E-Ticaret Nasıl Geliştirilir?

Türkiye’de ve Global’de E-ticaret siteleri hep bir trend ve yükseliş ile hayatlarını sürdürmeye çalışır. İster girişimci, ister kobi, ister kurumsal sektör lideri E-Ticaret markası olun, tüm markaların özellikle online sektör üzerinde çabaları bu yöndedir.

Peki E-Ticaret Nasıl Gelişir?

E-Ticaretinizi geliştirmek için çeşitli yollar bulunur.

  1. Güvenli altyapı sağlanmalı,
  2. Ürünler iyi yerleştirilmeli,
  3. Kurumsal ifadelere dikkat etmeli,
  4. Rakip analizi yapılmalı,
  5. Müşteriler dinlenmeli.

Güvenli Altyapı Sağlanmalı

E-ticaret alt yapıları yüksek trafik, sık geçen siparişler, farklı farklı üyelikler ve ziyaretler ile sürekli bir işlem halindedir. Sistemlerinizin bu seviyede bir hizmet verebilmesi için güçlü bir sağlayıcı ve güvenlik unsurları tam çalışan bir ekosisteme ihtiyacı var. Özellikle trafik sonrası gelen muhteşem bir işlem süreci sitenizin hizmet vermesini büyük ölçüde engeller.

Sitenize gelen her trafik “ session” dediğimiz bir kavram yaratır. Bu kavram ile sitenizde oluşan bu algoritma bir kendi içinde alan yaratır. Bu alanlar şiştikçe sistemler yavaşlamaya başlar. Özellikle büyük markaların kampanya zamanlarında yaşadıkları çökmelerin en temel sebebi budur.

Buna en yakın örnek olarak, kampanya zamanları sepetlere atılan ürünler az önce bahsettiğimiz “session” kavramını iyice büyütebilir. Aplikasyonlar “crash” olabilir, mobil ve web erişimleri geçici olarak durabilir.

Ürünler iyi yerleştirilmeli.

Bir eticaretin vitrini bannerlar ve ürünlerin yerleşimidir. Sitenize gelen birçok müşteri, ürünlerinizin ilk fotoğraflarına, isimlerine ve fiyatlarına bakarak siparişlerini geçeceklerdir. Fiyat odaklı bir site olsanız dahi ürün görsel ve isimleri, açıklamaları çok önemlidir.

Müşteri ne istediğini bilir.

Evet, sitenize gelenlerin birçoğu kafasında alacağını veya seçeceği ürünü belirlemiştir. Ama tamamen gezinti/keşfetmek içinde sitenize gelmiş olabilir. Bu yüzden ilk gösterimler çok önemli oluyor.

  1. Ürün isimleri doğru, kısa ve net olmalıdır,
  2. Görseller temiz, yazısız ve berrak olmalıdır,
  3. Ürün açıklamaları özenilmiş ve kopyala – yapıştır olmamalıdır,
  4. Mutlaka video olmalıdır,
  5. Müşteri yorumlarına da yer verilmelidir.

Ürünlerin sitenizde kategorisel olarak yerleştirilmesinde de birçok kriter devreye gelir. Örnek bir kategori vereceksek, Çorap kategorisine girdiğinizde stoksuz ürünleri en başta görmek mutlu etmeyecektir. Ya da çok talep görmeyen, raking star ( yıldızlama ) konusunda az tıklanmış ürünleri sitenizin en üst sıralarına koymak çok doğru olmayabilir. Bu durum bazen strateji olarak değiştirilebilir tabi.

Ürünlerin ayrıca başka bir gösterim türü olan Slider-Banner tarafında ise haftalarca güncellenmeyen görselleri görüyoruz. Bunların günlük olarak değiştirilmesi ve farklı ürün – kategori ile beslenmesi gerekir.

Kurumsal İfadelere Dikkat Edilmeli

Sitenizi taşıyan ve gelenleri en çok mutlu edenlerden biri de kurumsal ifadelerdir. Sitenizde kullanacağınız standartlar, kalitenizi ortaya çıkartır.

  1. Seal ( Fiyat gösterimleri ),
  2. Fontlar,
  3. Bilgilendirici sayfalar.

En çok dikkat edilen kısımlardan birileridir. Kampanyalarda kullanılan seal gösterimleri özellikle farklı font ve renklerde kullanıldığı zaman farklılık değil, dikkat dağınıklığı yaratmaktadır. Böyle bir süreç yaşamamak için birçok standart uygulayıp, devam etmek gerekir.

Rakip Analizi Yapılmalı.

Ürünlerinizin ve markanızın piyasada olan durumunu görebilmek için önce dikeyde sonra yatayda olmak üzere rakiplerde olan ürünleriniz ve genel olarak satılan birçok ürünlerin fiyatlarını kıyaslamanız gerekiyor. Ortalama değerlere sahip olup hem ürünlerin gösterimi hem de fiyat rekabetiyle baş edilebilir duruma gelebilirsiniz.

Müşteriler Dinlenmeli

Esasında genel olarak birçok problemlerin çıkış noktası burası diyebiliriz. Müşterilerimizi dinlemek konusunda hassas olmamız gerekiyor. En iyi iyileştirme, en iyi testleri müşterilerimiz yapıyor. 360 derece, radikal ve tamamen şeffaf görüşlere sahip müşterilerimiz bizlere sitemizde olan tüm sorunları güzel bir şekilde aktarabilir.

Özellikle sosyal medyadan iletilen sorunlar, formlar üzerinden gelen bilgiler ile ürün yorumlarına iletilen birçok madde bizlere ışık tutabilir. Burada yapılan güncelleştirmeler hem müşteri tarafında hem de sistemsel olarak çok faydalı olabilir. Bazen bizlerin göremediği ince ayrıntıları müşteri tarafı çok rahat görebilir. Memnuniyet kısa sürede ciro ve motivasyon kazancı olarak geri döner.

E-Ticaretinizi kalkındırmak için uygulayabileceğiniz en hızlı süreçler bu maddeler diyebiliriz. Sürdürülebilir ve başarılı bir E-Ticaret girişimi hızlı adımlar ve pratik uygulamalar ile pekiştirildiği zaman istediğiniz noktalara gelebilir. Sıkı takip, ciddiyet ve profesyonel E-Ticaret operasyonu, kusursuz bir eticarete zemin hazırlayacaktır.

 

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.