E-Ticaret Konusunda Bilinmesi Gereken 10 Önemli Nokta

E-Ticaret Konusunda Bilinmesi Gereken 10 Önemli Nokta

E-Ticaret Kavramı

Türkçe olarak elektronik ticaret kavramının bir karşılığıdır. Yani elektronik ortamda yapılan ticaret demektir.

E-Ticaret Siteleri

Ziyaretçilerine internet ortamından alışveriş imkânı sağlayan ve ödeme kabul ederek satışını tamamlayan web siteleridir.

E-Ticaret Paketleri

Web sitenize gelecek olan ziyaretçilerin sayısı, bu ziyaretçilerin sitenizde geçirecekleri ortalama süre gibi etkenler ihtiyacınız olan e-ticaret paketinin kapasitesini belirler.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

∞E-ticaret yapabilmek için ilk öncelikle vergi mükellefi olmanız gerekir. Yani fatura kesebilmelisiniz.
∞Bir e-ticaret yazılımına sahip olmanız gerekir.
∞Ürün ve hizmetlerin teslimat yönünü belirlemek gerekir.
∞Bu soruya verilebilecek en güzel cevap; ilk önce tutarlı, güvenli ve hızlı bir yazılım ile tecrübe şeklindedir.

E-ticaret Yapabilmemiz İçin Neler Gereklidir?

∞Bir bilgisayar ve internet bağlantısı
∞E-ticarette ödeme alabileceğiniz elektronik para transfer sistemi
∞E-ticareti gerçekleştireceğiniz bir yazılım
∞Banka hesapları
∞İyi bir pazarlama stratejisi
∞İyi ve uygun bir ürün tedarikçisi
∞İyi yetişmiş bir eleman

E-ticaretin Türleri Nelerdir?

∞Şirketler Arası
∞Şirket- Tüketici Arası
∞Tüketici- Kamu İdaresi Arası
∞Şirket – Kamu İdaresi Arası

E-ticarette Ödeme Araçları

∞Kredi Kartı
∞Elektronik Para
∞Elektronik Çek
∞Diğer Ödeme Araçları

E-ticaretin Müşteri Açısından Avantajları

∞Evden hızlı bir biçimde alışveriş yapma imkânı sağlar.
∞Ürün çeşitliliği olduğundan tercih yapma imkânı geniştir.
∞Ürün kıyaslama imkânı vardır.
∞İstenilen ürün hakkında önceki kullanıcı deneyimlerini okuyup bilgi sahibi olunabilir.

E-ticaretin Satıcı Açısından Avantajları

∞Ürünlerini satabileceği 24 saat açık bir şubeye kavuşur.
∞Stok yapmadan ürünlerini satma imkânı bulur.
∞Dünya’nın her köşesinden müşteri bulmak kolaylaşır.
∞Ürünlerini detaylı olarak tanıtabileceği bir platforma sahip olmuş olur.

E-ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

∞Satıcı ile müşterinin birebir görüşme imkânı yoktur.
∞Müşterinin alacağı ürünü yakından görme ve deneme imkânı yoktur.
∞İnternetten alışverişte alıcılar kargo süresini beklemek zorundadırlar.
∞E-ticaret firmalarının tanınmaları ve müşteri güveni kazanmaları zaman alabilir.
∞İnternet alışverişlerinde geri iade oranı daha yüksektir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (1)

  1. Yararli bir liste….. Amazon’da satis konusunda calismalar yapmaktayim, umarim ortak calisma firsati buluruz.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.