E-Ticaret için 19 Sosyal Medya Tüyosu

E-Ticaret için 19 Sosyal Medya Tüyosu

Çoğumuzun da bildiği gibi marka bilinirliğini ve site trafiğini organik yollardan arttırmanın en önemli silahlarından biri sosyal medya yönetimi. Bu altın mecranın bu değerini anlayan firmalar gün geçtikçe sosyal medyadaki çalışmalarına ağırlık vermeye başladı. Peki bu çalışmalar ne kadar verimli, firmalar sosyal medya mecralarında etkili olabilmek için nasıl yol izlemeli? İşte bu sorulara cevap verebilmek adına 3 farklı site formatı için sosyal medya hesap yönetimi hakkında önerilerimizi sunmak istedik.  İlk olarak bu yazımız ile e-ticaret sitelerinin sosyal medya hesap yönetimlerinde nelere dikkat etmesi gerektiğinden bahsedeceğiz. İlerleyen günlerde blog siteler ve kurumsal sitelerin sosyal medya mecralarında etkili bir politika izleyebilmesi için neler yapılması gerektiğinden de bahsedeceğiz.

Şimdi e-ticaret siteleri için sosyal medya öneri ve tüyolarımızı maddeler halinde sıralayacak olursak;

 

  1. Facebook’ta günde en fazla 3-4 post çıkılmalıdır. Bu postların paylaşım saatleri en çok etkileşim alınan saatlere göre düzenlenmelidir.
  1. Twitter’da ise eğer istenirse daha çok post çıkılabilir, bu durum kullanıcıların görmesi açısından Facebook gibi sıkıntı yaratmayacaktır.
  1. Satışı yapılan ürünün görsel kalitesi çok iyi olmalıdır. Kalitesi bozuk görsel müşterileri o ürünü satın almaya teşvik etmeyecektir. Ürün görseli, ürünün özelliğini en iyi anlatacak şekilde tasarlanmalıdır.
  1. Paylaşımlarda insanları satın almaya itmek adına, Call to Action’lara metin ve görsel üzerinde yer verilmelidir. Örneğin; Şimdi Bilgi Alın, Hemen İncele gibi.
  1. Post metinlerinde; ürünün faydaları, müşterinin ne gibi ihtiyaçlarını karşılayacağı ilgi çekici bir ifadeyle anlatılmalıdır.
  1. Postu gerçekleştirilen ürünle ilgili sayfanın linki verilerek, kullanıcı siteye çekilmelidir.
  1. Link yönlendirilmelerinde, genel yönlendirmeler yerine (anasayfa vb.) ürünün direkt sayfasına ya da ilgili olduğu kategorinin linkine yönlendirmeler yapılmalıdır. Böylelikle kazandığınız tıklama hemen çıkma ile hüsrana uğramamış olur.
  1. Yazım kurallarına dikkat edilmeli, güven vermeyen bir yazım dili kullanılmamalıdır.
  1. Kullanıcılara güven vermek ve alışverişe teşvik etmek amaçlı var ise; Bedava Kargo, Kapıda Ödeme, Anlaşmalı Bankalar vs. bilgiler paylaşımlarda sunulmalıdır.
  1. Twitter postlarında, karakter sınırlaması olduğundan mümkün olduğunca mesaj kısa ve net bir şekilde verilmelidir.
  1. Kullanıcıları sıkmamak ve sayfada daha çok etkileşim sağlamak adına postların hepsi ürün satışına yönelik olmamalıdır. Alışveriş postlarının yanı sıra insanları bilgilendirici, eğlendirici paylaşımlarda da bulunulmalıdır. Örneğin bir giyim sitesi iseniz; bu senenin moda renklerini anlatabilir, yaklaşan defileleri duyurabilir, takipçilerin kendilerinin de yapabilecekleri kıyafet süsleme tekniklerini anlatabilir, onlara giyim ile alakalı sorular sorabilirsiniz.
  1. Ürün fiyatları, satın al butonları, ücretsiz hizmetler gibi kullanıcıları alışverişe yönlendirecek ifadeleri görsel üzerinde büyük ve göze çarpan bir şekilde belirterek tıklama oranını daha da arttırabilirsiniz.
  1. Sektörle alakalı özel gün ve haftalara paylaşımlarda yer vererek etkileşimi arttırabillirsiniz.
  1. Call to Action’lar kullanılırken kelimeler özenle seçilmelidir. Satın Al gibi kullanıcıyı korkutan bir ifade yerine Hemen Keşfet, Şimdi İncele gibi daha yönlendirici ifadeler kullanılması da tıklama oranını arttırıcı bir diğer etkenlerdendir.
  1. Post cümlelerinde ilgi çekmeyen sıkıcı uzun açıklamalar yerine daha çok real time ifadelerle ürün kişiye aşılanmalı, fikir vermeli, ürünü almaya itmelidir. Örnek verecek olursak; Siyah, yırtmaçlı bu etek üzerinizde çok güzel duracak gibi klişe ve çok da inandırıcı gelmeyen bu ifade yerine; Hem rengi ile hem de kesimi ile ofis kombinlerinizin vazgeçilmezi olmaya aday Siyah Kalem Etek. Şimdi İncele ->siteadi.com/kalem-etekler
  1. Sayfaların beğeni ve takipçi sayısını arttırmak için bol bol sosyal medya kampanyaları düzenlenmelidir. Düzenlenen yarışmalar ile katılım şartlarında beğeni, retweet, paylaş şartları koşularak kısa sürede etkileşim ve marka bilinirliği arttırılabilir.
  1. Komik, eğlenceli, ilgi çekici, tanıtıcı kısa videolar kullanılması, etkileşim adına olumlu etki yaratacaktır.
  1. Karşılaştırmalı ürün paylaşımları ile takipçilere sorular sorularak, fikirleri alınarak da sayfa etkileşimi arttırılabilir.
  1. Müşterilerin gerek yorumlarına gerek de özel mesajlarına cevap dönülmeli, bu işlem olabildiğince hızlı gerçekleştirilmelidir. Bu şekilde önemsendiğini düşünen kullanıcı alışveriş sürecine daha hızlı dahil olmuş olacaktır.

 

 

E-ticaret siteleri için sosyal medya alanında vurgulamak istediğimiz önemli noktalar şimdilik bu kadar. Bir diğer yazımız da blog siteler için sosyal medya hesapları yönetiminde verimlilik arttırıcı tüyolarımıza da yer veriyor olacağız. Bizi takipte kalın.

 

He bu arada buraya kadar okuduysan paylaşmaya değer değil mi? :)

Bir önceki yazımız olan Para Üstü Sakızdan E-Ticaret'e Geçiş başlıklı makalemizde E-ticaret Dikkat Edilmesi Gerekenler ve E-ticaret Püf Noktaları hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (3)

  1. Özellikle instagram ve facebook pazarlarının orta çaplı e ticaret firmalarının olmazsa olmazı platformları. Faydalı bilgiler için teşekkürler.

    Cevapla
  2. Duygu arkadaşımıza yeni ofisinde başarılar. Bu tip güzel makalelerinle bizleri beslemeyi ihmal etme…

    Cevapla
  3. Çok faydalı bilgiler, teşekkürler.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.