E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Facebook Yönetimi

E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Facebook Yönetimi

Facebook dünyanın en fazla kullanılan sosyal medya sitesi. Üstelik ülkemiz, dünya üzerinde 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip olan Facebook ‘u en fazla kullanan 10 ülkeden biri. Öyle ki, son sayımlara göre 78 milyon olan ülkemiz nüfusunun 40 milyonu Facebook kullanıcısı. Yani bir nevi ülke nüfusunun yarısından fazlasının Faceook hesabı var diyebiliriz.

Hal böyle olunca E-Ticaret siteleri için de Facebook ‘ta olmak bir tercih değil zorunluluk. Elbette sadece Facebook ‘ta bir sayfa açmak yeterli değil. Kendisiyle ilgilenip paylaşımlarda yapmak gerekli. Şimdi ideal bir Facebook yönetimi için neler yapılabileceğine bakalım.

Günde 1-2 Paylaşıme-ticaret-sosyal-medya-2

Hiç paylaşım yapılmayan bir facebook sayfası takip edilmek için bir neden sunmayan facebook sayfasıdır. Aynı şekilde sürekli paylaşımların yapıldığı bir facebook sayfası da takip edilmemek için neden sunan facebook sayfası olabilir. Çünkü kişiler zaman tünellerinde sürekli bir E-Ticaret sitesine ait ürün paylaşımlarını görmek istemez.

Her ne kadar kullanıcı bunu çeşitli ayarlarla engelleyebilecek olsa da, ayar yaparak uğraşmak yerine takibi bırakmayı tercih eder. Bu nedenle kullanıcıların canını sıkmayacak şekilde, günde 1-2 paylaşım yapılması idealdir.

 

Sadece Ürün Paylaşmayın

Elbette bir E-Ticaret sitesinin temel amacı ürün satmaktır ve ürünlerini olabildiğince çok kişiye ulaştırmak ister. Fakat kişilerin tek ilgilendiği şey E-Ticaret sitelerinin ürünleri değildir. Güldüren, duygulandıran, bilgi veren, aynı düşünceyi paylaştıkları paylaşımlarda görmek isterler. Dolayısıyla sadece ürün paylaşımları değil, herkes tarafından beğenilmesi muhtemel paylaşımlarda da bulunun. Bu sayede etkileşim alma olasılığınız daha yüksek olacaktır.

Mesai Saatleri Dışında Paylaşın

E-Ticaret sitelerinin hedef kitlesi, ağırlıklı olarak kredi kartı olan, reşit ve bir işe sahip olan kişilerdir. Bu kişiler mesai saatleri içerisinde çok fazla sosyal medyada aktif olamazlar. Daha çok sabah işe giderken ve akşam işten dönerken yolda mobil cihazlarıyla ya da eve döndükten sonra bilgisayarlarının başında sosyal medyada aktif olurlar.

Bu nedenle mesai saatleri dışında paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Elbette sabahın erken saatlerinde paylaşım yapmak, yeni uyanmış, muhtemelen uykusunu alamadığı için canı sıkılmış kişiler nedeniyle çok etkili olmayabilir. Dolayısıyla öğle molası olan öğlen 12 buçuk, 3 buçuk ve akşam 6 buçuk, 8 buçuk saatleri arasında paylaşım yapılması çok daha ideal olacaktır.

Kısa İletiler Kullanın

Maalesef çok fazla okumaya meraklı olmayan bir toplumuz. Kısa ve öz yazıları daha çok seviyor ve dikkate alıyoruz. Dolayısıyla paylaşımlarda kısa açıklama yazılarının olması daha isabetli olacaktır.

Paylaşımlarınız da 40-50 kelimeyi geçmeyen, kısa, öz ve açıklayıcı yazılar yazarak paylaşım yapın.

Görsellere Dikkat Edin

Sosyal medyada yapılan paylaşımlarda ilk dikkat çeken şey görsellerdir. Eğer görsel ne kadar ilgi ve dikkat çekiciyse, paylaşımın etkileşim alma oranı o kadar yüksektir. Bu nedenle görsellere gerekli hassasiyetin gösterilmesi çok önemlidir.

Eğer ürününüze dair bir paylaşım yapıyorsanız, bunun olabildiğince kaliteli bir görsele sahip olması, kişilerin o ürünü alma isteğini arttıracaktır.

e-ticaret-sosyal-medya

Satın Almaya Yönlendirin

Ürün paylaşımlarınız da kısa açıklamaların kısa ve öz, görsellerin kaliteli olmasının yanı sıra, paylaşımda yer verdiğiniz ürünün sayfasının direkt linkinin olması da çok önemlidir.

Bir ürün ekleyip, altına siteadi.com şeklinde değil, kişilerin ürüne direkt olarak ulaşabileceği bağlantının verilmesi gereklidir.

Yorumlara ve Mesajlara Dönün

Sosyal medyada amacınız kişilere ulaşmak. Ulaştığınız kişilerde size sosyal medya üzerinden sorular sorup, paylaşımlarınıza yorum yapacaktır. Bu soruları ve yorumları kısa sürede deri dönüş yapıp cevaplamanız bir sosyal medya yönetiminin temel kuralıdır.

Cevaplanması gerektiği halde cevaplanmayan soru ve yorumların cevapsız kaldığını gören bir çok kişi, ilgisiz bir hizmet sunulduğunu düşünerek o E-Ticaret sitesinden alışveriş yapmayacaktır.

SONUÇ

Kaliteli bir facebook yönetimi, büyük oranda satışları arttırarak, reklam maliyetlerini düşürecektir. Bu nedenle Facebook ‘un sunduğu imkanları kullanmalı, akıllıca bir yönetim yapıp, olabildiğince çok kişiye ulaşılarak satışları arttırma imkanınız bulunmaktadır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Siteleri için Blog Kullanımı başlıklı makalemizde E-ticaret Blog ve E-ticaret Blog Nasıl Olmalı hakkında bilgiler verilmektedir.

E-TicaretSosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.