E-Ticaret Sitelerinde Blog Önemi

E-Ticaret Sitelerinde Blog Önemi

E-ticarette bloglar giderek önem kazanıyor. Bu açıdan konunun e-ticaretle uğraşan insanlar tarafından daha bir dikkatle izlendiği ve araştırıldığı görülüyor. Özellikle son zamanlarda konunun önemi ve e-ticaret açısından nasıl etkili olduğu anlaşılmış görünüyor.

E-ticaret blog nedir dersek bu soruya verilecek cevap şu olur:  Bütün dünyada ve Türkiye’de de birçok internet alışveriş sitesi müşterileriyle karşılıklı bir ilişki ve etkileşim kurmak adınabloglardan yararlanıyor. Ünü blog yayıncılığını bu sektörde çok önemli ve vazgeçilmez araç  olarak kabul ediyor. Bunun nasıl kesin bir doğru haline geldiğini görmek için ülkemizdeki Markafoni, Limango, Trendyol, Morhipo, Lidyana, Vipdükkan, ÇiçekSepeti ve GittiGidiyor gibi internet alışveriş sitelerinin, yani e-ticaretin bu öncülerinin kendi blog sayfalarını ve bunları nasıl kullandıklarını araştırmak yeterli olacaktır.

E-Ticaret Devleri Blog Kullanıyor!

Çağımız ve özellikle ticaret alanında artık tek seslilik istemiyor. Siz müşteriyi dinleyeceksiniz ki o da sizi dinlesin. Bu müşteri odaklılık iletişime ve satış-pazarlama usullerine, eskiye oranla, bambaşka yapılar kazandırmıştır. Müşterinize sattığınız mal veya hizmetle ilgili bildirimde bulunduğunuz kadar, belki daha çok geribildirim almak durumundasınız. Yoksa bugünkü piyasa koşullarında var olamazsınız. İşte bu noktada e-ticaret blog karşımıza çıkıyor.

Ürettiğiniz mal veya hizmeti sergilediğiniz ve pazarlayıp satışını yaptığınız bir web siteniz var. Bu gayet gerekli bir durum. Ama şuna dikkat edelim: Bir internet sitesi eski ticari usullere benziyor; orada sadece siz bildirimde bulunuyorsunuz. Bu elbette artık bu çağda yetersizlik demektir.

E-ticaretle uğraşan bir kurumsal yapı içinartık sosyal medya araçları, mobil uygulamalarla kendini empoze etmenin yolları gibi farklı iletişim yol ve yöntemleri gerekmektedir. İşte bunların hemen yanında da blog yayıncılığı en etkili yollardan biri olarak e-ticarete çok şey vadetmektedir. Yerli yerinde ve yeterince doğru kullanıldığı takdirde müşteriyi en etkili noktadan ve içtenlikle yakalama açısından e-ticaret blog çok etkili olmaktadır.

E-Ticaret Blog Sitelerinde Maksimum Araştırma!

E-ticaret blog ayrıca firmayı yarıştığı kulvarda bir lidere de dönüştürebilmektedir. Çünkü blogda paylaştıklarınız, oradan sergilediğiniz hayal, duygu ve düşünceler ürettiğiniz mal ve hizmetin etrafında birer aydınlatıcı öge olarak sonsuza değin kalmaktadır. Ki, böylece müşterinin siz bulmasında önemli işlevler görmektedir. O kadar da değil; müşterinizin orta ve uzun vadede size sadakatinin oluşmasına hizmet etmektedir. Size ve markanıza böylece en sadık müşterilerinizi kazanmış oluyorsunuz. Bir e-ticaret blog bütün bunları  sağlayabilmektedir.

O halde yapılacak iş ürettiğimiz mal veya hizmetle ilgili olarak, resmi web sayfasının yanında, daha sivil ve daha özgür yapılı bir blog açmaktır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.