E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Twitter Yönetimi

E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Twitter Yönetimi

Dünyanın en popüler sosyal medya sitelerinden biri olan Twitter, E-Ticaret siteleri içinde ayrı bir öneme sahip. Yapısı itibariyle 140 karakter sınırında, sürekli paylaşımların yapıldığı Twitter, ideal kullanılması durumunda çeşitli avantajlar barındırıyor.

Peki bir E-Ticaret sitesinin Twitter hesabının ideal bir şekilde yönetilmesi için nelere dikkat etmek gereklidir buna bakalım…

Gündemi Takip Edin

Twitter ‘ın ana mantığı, kişilerin 140 karakter sınırında, gündemdeki konulara dair paylaşımlarda bulunmasıdır. Gündem başlıkları, kullanıcıların yoğun olarak yazdıkları yazılara göre sürekli değişir. Söz konusu gündem başlıkları genel olarak siyaset, futbol ve herhangi bir olay ile ilgili olduğu gibi, her konu hakkında yazılabilecek genel bir başlıkta olabilir.

Bu her konuya hitap eden genel başlıkları, E-Ticaret sitenizle alakalı, zekice kurgulanmış bir cümle içinde kullanabilirsiniz. Bu sayede o başlığa göz atan geniş bir kitle tarafından görülme ihtimaliniz çok daha fazla olur.

HashTag Kullanımı

Hastaglerin cazip yanı, tıklama özelliğinin bulunmasıdır. Yani biri gönderisinde bir hashtag belirlemişse, o hashtage tıklayan kişi, o hashtag ile alakalı bütün paylaşımları görebilir. Bunun yanı sıra arama yaparak da ulaşabilir.

Dolayısıyla hastag kullanımlarını illa gündemdeki başlıklara göre yapmak zorunda değilsiniz. Paylaşımınızın içinde yer alan örneğin “indirim” gibi takip edilme oranı yüksek bir kelimeye hashtag vererek, paylaşımınızın görülme imkanını arttırabilirsiniz.

Kısa, Öz ve Anlaşılır Olun

Twitter ‘ın en bilinen özelliği gönderilen içeriklerin 140 karakter sınırlamada olması. Yıllardır bu karakter sınırlamasının azalacağı ya da artacağı yönünde sürekli haberler çıksa da, kurulduğu günden bu yana bir değişiklik meydana gelmiş değil. Ufukta da bir değişiklik görünmüyor.

140 karakter çoğu zaman anlatılmak istenileni anlatmak konusunda yetersiz kalabilir. Bu nedenle kısa, öz ve anlaşılır bir cümle belirlemelisiniz.

Mutlaka Görsel Olmalı

Kişilerin dikkatini çekmenin en kolay ve etkili yolu görsel kullanmaktır. Çünkü paylaşımınızda sadece yazı olması hem paylaşımızın daha az bir alana sahip olması hemde dikkat çekebilmesi için okunması anlamına gelmektedir. Dolayısıyla etkileşim alma oranını arttırmak için paylaşımınızda mutlaka görsel bulunmalıdır.

Paylaşımınıza görsel ekleme ile ilgili unutulmaması gereken bir diğer unsur, her bir görsel 140 karakter sınırından 24 karakter götürmektedir. Bu da paylaşımınız da yer alacak cümlenin çok daha kısa, öz ve anlaşılır olmasını gerektirecektir.

Bağlantı Verin

Twitter ‘ın 140 karakter sınırında olmasını fırsata çevirebilirsiniz. Paylaşımınızda karakter sınırınız olduğu için ayrıntılı bilgi almak isteyenlere yönelik bağlantı vererek, sitenize yönlendirme yapabilirsiniz. Bunun için biraz meraklandırıcı ve bağlantıya tıklamaya teşvik edici bir cümle kurmanızda gerekecektir.

Paylaşımınızda verdiğiniz her bir bağlantıdan Twitter, bağlantı uzunluğu ne olursa olsun 140 karakterden 23 karakter götürmektedir.

Etkileşimde Bulunun

Twitter ‘da sadece etkili hash tagler kullanıp, sürekli gündeme yönelik paylaşımlar yaparak birilerinin sizi takip etmesini sağlamanız çok zordur. Özellikle ürün satan bir E-Ticaret sitesi hesabı söz konusu olduğunda, bunun zorluk derecesi artar.

Bu durumda sizin etkileşimlerde bulunmanız, farkındalık sağlayacak ve takip edilmenizi kolaylaştıracaktır. Örneğin E-Ticaret sitenizde satılan ürünler ile alakalı paylaşımlarda bulunan kişilerin tweetlerini beğenebilir ya da onlara düzeyli yorum yapabilirsiniz. Hatta o kişileri takip ederek, takip edilme imkanınızı arttırabilirsiniz.

Takip Edilmek İçin Neden Verin

Televizyonda ya da radyoda ne zaman reklamlar başlasa kanal değiştiren, bir internet sitesinde karşımıza reklam çıksa ne olduğuna bile bakmadan kapatan bir milletiz. Yani sürekli ürünlerini ya da hizmetlerini satmaya çalışan firmaların reklamlarına karşı ciddi bir antipati duyuyoruz. Hal böyleyken, sürekli kendi ürünlerini tanıtan, anlatan bir sosyal medya hesabının takip edilmesi de beklenemez.

Bu nedenle kişilerin takip etmesine neden olacak farklı, satılan ürün ya da hizmetin dışında, herkesin beğenisini kazanması muhtemel paylaşımlarda yapmak gereklidir.

Anket Yapın

Twitter ‘ın güzel özelliklerinden biri hiç şüphesiz ki anket oluşturmak. Bu anket oluşturma özelliği sayesinde hem etkileşimler alma hemde çeşitli fikirler edinme imkanına sahipsiniz.

Anket oluştururken, mümkün olduğunca fazla kişiye hitap eden, herkesin katılımını sağlayabileceği bir konudan ve şıklardan oluşmasına dikkat edin.

SONUÇ

Twitter sosyal medya dünyasının etkili sitelerinden biri. Geniş kitlelere en hızlı ulaşmanın, etkileşimlerin en hızlı alındığı sosyal medya sitesi. Dolayısıyla E-Ticaret sitesinin satışlarına katkı sağlamak için Twitter ‘da aktif ve etkili bir yönetim yapılması gereklidir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Siteleri için Blog Kullanımı başlıklı makalemizde E-ticaret Blog ve E-ticaret Blog Nasıl Olmalı hakkında bilgiler verilmektedir.

E-TicaretSosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.