E-Ticaret Siteleri için Blog Kullanımı

E-Ticaret Siteleri için Blog Kullanımı

E-Ticaret sitesi dediğimizde sadece ürünlerin eklendiği ve ürün satışı gerçekleştiren bir site aklımıza gelir. Sadece ürün ekleme ve ürün satış amaçlı kullanılması, blog bölümünün olmaması ya da olup da gerekli hassasiyetin gösterilmemesi E-Ticaret siteleri için ciddi kayıplara neden olur. 

Söz konusu kayıpların başında ziyaretçi kazanma, arama motorları tarafından güncel bir site olup daha üst sıralarda yer alma, müşteriler tarafından bilinen ve sevilen bir site olma gibi, bir E-Ticaret sitesinin en temel amaçları gelir. Peki bir E-Ticaret sitesinin blog kullanımı konusunda dikkat etmesi gereken unsurlar nelerdir, buna bakalım.

Blog Kendi Sitenizde Kurulu Olsun

Bir çok E-Ticaret sitesi blog kullanımları için blogspot, tumblr gibi ücretsiz blog sitelerini tercih eder. Bu sitelerden bir blog hesabı açarak, o hesapta paylaşımlar yapar. Bu, hiç blog sahibi olunmamasından daha iyidir fakat blogun kendi sitenizde kurulu olması kadar faydalı değildir. Çünkü blog içerikleri kendi sitenizde kurulu olması durumunda, hem arama motorları tarafından güncel bir site kabul edilirsiniz, hem bloga dair içerikleri ziyaret edenler ziyaretçi yoğunluğunuzu arttırarak arama motorları tarafından daha fazla dikkate alınır hemde blogdan sitede satmayı amaçladığınız ürünlere daha rahat geçişler sağlarsınız.

Bu nedenle blogunuzun kendi sitenizde kurulu olması çok önemlidir. Elbette blogspot ve tumblr gibi sitelerde kullanılabilir fakat onları kendi sitenizdeki blog konularını ve ürünlerinizi paylaşmak için kullanmanız daha sağlıklı olacaktır.

Blog Adresi

Blogun adresi de SEO bazlı bir öneme sahiptir. Eğer blogunuz “blog.siteadı.com” şeklinde yani subdomain üzerine kurulu ise arama motorları bunu farklı bir site olarak kabul edecektir. Bu da blogunuzu ziyaret eden kişilerin ana domaine çok fazla katkı sağlamaması anlamına gelir. Dolayısıyla blogunuzun “siteadı.com/blog” şeklinde kurulu olması önemlidir.

Piyasada bir çok ücretsiz, PHP tabanlı E-Ticaret siteleri bulunmaktadır. Bunlardan birini kullanıyorsanız, yine PHP tabanlı WordPress gibi son derece gelişmiş bir blog scriptini, ana dizinde blog klasörü oluşturarak kurabilirsiniz. Eğer bu ücretsiz E-Ticaret sitelerinden birini kullanmayıp, bir yazılım firmasının sattığı E-Ticaret yazılımını kullanmayı düşünüyorsanız, tercih yaparken E-Ticaret yazılımının blog bölümü olup olmadığına, varsa aynı dizinde olup olmadığına dikkat ederek karar verebilirsiniz.

Düzenli İçerik Girin

Sadece bir E-Ticaret sitesi için değil, bütün web siteleri için düzenli içerik girişi çok önemlidir. Bu hem ziyaretçilerinizin blogunuzu, dolayısıyla sitenizi her gün ziyaret etmesini sağlar hemde arama motorları sürekli güncellenen bir site olmanız nedeniyle sitenizi daha üst sıralara çıkaracaktır.

SEO Kurallarını Dikkate Alın

Blogunuza içerik girerken SEO kurallarını dikkate almanız, hedeflerinize daha kolay ve garanti ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle girdiğiniz içeriklerde SEO kurallarını dikkate alın. Örneğin minimum 250 kelimeli, hedeflediğiniz anahtar kelimelerin en az 2 kere geçtiği içerikler üretin.

Hedef Kitleye Hitap Edin

E-Ticaret siteniz, örneğin ev dekorasyon ürünleri satan bir e-ticaret sitesi ise, yeni çıkan bir telefon modeline ait içeriği paylaşmanız hedef kitlenize hitap etmeyecektir. Çünkü siteniz, ev dekorasyon ürünleri satan bir site ve ziyaretçilerde sizden ev dekorasyon ürünlerine dair içerikler bekliyor. Dolayısıyla blogunuzda paylaştığınız içerikler sattığınız ürünler ile alakalı olmalı.

Aynı zamanda girdiğiniz blog içeriğiyle alakalı sattığınız ürün ya da ürünlere yönlendirmeler yaparak, blog içeriği sayesinde satış yapma imkanına da sahip olursunuz.

Samimi Olun

Günümüzde kişisel bloglar çok seviliyor ve takip ediliyor. Çünkü hemen hemen bütün kişisel bloglar da samimi içerikler paylaşılıyor. Kişilerin aradığı samimiyete sahip blog siteleri ise kısa sürede yüksek ziyaretçilere sahip oluyor.

Elbette E-Ticaret sitenizin blogunu kişisel bir blog sitesi gibi yönetemezsiniz. Çünkü ticaret aynı zamanda belli bir ciddiyete de ihtiyaç duyar. Bu nedenle kurumsal bir firma samimiyetinde, fazla resmi olmayan ve dozunda esprilerin olduğu blog içerikleri girilmesi isabetli olacaktır.

Blogunuz Duyuru Bölümü Değildir

Bir çok E-Ticaret sitesi bloglarını sadece kampanya, değişiklik ya da yeni bir şeyi duyurma amaçlı kullanır. Elbette bu tarz durumlar blog bölümünde yer alması gereken unsurlardır. Fakat sürekli takip edilen bir bloga sahip olmak için sadece E-Ticaret sitesiyle alakalı gelişmelerin paylaşılmaması gereklidir. Dolayısıyla kişilerin ilgisini ve beğenisini çekecek içeriklere ağırlık verilmeli.

Hangi içeriklerin daha çok beğeni ve ilgi gördüğünü anlamak için, içeriklerin kaç kere ziyaret edildiğini, beğenildiğini ve paylaşıldığını gözlemleyebilir, en çok beğenilen, ziyaret edilen ve paylaşılan içeriklere benzer içerikler üretmeye çalışabilirsiniz.

Yorum Almaya Çalışın

Kişilerin bir içeriğe yorum bırakması, o içerik ve içerik sahibi site veya sayfa ile dolaylı yoldan bağ kurması anlamına gelir. Pek çoğumuz bir içeriğe yorum bıraktıktan sonra “acaba yorumuma cevap yazılmış mı? Beğenilmiş mi?” gibi kontroller yapma maksatlı tekrar o içeriğe geri dönüş yaparız. Dolayısıyla yorum almak kişilerin tekrar siteyle bağ kurmasını ve tekrar siteyi ziyaret etmesini sağlar.

Bloglarınız da mutlaka her konunun altında yorum bölümünün olması ve kişilerin yorum yapmasına teşvik edilmesi fazlasıyla öneme sahiptir.

SONUÇ

Bloglar bir E-Ticaret sitesi için ciddi öneme sahiptirler. Bir çok E-Ticaret sitesi sahip olmak istediği yüksek ziyaretçi, siteye bağlılık, arama motorları tarafından güncel bir site olmak gibi gereksinimlerini bloglar ile kolaylıkla sağlayabilirler. Bu sayede hem reklam giderleri düşecek hemde satışlar artacaktır.

Bir önceki yazımız olan İçerik Sitelerinin Bilinirliğini Artırmak başlıklı makalemizde Site Bilinirliğini Artırma, Site Hiti Arttırma ve Site Trafiği Nasıl Artırılır hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaretİçerik Pazarlaması İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (2)

  1. Emeğinize sağlık, çok güzel bir anlatım olmuş. Birçok e-ticaret sitesi, blog mantığını sizin de belirttiğin gibi ürün fırsatları, kampanyalar ve yaklaşan indirimler gibi direkt olarak satışa yönelik içerikler ile doldurma peşinde. Ancak doğru bir içerik pazarlaması için kullanıcılara faydalı içerik sunmanın, hem daha sonra takip edilen blog yazılarında hemde satışlarda daha etkili olduğunu düşünüyorum.

    Cevapla
  2. Merhabalar, bu yazıyı okuduktan sonra e-ticaret siteme blog kurmaya niyetlendim fakat aklımda birçok soru işareti var. Öncelikle şöyle bir durum var blog adresimizden asıl satışını yapmış olduğumuz ürünlere verdiğimiz link çıkışları Google gözünde nasıl yorumlanır ? Spam tehlikesi yaratır mı gibi sorular doğuyor. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ? Tamam müşteri odaklı çalışmamız gerekiyor ama arama motorları gözünde spam içerik gibi algılanma durumu söz konusu olursa kendimize yarardan çok zarar verebiliriz diye düşünüyorum ?

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.