E-Ticaret Sitelerinde Yapılabilecek Optimizasyonlar

E-Ticaret Sitelerinde Yapılabilecek Optimizasyonlar

Optimizasyon kelime anlamı olarak optimize etmek, iyileştirmek, geliştirmek anlamına gelmektedir. Açılış sayfası ise ziyaretçi ile sitenizin ilk buluştuğu sayfayı simgeler. Bu nedenle ziyaretçi ile aranızda oluşacak etkileşim için kısıtlı bir zaman ve imkan dahilinde onları ikna ederek ürün / hizmet satışlarınızı gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Vereceğimiz örneklere baktığınızda siteniz için gereksiz olan birçok adımı kaldırabilir, formlarınızı düzenleyebilir, daha hızlı, sonuç odaklı ve kolay kullanılabilir içerik sayfalarına ulaşabilirsiniz.

A / B Testi:

A/B testi iki farklı tasarım, içerik ve iş akışı seçeneğinin olduğu içeriklerde ikisi arasındaki performansı ölçümlendiren bir testtir. Bu testler sonucunda kullanıcı deneyimi incelenir ve hangisinin daha fazla geri dönüş aldığı tespit edilerek o yolda çalışmalar sürdürülür. A/B testi uygulamak için Google Website Optimizer, Vertster, Unbounce gibi servisler üzerinden de kolayca A/B testi gerçekleştirebilirsiniz.

Tek Tık İle Satın Alma

Eğer siteniz tek tık ile satın alma seçeneğiniz bulunmuyorsa bunu eklemenizin sunacağı avantajlar yüksektir. Örneğin ziyaretçinin hoşuna giden birçok ürün olduğunda bir defalık para yüklemesinde beğendiği ürünlerin toplam tutarından daha fazla bir bakiye yüklediğini varsaydığımızda kullanıcı bu tutarı harcama zorunluluğu hissederek tüm bakiyesini tüketmek için daha fazla alışveriş yapacaktır.

Eğer ki tek tık ile satın alma imkanı sunamıyorsanız satın alma adımlarını kısaltmaya çalışabilirsiniz. İnternet üzerinden satışın ine ipliğine bağlı olduğunu düşünürsek satışın gerçekleşmesi içinde ödemenin tahsil edilmesi gerekmektedir. Satın alma süreçlerini şu şekilde optimize ederek daha fazla satış oranına ulaşabilirsiniz.

Kısa Form (Basit) > Ödeme Tahsilatı (Basit) > Teslimat ve Diğer Bilgiler (Gelişmiş)

Bu sayede ziyaretçi ödemeyi yaptıktan sonra gelişmiş formu doldururken ürüne odaklandığı için daha kolay ve zahmetsiz bir süreç yaşayacaktır.

Sayfa Açılış Hızı

Sayfa açılış hızında yaşadığınız bir saniyelik gecikmenin her 100 sipariş verecek kişiden 7’sinin vazgeçmesine neden olacağını biliyor muydunuz? O nedenle sayfa açılış hızı, hosting uptime oranlarını sürekli olarak kesintisiz halde tutmanız gerekmektedir.

Forum Siteleri

Kullanıcıların herhangi bir ürün satın almadan önce objektif yorumların yer aldığı forum sitelerinin ilgili konularını okuduğunu biliyor muydunuz? Forumlar üzerinde ürün ve hizmetleriniz hakkında yer alan yorumların satışlarınızın kaderini de belirlediğini bilmenizde fayda var.

Profesyonel reklam hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için burayı ziyaret edebilirsiniz.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.