E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Instagram Yönetimi

E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Instagram Yönetimi

2010 yılında kurulan Instagram, akıllı telefonların yaygınlaşması ile hayatımıza hızlı bir giriş yaptı. Öyle ki 2016 yılı itibariyle tam 400 milyon aylık aktif kullanıcı sayısına sahip. Buna karşılık 2006 yılında kurulan ve dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından biri olan Twitter ‘ın aktif kullanıcı sayısı 350 milyon. Yani 6 yılda, 10 yıllık Twitter ‘ı geride bırakmış durumda. Üstelik sadece mobil cihazlardan kullanıma izin veriyor olmasını da unutmamak gerek.

Elbette Instagram ‘ın bu başarısında dünyanın en büyük sosyal medya sitesi olan Facebook ‘unda payı büyük. Zira 2012 yılında Facebook, Instagram ‘ı 1 milyar dolara satın aldığında, Intagram ‘ın kullanıcı sayısı 60 milyondu. Aradan geçen 4 yılda Facebook bu sayıyı 7 ‘ye katladı.

Peki günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri olan Instagram ‘da E-Ticaret siteleri nasıl bir yönetim yapmalı, buna bakalım…

Profil Sayfanızı Düzenleyin

Intagram ‘ın E-Ticaret ve web sitesi sahipleri için hiç şüphesiz en büyük sorunu, paylaşımlara eklenen linklere tıklanma imkanı vermemesi. Fakat bu eksiği azda olsa profil sayfasına web sitesinin linkini ekleme imkanı sunarak telafi ediyor diyebiliriz. Dolayısıyla profil sayfanızda web sitenizin bağlantısını ekleme imkanını mutlaka kullanmalısınız.

Bunun yanı sıra, kısa, öz ve açıklayıcı bir metin yazma imkanı da sunuyor. Burada da kısa sloganınıza ve iletişim bilgilerinize yer vermeniz, hem güven hemde kişilerin sizlerle iletişim kurmasını sağlayacaktır.

Hashtag Kullanımı

Paylaşımlarınızın başka kullanıcılar tarafından görünmesini sağlamanın en etkili yolu hashtag kullanımıdır. Çünkü Instagram ‘da kişiler hashtagler üzerinden başkalarının paylaşımına ulaşırlar.

Hashtag kullanımı konusunda da dikkat edilmesi en temel kural, kullanacağınız hashtaglerin paylaşımınızla alakalı olmasıdır. Aynı zamanda hashtag yazma esnasında, o hashtage dair kaç kez paylaşım yapıldığını görme imkanına sahipsiniz. Bu sayede en popüler hashtagleri paylaşımınıza ekleme imkanınız bulunmaktadır.

Bir diğer dikkat edilmesi gereken unsur ise Instagram ‘ın bir paylaşımda 30’dan fazla hashtag kullanımına izin vermemesi. Yani siz paylaşımınızın olabildiğince çok kişiye ulaşması için paylaşımınızı hashtag ile doldurmanız durumunda, hiç hashtag eklememişsiniz gibi paylaşılacak ve bütün emekleriniz boşa gidecektir.

Hashtag kullanımı konusunda biz Türk kullanıcılar içinde dikkat edilmesi gereken bir dezavantaj var. Söz konusu dezavantaj Türkçe karakterler ile alakalı. Intagram bazı Türkçe karakterli hashtagleri maalesef listelemiyor. Örneğin #alışveriş şeklinde bir hashtag kullanmanız durumunda bu hiç bir işe yaramayacaktır. Bu nedenle #alisveris şeklinde bir hashtag kullanılması daha ideal olacaktır.

Popüler hashtagler hem avantaj hemde dezavantaj sunuyor. Avantajı, elbette o hashtag ile ilgilenen çok fazla kişinin olması. Dezavantajı ise, yaptığınız paylaşımın dakikalar içinde kaybolması. Bu nedenle popüler hashtaglerin yanı sıra nadir kullanılan hashtaglere de yer vermeniz faydalı olacaktır.

Sadece Paylaşmayın

Instagram ‘da kişiler tarafından fark edilmek için sadece paylaşım yapmanız kişilerin sizi fark etmesini zorlaştırır. Bu nedenle sizin kendinizi fark ettirmeniz gereklidir. Kendinizi fark ettirmek için başkalarının resimlerine yorumlar yapabilir ve beğeniler bırakabilirsiniz.

Elbette bıraktığınız yorumlar, E-Ticaret sitenizin tanıtımına dair olduğunda bu büyük ihtimalle sempatiden çok antipatiye neden olacaktır. Bu nedenle sadece paylaşıma yönelik, paylaşım sahibinin beğenisini kazanacak bir yorum yapmanız, paylaşım sahibinin sizin profilinizi ziyaret etmesini ve takip etmesini sağlayabilir. Aynı şekilde paylaşımlara beğeni bırakmanızda fark edilmeniz açısından etkili olacaktır.

Paylaşımlarınızda Filtre Kullanın

Instagram ‘da paylaşımların ilgi çekmesi tamamen görselin kalitesine bağlıdır. Eğer Intagram ‘da paylaşacağınız resim profesyonel bir resim düzenleme aracıyla paylaşıma hazırlanmadıysa bu sorunu Instagram ‘ın filtre seçenekleri ile minimuma indirebilirsiniz. Bu sayede paylaşımlarınızın görsel kusurları çok daha az göze batacak ve daha fazla beğeniye sahip olacaktır.

Günde 1-2 Paylaşım

Instagram ‘da bir çok kullanıcı zaman tünelinde takip ettikleri kişilerin paylaşımlarına bakmak ister. Zaman tünelinde sürekli sizin yaptığınız paylaşımları görürse, bundan büyük olasılıkla sıkılacak, başka paylaşımları görmesine engel olduğunuz için büyük olasılıkla sizi takip etmeyi bırakacaktır. Bu nedenle günde 1-2 paylaşım yapılması idealdir.

İletişime Teşvik Edin

Instagram ‘ın E-Ticaret siteleri açısından bir diğer güzel özelliği kişilerle özel mesaj vesilesiyle rahatlıkla iletişim kurulmasına imkan tanımasıdır. Satmakta olduğunuz ürünlerin görsellerini paylaşırken, aynı zamanda paylaşım mesajınızda kişileri sizinle iletişime geçmeye teşvik edebilirsiniz. Bu sayede kişilerin ürünü satın almak için ikna etmeniz daha kolay hale gelecektir.

SONUÇ

Instagram, aktif kullanıcı sayısı ve görsel odaklı bir sosyal medya platformu olması nedeniyle E-Ticaret siteleri için son derece ideal bir sosyal medya tanıtım platformudur. Hatta bir çok bireysel satış yapan kişi, Instagram ‘ın bu imkanını kullanarak ciddi satış rakamlarına ulaşmayı başarmıştır. Potansiyeli yüksek olan Instagram ‘ı etkili bir şekilde kullanmanız, satışlarınıza ciddi katkılar sağlayacaktır.

E-ticaret sitelerinde Facebook Yönetimi hakkındaki yazımıza da buradan ulaşabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Siteleri için Blog Kullanımı başlıklı makalemizde E-ticaret Blog ve E-ticaret Blog Nasıl Olmalı hakkında bilgiler verilmektedir.

E-TicaretSosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.