E-Ticaret Siteleri İçin Olmazsa Olmaz 3 SEO Taktiği

E-Ticaret Siteleri İçin Olmazsa Olmaz 3 SEO Taktiği

Birçok SEO stratejisi ve kriteri genel olarak her site için aynı olsa da, E-Ticaret sitelerinin amacı ve yapısı gereği dikkat edilmesi gereken SEO kriterleri farklılık göstermekte ve bazı kriterler daha fazla ön plana çıkmaktadır.

1. Ürün Açıklamaları

E-Ticaret sitelerinde genelde içerikler tedarikçilerden alındığı için aynı ürünü satanlarla büyük ölçüde benzer olmaktadır. Bu benzerlik Google nezdinde maalesef kopya içerik muamelesine sebebiyet vererek sitelerin seo kalitesini olumsuz etkilemektedir. Bu sorunun önüne geçmek için olabildiğince ürün açıklamalarında özgün içerik kullanmaya özen gösterin. Eğer %100 özgün içerikler oluşturamıyorsanız, her ürün açıklamasının başına birkaç cümlelik özgün açıklama eklemeniz bile sorunu büyük ölçüde ortadan kaldıracaktır. Açıklamalarda ürün isimlerinin kullanılması seo ve anahtar kelime uyumu açısından verimli olacaktır.

 2. Ürün Yorumları

Ürünlerle ilgili yorumlar, kullanıcıların deneyimlerini yansıtmaları sebebiyle satın alacak kişilerin satın alma eğilimleri üzerinde doğrudan önemli bir etkiye sahiptir. Bu sebeple ürünlerinize yorum yapılmasını teşvik edici uygulamalar (puan, ödül vs.) geliştirmeye çalışınız. Yapılan yorumların seo ve ziyaretçiler açısından faydası aşağıdaki gibidir.

  • Sayfalarınızın güncel olması sağlar, güncel içerik arama motorları tarafından en önem verilen kriterlerden biridir.
  • Sayfalarınızın özgün içerik oranını arttırır.
  • Sayfalarınızın anahtar kelime optimizasyonunu sağlar.
  • Ziyaretçilerin satın alma eğilimlerini etkileyerek olumlu yorumlar vasıtasıyla satışları arttırır.

3. Blog Kullanmak

E-Ticaret sitelerinin blog kullanımı seo ve ziyaretçi etkileşimi açısından en etkili tekniklerden bir tanesidir.

Bloglar temelde 2 farklı yapı üzerine kurulur.

  1. Blog subdomaini üzerine, blog.siteniz.com gibi
  2. Blog alt klasörü üzerine, seohocasi.com/blog gibi
  3. Eğer birbirinden bağımsız farklı kategorilerde çok sayıda ürüne sahipseniz veya yapacağınız duyuru ve bilgilendirmeler ürünlerinizin tanıtımının dışında çok sayıda olacaksa blog subdomaini üzerinden kurulmasını tavsiye ederiz.
  4. Eğer daha çok belirli bir alanda hizmet veriyor ve blogdaki paylaşımlarınızın çoğunu ürünleriniz hakkındaki yazılar oluşturacaksa blog alt klasörü üzerinde kurulmasını öneririz.
  5. Eğer iki seçeneğe de aynı uzaklıktaysanız blog alt klasörüne kurunuz. Çünkü subdomain ayrı web siteleri gibi değerlendirilir, alt klasör o sitenin bir parçası olur. Bu sebeple alt klasör blog üzerinde paylaşılacak içerikler anasayfanın kalitesinden istifade edecektir.
  6. Blogunuzun wordpress alt yapısında olmasını öneririz. WordPress olarak kurduktan sonra bize bunu belirtmeniz halinde size uygun olan tema ve kullanımınızın faydalı olacağı seo eklentilerini önerebiliriz.
  7. Blogda, satışını yaptığınız ürünler ve kategorilerinizle ilgili haftada en az 2 adet özgün içerik yayınlamanızı öneririz. Özellikle blog yazılarınızdan ilgili ürünlere linkler verdiğinizde, seo açısından sağladığı etkiye şaşıracaksınız.

Bir önceki yazımız olan SEO Yapılacaklar Listesi - Seo Checklist başlıklı makalemizde Seo Checklist, SEO Kriterleri ve Seo Yapılacaklar Listesi hakkında bilgiler verilmektedir.

E-TicaretSEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (2)

  1. Webtures’ e yakışır bir makale olmuş. Site içi yapılması gerekenler dışında özellikler e-ticaret siteleri için sosyal medya optimizasyonu da mutlaka ön planda tutulmalı. Bu konulara da bence mutlaka takip edilmesi ve uygulanması gereken konular http://www.webtures.com.tr/kategori/sosyal-medya/ sürekli takipteyiz teşekkür ederiz.

    Cevapla
  2. Özellikle kaliteli içerik sağlanırsa, paravan bloglar ana site trafiğini arttırma konusunda çok etkili.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.