E-Ticaret Siteleri İçin Pazarlama Stratejisi

E-Ticaret Siteleri İçin Pazarlama Stratejisi

Onlarca, hatta yüzlerce e-ticaret sitesinin bulunduğu günümüz internet aleminde rakiplerinizin arasından bir sıra daha üstte gözükerek sıyrılmak, çok daha fazla önem arz etmeye başlıyor. Hal böyle olunca e-ticaret siteleri ziyaretçi girişini arttırmak, dolaylı olarak da gelirlerini katlamak için çeşitli ve farklı yöntem arayışları içerisine girebiliyorlar. Bu yazımızda ise e-ticaret sektörünün olmazsa olmazları arasında yer alan ve can damarı olarak da isimlendirebileceğimiz “pazarlama” önerilerini işleyeceğiz.
Bilindiği üzere pazarlama, bir diğer ismiyle “marketing” çalışmaları e-ticaret sitelerinin müşteri kitlesini genişletmesine olanak sağlar. Bir çok rakiple mücadele eden firmaların pazarlama departmanları ne kadar kaliteli iş çıkarıyorsa, sitenin satışları da aynı şekilde orantılı olarak artar. Gördüğümüz kadarıyla ise küçük ve orta büyüklükteki işletmeler bu alanda ciddi bir bilgi eksikliğine sahip. Ticario olarak bizler de KOBİ’lere yol göstermek adına kaleme aldığımız bu yazıda sıfır bütçeli pazarlama önerilerinden bahsedeceğiz. Bu sayede hiçbir ücret ödemeden, internet siteniz üzerinde gerçekleştireceğiniz bazı ufak modifikasyonlarla arama sonuçları sıralamasında ziyaretçilerin ilgisini çekebilmeniz mümkün hale gelebilir. Hazırsanız başlayalım!

– Uzun arama metinlerinden faydalanın
Türk internet kullanıcı kitlesi, bir ürünü satın almak istediği zaman çeşitli varyasyonlarda aramalar gerçekleştirir. Aşağıdaki örnektede görüleceği üzere, iPhone 5 satın almak isteyen bir kullanıcı “çıkış tarihi, fiyatı, özellikleri, video ve tanıtım” gibi kelimeleri de aratarak internet sitelerini ziyaret ederler. Şayet sizler de e-ticaret sitenizde iPhone 5 ürün açıklamasında bu gibi anahtar kelimeleri geçirir ve bilgi verirseniz, bu tür anahtar kelimeleri aratan kullanıcıların karşısına çıkabilme şansınız daha da yükselir. Doğrudan iPhone 5 almak için ön araştırma yapan bir kişinin mağazanızı ziyaret edişi, tam da hedef müşteri kitlesine uygun kullanıcıya ürün satabilmenizi de mümkün kılabilir. Bu ve bunun gibi örnekler daha da çoğaltılabilir, ancak mantığı anladıktan sonra ve kullanıcıyı doyurucu içeriği ürün açıklamalarında barındırdıktan sonra sizler de ufak bir çaba sonucu daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz.

– Rich Snippets özelliğini kullanın
SERP adı verilen arama sonuçları listeleme sayfasında meydana gelen değişiklikler, hemen çoğu Google kullanıcısının dikkatini çekmiştir. Artık sonuçlar arasında söz konusu sayfa yazarının Google+ hesabı, sayfanın 5 yıldız üzerinden aldığı oy oranı gibi bilgiler süslüyor. Bu durum ziyaretçinin ilgisini çekme noktasında ciddi yarar sağlıyor, daha fazla trafik ve ziyaretçi girişini de beraberinde getiriyor. Şayet sizler de e-ticaret sitenizi Rich Snippets ile uyumlu hale getirirseniz kazançlarınızı katlayabilmeniz mümkün. http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets adresinden internet sitenizin arama sonuçları arasında nasıl gözüktüğüne bakabilirsiniz. Rich Snippets eklentilerini nasıl kullanabileceğiniz ve sitenizi nasıl uyumlu hale getirebileceğiniz ile ilgili de http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=tr&answer=146750 adresinden Türkçe olarak detaylı bilgiyi alabilirsiniz.

– İlgi çekici başlık ve açıklamalar yazın
Bir önceki maddede bahsettiğimiz gibi, kullanıcının arama sonuçları sayfasındaki tıklama eğilimini analiz ederek açıklama ve sayfa başlıklarını bu doğrultuda düzenlemeniz yararlı olabilir. Başlığı sürekli olarak aynı anahtar kelimelerle şişirmek ve açıklama kısmını da detaylı bilgiyle boğmak mutlaka olumsuz etki uyandırır. Vurgulamak istediğiniz herhangi bir ekstra özellik varsa -ücretsiz kargo, 30 gün geri iade gibi- bu özellikleri açıklama kısmında geçirin. Başlıkta ise mutlaka sadece ürünün ve mağazanın ismi yer almalı. Bu sayede kullanıcının siteniz hakkındaki ilk izlenimini olumlu olarak uyandırmak mümkün olabilir. Ziyaretçiler de sitenizin kaliteli ve güvenilir olduğu fikrine aşina olarak sitenizi ziyaret eder, alışverişini tamamlar.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.