E-Ticaret SEO İçin Yapılacaklar Listesi

E-Ticaret SEO İçin Yapılacaklar Listesi

Hemen her webmaster yeni bir web sitesi açtığı zaman belli başlı işlemleri tüm sitelerinde olduğu gibi yeni kurulan sitesinde de standart olarak uygulamayı tercih eder. Nitekim çoğu webmaster’in kullandığı eklentiler, temalar ve basit SEO çalışmaları bu standarda dahildir. Peki sanal mağazanızın SEO başarısını yükseltmek için bazı ufak optimizasyonları da standart haline getirmeyi hiç düşündünüz mü? Cevabınız hayır ise yazının devamını okumak yararınıza olabilir.

Yurtdışında giderek yaygınlaşan ve takdir alan “seo checklist” terimini Türk e-ticaret site sahipleri ile buluşturmak için kaleme aldığımız bu yazı, bir internet sitesi yayın hayatına girerken dikkat etmeniz ve değerlendirmeniz gereken hususları içeriyor. Bu sayede “neden başarısız oluyorum?” sorusunun cevabını bulmanız da mümkün olabilir. Hazırsanız başlayalım!

Bunları yaptınız mı?

  • Siteniz için yeni bir Google hesabı ve e-posta açtınız mı?
  • Google Analytics kullanmaya başladınız mı?
  • Google, Bing ve Yandex Webmaster Tools’a sitenizi kaydettiniz mi?
  • Google Webmaster Tools’u düzenli olarak takip ediyor musunuz? Tarafınıza bildirilen 404/500 bozuk URL, kopya içerik mesajları ve benzeri teknik hataları kontrol ediyor musunuz?
  • Sitenizi online olarak inceleyerek var olan hataları gösteren Browseo servisini kullanıyor musunuz?
  • Sitenizde olması muhtemel kırık URL’leri kontrol ediyor musunuz? Bunun için Xenu‘yu kullanabilirsiniz.
  • Hedeflediğiniz anahtar kelime ile alakalı farklı kelimeleri de kontrol ediyor musunuz? Adwords Keyword Research Tool bu noktada size yardımcı olabilir.
  • Rakiplerinizi takip ediyor musunuz? Hangi anahtar kelimeler üzerinden link aldıklarını takip etmek için ücretsiz olan Open Site Explorer, Lipperhey ve LinkDiagnosis servislerini kullanabilmeniz mümkündür.
  • Kullandığınız “meta title” metninin 70 kelimeyi aşmamasına, “meta description” açıklamasının ise 156 karakterden daha az olmasına dikkat ediyor musunuz?
  • H1, H2, H3 ve H4 etiketlerini sıkça kullanıyor musunuz? Yükselmek istediğiniz hedef anahtar kelimeniz bu etiketlerde yer alıyor mu?
  • Sitenizde var olan yazı metinlerinin en az 100 kelime olmasına dikkat ediyor musunuz? Google botlarının sitenizdeki içeriğin hangi konu ile alakalı olduğunu anlaması için en az 100 kelimelik makaleler kullanmanız gerekecektir. 100 kelimeyi aşmayan bir makale için yeni bir sayfa oluşturmaktansa, söz konusu içerikle yakından alakalı bir URL’yi yeniden güncellemeniz tavsiye edilebilir.
  • ALT etiketinin yanı sıra, yüklediğiniz görsellerin dosya adlarında anahtar kelimelerinizi geçiriyor musunuz? Fazla aşırıya kaçıp aynı anahtar kelimeyi tekrar etmenin zarar verebileceğiniz unutmayın. Örn: “bebek-arabasi-modelleri-bebek-arabasi-2013-bebek-arabasi.jpg” gibi.
  • Site içi linklerinizi paylaşırken SEO dostu bir yaklaşım sergiliyor musunuz? Bunun için “title” etiketini kullanabilir ve hem arama motoruna, hem de ziyaretçiye söz konusu URL’nin ne ile alakalı olduğu noktasında fikir verebilirsiniz. Ancak site içi navigasyonun gerçekleştiği menülerde bu işlemi yapmanız arama motoru botları tarafından “aşırıya kaçmak” olarak algılanabilir. Yazı içinde paylaştığınız site içi URL’lerde bu işlemi yapmanız en makbulü olsa gerek.
  • Site dışı optimizasyon çalışmalarının en önemli basamağı olan link alım işlemlerine başladınız mı? En zor, en çetrefilli ve riskli SEO işlemleri arasında yer alan backlink alımlarını “az ve öz” şeklinde özetlenebilecek bir prensip çerçevesinde gerçekleştirebilirsiniz. Bunun için yine sitemizde var olan en etkili backlink sistemi makalesini okuyabilirsiniz.
  • Kalıcı URL kullanırken aşırıya kaçmamaya ve aynı kelimeleri tekrar etmemeye özen gösteriyor musunuz? Cevabınız hayırsa botlar spam yaptığınızı düşünebilirler.
  • Sitenizin açılış hızını test ettiniz mi? Bildiğiniz üzere arama motorları “kullanıcı için tasarlanmış sayfalar”a önem verirler, bir sitenin açılış hızı da kullanıcı dostu olmanın anahtarıdır. Açılış hızını Google Page Speed Tools ile kontrol edebilirsiniz.
  • XML site haritaları kullanıyor musunuz? WordPress kullanıcıları bu adreste yer alan eklentiyi kullanabilirler. XML-Sitemaps.com adresi de diğer CMS ve HTML tabanlı site sahipleri için sitemap üretimi noktasında kolaylık sağlıyor.
  • Robots.txt dosyası oluşturup Google, Bing ve Yandex Webmaster Tools’a gönderdiniz mi? Robots.txt dosyasının nasıl oluşturulduğunu bilmiyorsanız, bu makaleden yararlanabilirsiniz.
  • İnternet siteniz mobil uyumlu mu? Bunu kontrol etmek için BrowserStack servisinden yararlanabilirsiniz. Mobil uyumlu temalar için “responsive” özelliği taşıyan şablonlardan da faydalanılabilir.
  • Facebook, Twitter, Google+ gibi başlıca sosyal medya ağlarında siteniz adına profil açtınız mı? Söz konusu profillerde sitenize ait bağlantıları paylaşmanız reel kullanıcıların da ilgisini çekebilir, mutlaka deneyin.
  • Sitenizi inceleyip SEO raporu veren ücretsiz internet sitelerinden internet sitenizi sorgulatıyor musunuz? Seo Hocası SEO aracı bu sitelerin başında gelir ve gerçekten etkili öneriler sunabilir.

Maddeler çoğaltılabilir. Dikkat edilmesi gereken en önemli ve ana unsurlar arasında ise her zaman için “kullanıcı dostu olma” parolası gösterilebilir. Arama motorları nezdinde siteniz başarılı olmasa bile, kullanıcının teveccühünü kazandıktan sonra başarıya giden merdivenleri hızlıca tırmanabilmek mümkün hale gelecektir. O halde şimdiden başarılar dileriz!

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (2)

  1. bu güzel paylaşım için teşekkürler

    Cevapla
  2. güzel bi paylaşım teşekkürler

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.