilerinin Dikkat Etmesi Gereken 4 Kural

İnternet alışverişlerinin giderek yaygınlaşması ile girişimcilerin yeni gözdesi haline gelen E-ticaret sektörü hızlı büyümesini sürdürüyor. Alışveriş alışkanlıkları değişen tüketiciler artık güvenli buldukları sanal mağazalardan alışveriş yapmayı, klasik alışveriş yöntemlerine tercih ediyor.

Büyüyen sanal mağazacılıkta söz sahibi olabilmek için bu konuyla ilgili yatırım yapmadan önce birkaç önemli 4 püf noktasına dikkat etmek gerekiyor.

1. Tüketiciler bir sanal mağazadan ne bekler?

Bir E-ticaret yatırımına soyunmadan önce faaliyet gösterilecek alan ile ilgili olarak tüketicinin beklentilerinin neler olduğunun ayrıntılı bir analizi yapılmalıdır. Zira müşteri alışkanlıklarını ve özelliklerini bilmeden tasarlanacak bir web sitesi başarısız olmaya mahkumdur.

2. E-Ticaret sitesinin alan adı seçimine dikkat edin.

E-Ticaret sitesinin başarılı olmasının olmazsa olmaz kurallarından biri de doğru ve akılda kalıcı bir alan adının seçilmesidir. Alan adının yapılan işi çağrıştıran ve kolay anlaşılır olması yapılan işin kendisi kadar önemlidir.

3. Faaliyet konunuza uygun altyapıyı seçin, işin uzmanları ile çalışın.

Oluşturulacak sanal mağazanın hedeflerine ulaşabilmesi, hazırlanan iş planına uygun olarak tasarlanmış alt yapıya sahip web sitesiyle mümkündür. Sanal alışverişin altın kuralı süre ve zaman kısıtlaması olmaksızın sorunsuz işleyen bir web sitesinin var olmasıdır. Bunun için maliyeti ne olursa olsun bu konuda profesyonel seçenekler sunan kurumsal şirketlerden destek almak en mantıklı çözüm olacaktır.

4. Ücretsiz e-ticaret paketlerinden uzak durun

Sanal mağaza kurulup devreye alındıktan sonra çeşitli güncelleştirme uyarlama ve teknik bilgi gerektiren pek çok özelleştirme uygulaması ücretsiz sanal mağaza paketlerinde kullanıcının kendisinin yapmasını gerektirmektedir. Girişimcilerin bu konuyla ilgili olarak teknik yeterliliği yoksa hazır paketler sunan e-ticaret sistemlerinden uzak durması ileride doğabilecek ek maliyetleri engelleyecektir.

Bir önceki yazımız olan Patron Olmanın Avantaj Zannedilen Dezavantajları başlıklı makalemizde Patron Olmanın Avantajları ve Patron Olmanın Dezavantajları hakkında bilgiler verilmektedir.

E-TicaretGirişimcilik İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.