E-Ticaret Sektörlerinde Geri İadeyi En Aza İndirmek

E-Ticaret Sektörlerinde Geri İadeyi En Aza İndirmek

E-ticaret sitelerinin başına gelen en can sıkıcı durumlardan birisi, kuşkusuz geri iade talepleridir. Bilhassa kapıda ödeme yöntemiyle ürün satıyorsanız, ürün iade edilse bile kargo firmasına ödenmesi gereken bedel firmanıza kesilir. Bu durum zarar etmenize yol açacağı için, müşteriyle olan iletişimi sağlam temellere oturtmak ve sürekli olarak müşteriyle irtibat halinde olmak daha fazla önem taşır. Örneğin; müşteri ürünü sipariş ettiği zaman telefonla arayıp onayını almalı, sonrasında da ürün kargoya verildiği zaman haberdar etmelisiniz.

Geri İade Olmaması İçin Kargo Takibini Arttırın

Kargonun teslim edileceği gün de yine müşteriyi arayarak ürünün gün içerisinde teslim edileceğini haber verdiğiniz zaman da geri iade olasılığını en aza indirmiş olursunuz. Aynı zamanda müşterilerle bu şekilde sürekli iletişim halinde kalışınız firmanın müşteri nezdindeki değerini arttıracağı gibi, en etkili reklam yöntemlerinden birisi olan ve “kulaktan kulağa pazarlama” olarak adlandırılan e-ticaret sitenizin aile ve arkadaşlara tavsiye edilmesine de yol açacaktır.

E-Ticaret Sitelerinde Geri Ürün İadesi

Günümüz E-Ticaret stratejileri arasında yer alan planlamalarda ürün iadesini en aza düşürmek, iletişimle ilgili sorun yaşamamak için hem de kargo masraflarınızı minimum miktara düşürebilmek için müşteriyle ilginizi ve satış oranınızı arttıracak en önemli planlama budur diyebiliriz.

Satış stratejilerini arttırmak ve ürün satışınızı maksimum düzeye çıkarmanın yanında ürünlerin takibi de bir o kadar önemli nokta olmaktadır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.